7M02301 Филология в Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Ғылыми зерттеу, ұйымдастырушылық-басқарушылық қызмет дағдыларына ие қазақ-түрік филологиясы саласында магистрлерді даярлау
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M060 Филология
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Жаңа типті кәсіби прозаның қалыптасуы және дамуы
Пән мақсаты жаңа типті кәсіби прозаның қалыптасу, даму тарихына арналған. Пәннің тақырыптық құрылымында қазақ әдебиеті тарихындағы маңызды мәселелер қарастырылады. Зерттеушілердің ғылыми еңбектеріне сүйене отырып жаңа кәсіби проза даму тарихына ықпал еткен көркемдік заңдылықтар мен қоғамдық - эстетикалық құбылыстар туралы айтылады. ХХ ғасырдың алғашқы ширегінде жаңа кәсіби прозаның қалыптасуына негіз болған қазақ халқының прозалық шығармалары мен әлем әдебиеті туындыларына талдау жасай отырып қазақ прозасының даму заңдылықтарын көрсетеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылымның тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты – тарихи динамикасында қабылданатын және тарихи өзгермелі әлеуметтік-мәдени контексте қарастырылатын заманауи ғылыми жаңалықтарды салыстыру және жалпылау қабілетін қалыптастыру. Оқыту курсы ғылымның дамуы мен ғылыми білімнің құрылымы, қоғам дамуындағы ғылымның рөлі туралы түсінік қалыптастырады. Пән мыналарды зерттеуге бағытталған: ғылым тарихы мен философиясы, жаратылыстану әдіснамасы, социологиялық, гуманитарлық және техникалық білім.Курсты оқу кезінде магистранттар білімдерін пайдалана отырып, біртұтас жүйелі ғылыми дүниетанымға негізделген кешенді зерттеулерді жобалап, жүзеге асыруы керек.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ХХІ ғасыр лингвистикасы
Пәннің мақсаты: ХХІ ғасырдағы лингвистиканың жаңа бағыттарын, инновациялық зерттеу әдістерін және қазіргі тілдік процестерді терең зерделеу. Жаһандану, технологиялардың дамуы және мәдениаралық қарым-қатынастардың күшеюі аясында тілдің өзгеру динамикасы қарастырылады. Тіл білімінің даму бағыттары мен кезеңдерінен хабардар болып, бүгінгі қоғамдағы тілге қатысты көкейтесті мәселерді талдау,тілдің ішкі және сыртқы заңдылықтарын меңгеру, тілдің қоғаммен, ойлаумен, сөйлеумен байланысты құбылыс екендігін білу және жасанды интеллект пен тілдік зерттеулерің теориялық негіздерін игеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тіл типологиясы
Тіл типологиясының мақсаты лингвистиканың және лингвистикалық емес типология, оның ерекшеліктері, лингвистиканың типологиялық незі ұғымдарынан мәлімет беріп, басқа лингвистикалық пәндермен байланысы талданады.Сонымен қатар лингвистикалық типологияның негізгі ұғымдары мен бөлімдерінің сипаттанып, жалпы және жеке тіл білімі концептісінде тілдерді типологиялық сипаттау туралы тұтас ұғым қалыптастыруға бағытталған. Типологиялық зерттеулердің әдістемесі мен тарихын, салғастырудың тұтас сипатын қамтамасыз ететін мазмұнды, формальді және функционалды категориялардың кешенін сипаттайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: шет тілі курсы магистранттардың мәдениетаралық, коммуникативтік және функционалдық құзыреттілігін қалыптастыруды, ағылшын тілінде лексикалық және тілдік ерекшеліктерді дамытуды, шет тілін меңгеруді және ағылшын тілінде сөйлейтін елдердің мәдени ерекшеліктерін түсінуді көздейді. Мыналарды: грамматиканы шолуды, оқу әдістемесін және жазбаша жұмысқа дайындықты, эссе жазуды, тыңдалым мен айтылым әдістемесін пайдалану көзделеді. Мазмұнға ағылшын тілінің фонологиялық, лексикалық, грамматикалық құбылыстарын белгілі бір бағдарламада коммуникативті және кәсіби іс-әрекетте қолдана білу және қолдану мүмкіндігі кіреді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Жоғары мектеп педагогикасы
Пәннің мақсаты: магистранттарда жоғары мектеп оқытушысының кәсіби-педагогикалық мәдениетін, қазіргі педагогикалық ғылымның теориялық негіздерін қалыптастыру. Практикалық тапсырмаларды орындай отырып, ЖОО-дағы педагогикалық идеялардың, педагогикалық үдерістің дәстүрлі және инновациялық технологияларының талдауын жүргізеді; жоғары білімнің дамуын болжайды, педагогикалық үдерісті ұйымдастырудың түрлі нысандарын қолданады. Пәннің мазмұны: жоғары білім берудің заманауи парадигмасы, Қазақстандағы жоғары кәсіптік білім беру жүйесі, педагогикалық ғылымның әдіснамасы, Педагогикалық зерттеудің әдіснамалық аппараты, Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби құзыреттілігі, жоғары білімнің мазмұны, жоғары мектептегі жаңа білім беру технологиялары.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Басқару психологиясы
Курстың мақсаты: магистранттарды жоғары мектеп психологиясының негіздеріне оқыту, педагогикалық қызмет саласында психологиялық білімді қолдану тұрғысынан олардың кәсіби мүмкіндіктерін кеңейту. Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: жеке тұлға және оның басқару жүйесіндегі әлеуеті, ұйымдастыру және әлеуметтік топ басқару объектілері ретінде, ұйымның мотивациясы мен тиімділігі, жанжал психологиясы және оны шешу әдістері, тиімді қарым-қатынас әдістері мен әдістері, ұйымдағы Көшбасшылық, психологиялық тұрғыдан басқару шешімдерін қабылдау негіздері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Әзербайжан халық әдебиеті
Пәннің мақсаты - Әзірбайжан халық әдебиетін мектеп пен университет әдістемесі шеңберіндегі ұлтаралық менталитет пен халықтардың мәдени өзара іс-қимылының көрсеткіші ретінде сипаттау. Пәнді оқу барысында фольклор, ежелгі әдебиет, орта ғасырлар әдебиеті, XIX-XX ғасырлар әдебиеті, Кеңес дәуірінің әдебиеті, Оңтүстік Әзірбайжанның қазіргі әдебиеті, тәуелсіз Әзірбайжан Республикасының әдебиеті, Әзірбайжан әдебиетінің классикасы қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қарайым тілі
Пәннің мақсаты - қазіргі түркі тілерінің жіктелуіндегі қарайым тілінің (КТ) орны мен типтік ерекшеліктерін анықтау, қарайым тілінің зерттеулері мен дерексөздерін енгізу, қарайым тілінің фонетикасы мен морфологиясының тарихи дамуын көрсете отырып, қарайым тіліндегі мәтіндерді оқу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәтін және интерпретация
Пән мақсаты көркем шығарманы интерпретациялаудың тәсілдері мен түрлері, олардың туындауы туралы зерттеуді негізге алады. Көркем мәтінді түсінуде интерпретацияның түрлі тәсілдері мен түрлері қарастырылады. Көркем шығарманы түсінудің тәсілдері мен деңгейлері сараптала отырып, интерпретацияның негізгі түрлері мен қызметі, қабылдау мен түсінудің арақатынасы, негізгі ой-тұжырымдар ғылыми дәйектеледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ұлттық терминология
Бұл пәннің мақсаты-кешенді ғылыми пән ретінде терминология идеясын кеңейту. Әр түрлі коммуникативті процестердегі ұлттық терминологияның рөлі мен орнын, терминологияның қалыптасу тарихын көрсету, терминологияны зерттеудің кейбір қолданбалы міндеттерін көрсету қажет. Қазақ терминологиясының қалыптасуы қазақ тілінің тарихы мен дамуымен тікелей байланысты. Ұлттық терминология тілдің өндірістік-техникалық, ғылыми және әлеуметтік-басқарушылық стильдері негізінде арнайы кәсіби коммуникацияның орындалуын қамтамасыз ететін әдеби тіл лексикасының ішкі жүйесі ретінде қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Лингвистика және семиотика
Бұл пәннің негізгі мақсаты – тіл мен таңбалық жүйелерінің өзара байланысын, олардың табиғатын, құрылымын және қызметін қарастыру. Тілдің таңбалық жүйе ретіндегі ерекшеліктерін зерттей отырып, семиотиканың негізгі мектептері мен олардың бағыттарын анықтау. Тіл мен мәдениет арасындағы байланысты қарастыра отырып, тілдің әлемдік бейнесін тану негізге алынады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәдениетаралық коммуникация
Бұл пәннің мақсаты-мәдениетаралық коммуникацияның ерекшеліктерін зерттеу, мәдени сезімталдықты дамыту, коммуникативті мінез-құлықтың әртүрлі түрлерін дұрыс түсіндіру қабілеті. Магистранттар өз білімдерін түрік қоғамындағы тарихты, әдет-ғұрыпты, әлеуметтік ұйымды зерттеуге, түрік қоғамындағы түрік тілі мен мәдениетаралық коммуникацияны зерттеуге бағыттайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Танзимат кезеңіндегі түрік әдебиеті( 19 ғ.түрік әд.тарихы)
Пән мазмұнында тарихи-мәдени процесс негізінде әдеби байланыстар заңдылықтары қаралады. Сондай-ақ тарихи-генетикалық, тарихи-типологиялық ұқсастықтарға негіз болған ортақ мәдени мұра, ескерткіштер, шығыс-түркі әдеби жәдігелер байыпталып, ғасыр тоғысындағы әлеуметтік, қоғамдық-саяси, жағдайға орай туындаған түркі халықтарының өзара қарым-қатынастары зерделенген.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тіл білімінің тарихы
Пәнді оқытудың мақсаты-магистранттардың жалпы лингвистикалық дайындығын кеңейту және тереңдету, лингвистикалық ойдың даму тарихымен таныстыру, тіл мен стиль туралы ежелгі ілімдерден тіл білімінің қазіргі жағдайына дейінгі лингвистиканың дамуының негізгі бағыттары туралы түсінік беру. Магистранттар осы ғылымның әлемдегі жалпы даму тенденцияларын дамыту үшін Еуропа елдерінде де, Шығыста да тіл біліміндегі бағыттар туралы іргелі білім алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Түрік тілінің қайнар көздері
"Түркі тілінің қайнар көздері" пәнін игерудің мақсаты магистранттарда түркі тілінің қайнар көздері туралы, түркі тілдерінің қалыптасу, даму тарихы және түркі тілдерінің ғылымы ретіндегі қазіргі жағдайы туралы тұтас бейнені қалыптастыру болып табылады. Пәнді зерделеу барысында түркі тілдерінің негізгі көздерінің тарихи қалыптасуы мен қазіргі жұмыс істеу ерекшеліктері; эволюцияның негізгі кезеңдері; түркі мемлекеттерінің жаңа және жаңа тарихының негізгі кезеңдері мен маңызды оқиғалары; түркі тілі көздерінің негізгі кешендері қаралатын болады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Этнолингвистика
Пән мақсаты-ұлттық менталитет пен ұлттық тілдің байланысын этнос болмысымен сабақтастыра отырып, тілдің терең мазмұндық құрылымын тануға, этностың болмысынан туындап, ғасырлар бойы қалыптасқан рухани-мәдени мұраны тіл арқылы әр қырынан сараптауға үйрету. Ұлттық тіл мен ұлттық дүниетаным сабақтастығы негізінде этнолингвистикалық тілдік талдау жасауға бағыттау
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әдебиеттен басқа мәтіндер
Бұл пәннің мақсаты - қазақ/түрік тілі, оның алуан түрлілігі мен біртектілігі; тілдің әдеби емес нұсқалары-аумақтық диалектілер, қалалық ауызекі тіл, кәсіби және әлеуметтік-топтық жаргондар, әдеби тіл туралы ұлттық тілдің өмір сүруінің ең жоғарғы нысаны ретінде түсінігін кеңейту; оның әдеби емес нұсқаларға қарағанда артықшылықтарын көрсету. Теориялық материалды бекіту үшін практикалық тапсырмаларды орындау қарастырылған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Мәтін талдаудың лингвистикалық аспектілері
Бұл пәннің мақсаты-көркем мәтінді категориялық-лингвистикалық талдау процедурасын зерттеу. Мәтінді лингвистикалық талдау дағдыларын дамыту магистранттардың лингвистикалық (филологиялық), коммуникативтік, мәдени-Елтану және кәсіби құзыреттілігін қалыптастыруға ықпал етеді. Магистранттар мәтінге жан – жақты талдау жүргізеді-барлық аспектілерді ескере отырып: фонетикалық, морфемалық, сөзжасамдық, морфологиялық, синтаксистік, стилистикалық.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Лингвоэкология
Пәннің мақсаты – тілдік экология ұғымын, оның негізгі принциптерін мен бағыттарын түсіндіру.Тілдің қоғамдағы қызметін, оның тазалығын, дұрыс қолданылуын, тілдік мәдениетті сақтау мен дамытуға ықпал ететін факторларды айқындау жолдарын зерттеу. Сондай-ақ, тілдік өзгерістердің түрлі әсерлерін талдап, тілдік экологияны сақтаудың ғылыми негіздерін айқындау
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдебиетінің көркемдік-эстетикалық әлемі
Пәнді оқытудың мақсаты-алған білімдерін тұтас тарихи-әдеби, көркем-эстетикалық бейнелеу және қолдану үшін қазақ әдебиеті бойынша магистрлерді арнайы даярлаудың теориялық және практикалық базасын қалыптастыру. Пәнді оқу барысында магистранттар әр түрлі дәуірлердегі стильдерді, бағыттарды, жеке ауызша эстетиканы, әдеби шығарманы талдаудың негізгі әдістерін түбегейлі зерттейді, кейіннен теориялық және әдістемелік қамтамасыз ете отырып, ұлттық әдеби мәтінді қабылдау дағдыларын дамытады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Топономика
Бұл пәннің мақсаты магистранттардың топонимдерді қалыптастыру принциптерін зерттеу, сондай-ақ оларды оқыту және ғылыми зерттеулер процесінде қолдану болып табылады. Пәнді оқу барысында Топонимика, топонимдердің шығу тарихы, мағынасы, таралу аймағы, қазіргі жағдайы, грамматикалық және фонетикалық формасы, басқа тілге жазу және аудару мәселелері бойынша заманауи түсініктер кеңейтілетін болады. Курстың негізгі теориялық және әдіснамалық компоненттерімен қатар қолданбалы топонимикалық зерттеулердің заманауи бағыттарына шолу жасалады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ-түркі әдеби байланыстары
Пәннің мақсаты - қазақ-түрік әдебиеті әлеміндегі рухани алмасу, көркемдік дамудың бірегейлігі, екі ел әдебиетінің даму деңгейі, әдеби байланыстың бағыты, ортақтық пен сабақтастық айқындау. Әдеби қарым-қатынас ұлттық әдеби процеске және жаңа көркемдік ағымдардың пайда болуына ықпал етеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі әдеби процесс
Пәннің мақсаты қазақ әдебиетінің бүгінгі жай-күй мен оның әлемдік кеңістіктегі, бағыт-бағдарының ерекшеліктерін таныту және әлемдік эстетика тұғырнамаларын қазақ әдебиеттану ғылымының теориялық негіздерімен, жаңа концептуалдық тұжырымдарымен ұштастыру, әдебиет заңдылықтарын бүгінгі білім мен ғылым метеодологиясы тұрғысынан бағамдау, сонымен қатар әдеби туындының ішкі, сыртқы аспектілерін саралай алып, түрлі қырынан талдау. Ақын-жазушылардың шығармашылық жолын, өзіндік қолтаңбасын таңытатын елеулі туындыларына шолу жасалады, объективті баға беріледі.Өткен және бүгiнгi таңдағы ақын-жазушылардың шығармашылығы, олардың өз туындыларындағы көтерген көкейкестi мәселелер, яғни поэзия, проза, драма жанрларының осы кезеңдегі орны, олардың тақырыбы, мазмұны мен ой-түйiндерiнiң жаңаша бағытта екендiгi қарастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ұйғыр тілі
Пәнді игерудің мақсаты-әдеби шығармалар мәтіні негізінде қазіргі ұйғыр тілінің грамматикасын зерделеу. Магистранттар шағатай тіліне және басқа да түркі тілдеріне қатысты ежелгі ұйғыр тілінің фонологиясын қарастырады, ұйғыр тіліндегі диалектілердің сипаттамаларын және тілдің грамматикалық ерекшеліктерін түсіндіре алады, ұйғыр түрік тіліндегі грамматикалық қолданыстардағы ерекшеліктерімен мінездің анықтамасын зерттейді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тарихи медициналық мәтіндер
Пәннің мақсаты - әлемнің әртүрлі елдеріндегі медицинаның қалыптасуы мен даму процесінің жалпы заңдылықтарын, көрнекті өркениеттерге қол жеткізуді, медицина мен медицина тарихындағы қызықты оқиғаларды, ұлы медицина ғалымдары мен практиктерінің өмірін зерттейтін тарихи кезеңдердегі медицина туралы жазылған мәтіндерді зерттеу және тексеру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өзбек тілінің синтаксисі
Пән мақсаты жалпы тілтанымды, соның ішінде өзбек түрікшесіндегі сөйлемнің грамматикалық құрылымы, оның еркшеліктері, тілдік, әдеби нормадан одан ауытқитын жағдайларды анықтап, ерекшеліктерін көрсетуге арналған
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
Профессии
Оқыту нәтижелері
- ғылыми-педагогикалық қызметте жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы білімін кәсіби деңгейде қолдану
- ғылыми-зерттеу және тілдің қоғамдағы қызметін, оның тазалығын, дұрыс қолданылуын, тілдік мәдениетті сақтау мен дамытуға ықпал ететін факторларды айқындау
- нақты ғылыми-зерттеу міндеттерін шешуде зерттеу әдістерінің кешенін қолдану арқылы филология саласындағы ғылыми-зерттеулердің нәтижелеріне талдау және жалпылау жүргізу
- мәтінді лингвистикалық зерттеу әдіснамасының негізгі мәселелерін, мәтінді түсінуде интерпретацияның негізгі түрлері мен қызметін талдаудың филологиялық әдістерін зерттеу
- ғылыми зерттеулер жүргізу, жоғары оқу орындарында арнайы пәндер өткізу, көркем және ғылыми мәтіндерді аудару, мақалалар мен баяндамаларды кәсіби деңгейде жаза білу
- этнолингвистика мәселелерімен байланысты лингвистикалық ойдың негізгі ағымдарын бағдарлау, тіл жүйесінің әртүрлі деңгейлеріндегі этноспецификалық элементтерді , сөйлеу қарым-қатынас тәжірибесінде, сондай-ақ әртүрлі этникалық топтардың әлемді қабылдау ерекшеліктерін көру
- тілдің таңбалық жүйе ретіндегі ерекшеліктерін зерттей отырып, семиотиканың негізгі мектептері мен олардың бағыттарын анықтау
- қазақ халқының прозалық шығармалары мен әлем әдебиеті туындыларына талдау, жаңа кәсіби проза даму тарихына ықпал еткен көркемдік заңдылықтар мен қоғамдық - эстетикалық құбылыстарды ашу
- көркем әдебиеттегі өзара эстетикалық әсер, көркем- бейнелеу және әр түрлі дәуірдегі жаңа сипатты шығармаларға талдау, қазіргі түрік және қазақ әдебиеті байланыстарының типологиялық шарттылығын аша білу
- ұлттық терминологияны ғылыми және әлеуметтік, өндірістік-техникалық стильдердің арнайы кәсіби коммуникациясын қамтамасыз ететін ішкі жүйе ретінде қарастыру
Ұқсас БББ
7M02301 Филология (1)
Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті (QYZPU)
7M02301 Филология (1.5)
Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті (QYZPU)
7M02301 Филология: қазақ филологиясы
Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
7M02301 Қазақ филологиясы
Торайгыров университеті
7M02301 Филология
Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университеті (QYZPU)
7M02301 Филология
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
7M02301 Филология
Инновациялық Еуразия университеті
7M02301 Қазақ филологиясы
Ахмет Байтұрсынов атындағы Қостанай өңірлік университеті
7M02301 Филология:қазақ
Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университетi