Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B02311 Филология: орыс тілі в М.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті

Пәндер

  • Орыс тілінің практикалық курсы1

    Мақсаты: Орыс тілі бойынша білімді жүйелеу; ауызша және жазбаша сөйлеу мәдениетінің нормаларын меңгеру. Мазмұны: тіл жүйесінің деңгейлері. Орыс әдеби тілінің формалары (ауызша және жазбаша). Сөйлеудің нормалануы. Орыс орфографиясының принциптері. Орфография. Орыс орфография ережелері жүйесі. Графика. Сөздің әртүрлі бөліктеріндегі орфограммалар. Әртүрлі сөз таптарындағы орфограммалар. Орфоэпия. Орфоэпиялық норма. Орфоэпиялық минимум.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Орфография мен пунктуация бойынша практикум 1

    Мақсаты: сауатты ауызша және жазбаша сөйлеу дағдыларын қалыптастыру, орыс тілінің орфоэпиялық және орфографиялық нормаларын сақтау. Мазмұны: Тіл жүйе ретінде. Әдеби тіл. Фонетика. Тіл нормалары. Графика. Орфография. Емле ережелері жүйесі. Сөз түбіріндегі екпінсіз дауысты дыбыстар. Сөз түбіріндегі ауыспалы дауысты дыбыстар. Сөздің түбірінде айтылмайтын дауыссыз дыбыстар. Ж, ш, ч, щ және ц-дан кейінгі дауысты дыбыстар. Орфоэпия. Орфоэпиялық нормалар. Сөзжасам. Әр түрлі морфемалардағы және морфемалардың түйіскен жеріндегі орфографиялар. Префикстердің емлесі. Морфология. Сөйлеудің әртүрлі бөліктерінің емлесі. Зат есімдердің аяқталуы. Сан есімдерінің емлесі. Сөйлеудің әртүрлі бөліктерімен емес. Сөйлеудің әртүрлі бөліктеріндегі Н және нн. Үстеулердің емлесі. Орыс тілінің морфологиялық нормалары.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Академиялық жазу негіздері

    Мақсаты: оқу және зерттеу сияқты академиялық сипаттағы жазбаша мәтіндерді құру саласында негізгі принциптерді меңгеру және практикалық дағдыларды игеру. академиялық сауаттылық және оның тиімді кәсіби қызмет үшін маңызы туралы тұтас түсінік құру мазмұны: академиялық жазудың негізгі жанрлары (реферат, шолу, аналитикалық шолу, ғылыми хабарлама) функционалды стилистика. Ғылыми дискурстың ерекшеліктері: академиялық мәтіндердің стилі мен жанрлары. Жазбаша жұмысты рәсімдеу. Дәйексөз ережелері. Тікелей және жанама дәйексөз. Ескертулерді жобалау нұсқалары. Зерттеу жұмысы: кіріспе, қорытынды, негізгі бөлім, библиография. Ғылыми стильдің негізгі белгілері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Оқытылатын тіл теориясының негіздері

    Мақсаты: мақсаттары мен міндеттерімен, тіл білімінің негізгі ұғымдарымен танысу, лингвистикалық талдау дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: тіл білімінің пәні. Тіл білімінің бөлімдері. Жалпы және жеке тіл білімі. Тіл жүйелік-құрылымдық білім ретінде. Жүйе және құрылым ұғымы. Тілдегі құрылымдық қатынастар. Тіл деңгейінің түсінігі, Тіл жүйесінің негізгі тілдік деңгейлері мен бірліктері. Синхронды және диахронды тіл білімі. Тілдегі синтагматикалық, парадигматикалық және иерархиялық қатынастар. Лингвистикалық белгі ұғымы. Ф. де Соссюрдің лингвистикалық белгі туралы ілімі. Теориялық және қолданбалы тіл білімі. Тіл ерекше әлеуметтік құбылыс ретінде. Тіл функциялары. Әлем тілдерінің жіктелуі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әдебиеттануға кіріспе

    Мақсаты: әдебиет теориясының негізгі ұғымдары туралы білім жүйесін, әдеби талдау және әдеби-көркем шығармаларды бағалау дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: әдебиеттану пәні мен міндеттері. Әдебиет өнер түрі ретінде. Әдеби шығарма. Көркем образ жайлы түсінік. Шығарманың тақырыбы, идеясы, мәселесі және мотиві. Сюжет және фабула. Композиция. Көркем бейнелеу құралдары. Өлең құрылысының негіздері. Көркем шығармашылыққа нақты тарихи және құрылымдық көзқарас әдіснамасының негіздері

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Заманауи орыс тілі фонетикасы

    Мақсаты: ғылыми лингвистикалық дүниетанымды қалыптастыру, студенттерге заманауи орыс тілінің фонетикалық жүйесі туралы ғылыми білім беру, студенттердің ауызша және жазбаша сөйлеу мәдениетін жетілдіру. Мазмұны: фонетика тілдік жүйенің деңгейі және ғылыми білім саласы ретінде. Фонетиканың сегменттік және суперсегменттік бірліктері. Фонема және сөйлеу дыбыстары. Дыбыстар жүйесі және олардың жіктелуі. Қазіргі орыс тіліндегі фонетикалық процестер. Жетекші фонологиялық мектептер (МФШ және ЛФШ). Мәтіннің транскрипциясы. Сөзді фонетикалық-фонологиялық және графикалық талдау процедурасы. Мектептегі фонетикалық талдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Мұхтартану

    Мақсаты: М.Әуезовтің әдеби-тарихи шығармашылығы туралы әдебиет тарихымен патриоттық және мәдени-рухани ұстаным негізінде түсінік қалыптастыру. Шығармашылық ойлауын, өзіндік зерттеу дағдысын дамыту. Мазмұны: М.Әуезовтің Семей, Ташкент, Санкт-Петербург кезеңінегі өмірі мен шығармашылық жолы. «Шолпан», «Абай» журналдарындағы М.Әуезовтің қызметі. М. Әуезовтің публицистикасы. «Қорғансыздың күні», «Қыр суреттері», «Оқыған азамат», «Көксерек» әңгімелеріне, «Еңлік-Кебек» пьесасына, «Қилы заман», «Қараш-қараш» оқиғасы» повестеріне, «Абай Құнанбаев» монографиясына, «Абай жолы» роман-эпопеясына шолу жасау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Заманауи орыс тілінің фонетикасы мен фонологиясы

    Мақсаты: заманауи орыс тілінің фонетикалық және фонологиялық жүйесін сипаттау. Мазмұны: Фонетика және фонология. Негізгі фонологиялық мектептер. Тілдің фонологиялық жүйесі. Сөйлеу дыбыстары және фонема. Фонемалардың әлсіз және күшті позициялары. Заманауи орыс әдеби тілі құбылысының функционалды жағы. Сөздің фонетикалық және фонологиялық талдауы. Транскрипция.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жасанды интеллект негіздері

    Мақсаты – AI-Sana бағдарламасының басымдықтарын ескере отырып, жасанды интеллект құралдары мен әдістерін практикалық қолдану және білімді пайдалану саласында құзыреттіліктерді қалыптастыру. Мазмұны: Жасанды интеллектке (AI) кіріспе. Практикалық дағдылар мен дағдыларды дамыту: AI құралдарын қолдану; үлкен тілдік модельдермен (LLM) жұмыс істеу; кодсыз жасанды интеллект платформаларын пайдалану; генеративті жасанды интеллект құралдары; кескінді тану; табиғи тілді өңдеу (NLP); AI көмегімен деректерді визуализациялау. Әртүрлі салаларда AI қолдану туралы түсінікке ие болу; AI-sana бағдарламасының тәсілдерін интеграциялау арқылы AI әлеуетін ашу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Орфография мен пунктуация бойынша практикум2

    Мақсаты: сауатты ауызша және жазбаша сөйлеу дағдыларын қалыптастыру, орыс тілінің орфоэпиялық, орфографиялық және пунктуациялық нормаларын сақтау. Мазмұны: Тіл жүйе ретінде. Әдеби тіл. Тіл нормалары. Тыныс белгілері. Пунктуациялық ережелер жүйесі. Қарапайым сөйлемдегі тыныс белгілері. Сөйлемнің біртекті мүшелеріндегі тыныс белгілері. Сөйлемнің оқшауланған мүшелері және олардың тыныс белгілері. Күрделі сөйлемдегі тыныс белгілері. Күрделі сөйлемдегі тыныс белгілері. Шылаусыз сөйлемдегі тыныс белгілері. Орыс тілінің грамматикалық нормалары. Мәтіндердегі орфограммалар мен пунктограммаларды қайталау. Орфографиялық және грамматикалық минимумды қайталау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері

    Мақсаты: сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды, тұлғаның берік адамгершілік негіздерін, азаматтық ұстанымын, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлықтың орнықты дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Құқықтық нигилизмді еңсеру, сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама саласында білім алушылардың құқықтық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру. Сыбайлас жемқорлыққа саналы көзқарасты қалыптастыру. Сыбайлас жемқорлық мінез-құлқынан, сыбайлас жемқорлық моралінен, этикасынан адамгершілік тұрғыдан бас тарту. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл үшін қажетті дағдыларды игеру. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлық стандартын жасау. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы насихаттау, заңдылық, заңға құрмет идеяларын тарату. Сыбайлас жемқорлықтың табиғатын түсінуге, оның көріністерінен әлеуметтік шығындарды сезінуге, өз ұстанымын дәлелді қорғай білуге, сыбайлас жемқорлықтың көріністерін еңсеру жолдарын іздеуге бағытталған қызмет. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылда жасанды интеллектті қолдану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Абайтану

    Мақсаты: А.Құнанбайұлы арқылы «Қазақтану» жобасындағы «ұлтық кодты» сақтау мен дәріптеу. Мазмұны: ХІХ-ХХғ. Қазақстан тарихына, қазақ әдебиетіне тарихи шолу жасау. Абайтану саласының дамуындағы ХХ-ХХІ ғасырдың абайтанушылардың еңбектері. Абайдың шығармашылығының хронологиясы. Абай - қазақ халқының ұлы ақыны, этнограф, қазақ жазба әдебитінің негізін салушы. Абай - «Қарамола Ережесі» заңдар жинағының құрастырушысы, қоғамдық маңыздылығы. Абай - ойшыл, дінтанушы, философ. Абай білім және ғылым саласындағы рөлі, «Толық адамды» қалыптастыру идеясы. Абайдың аудармалары, поэмалары, «Қара сөздері», «Абай жолы» роман-эпопея. Қ.Тоқаев «Абай және Қазақстан ХХІ ғасырда» маңыздылығы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Орыс тілінің практикалық курсы2

    Мақсаты: Орыс тілі бойынша білімді жүйелеу; ауызша және жазбаша сөйлеу мәдениетінің нормаларын меңгеру. Мазмұны: тіл жүйесінің деңгейлері. Әдеби орыс тілінің формалары (ауызша және жазбаша). Орыс орфографиясы мен ортология ережелерінің жүйесін қайталау. Тыныс белгілері. Пунктограмма. Орыс тыныс белгілері ережелері жүйесі. Жәй, күрделі және құрмалас сөйлемдердегі тыныс белгілері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Орыс халық ауыз әдебиеті

    Мақсаты: студенттерде ауызша және жазбаша мәдениеттердің ерекшеліктері, олардың айырмашылықтары мен өзара әсерлері туралы нақты түсінік қалыптастыру; фольклор және оның негізгі жанрлары туралы білімді тереңдету; фольклордың негізгі жанрларын анықтау және жеке фольклорды талдау қабілетін дамыту. Мазмұны: фольклордың ерекшелігі мен жанрлық жүйесі. Мифологиялық ойлаудың жалпы сипаттамасы. Фольклор поэтикасы, оның әдебиетпен салыстырғанда ерекшелігі. Фольклорлық жанрлардың негізгі белгілері және олардың даму кезеңдері. Салттық фольклор. Ғұрыптық емес фольклор. Жұмыс фольклоры.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақ әдебиеті

    Мақсаты: қазақ әдебиетінің тарихи-әдеби процесі, қазақ әдебиетінің жетекші жанрлары мен негізгі атаулары туралы түсінік беру, сонымен қатар орыс-қазақ әдеби байланыстары туралы түсінік қалыптастыру. Мазмұны: Ауызша ауыз әдебиеті. Түркі мифологиясы. Көне түркі әдебиеті. Жыраулар поэзиясы. Зар заман поэзиясы. Абай Құнанбаев шығармалары. Абай мен Пушкин. 20 ғасыр әдебиеті. М.Жұмабаев, С.Торайғыров шығармашылығы. И.Крылов пен А.Байтұрсыновтың ертегілері. Кеңестік кезең әдебиеті. М.Әуезов шығармашылығы. Қазіргі қазақ прозасы мен поэзиясы. Мектеп бағдарламасында оқытылатын қазақ әдебиетінің көркем мәтіндерінің тақырыптық-көркемдік ерекшелігін талдау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақстанның орыстілді жазушылары

    Мақсаты: Қазақстанның орыс тілді әдебиеті туралы білім жүйесін қалыптастыру. Мазмұны: орыс және қазақ әдебиетінің өзара байланысы. Қазақ фольклоры орыс мәдениет қайраткерлерінің назарының объектісі ретінде.Шоқан Уәлиханов, Абай Құнанбаев, Иырай Алтынсарин және олардың орыс-қазақ байланыстары тұрғысынан ағартушылық және шығармашылық қызметі. П. Васильевтің поэзиясы. И. Шуховтың прозасы. Юрий Домбровский және Қазақстан. М. Симашконың шығармашылығы. О. Сүлейменов. "АзиЯ". Ю. Герттің шығармалары. Қазақстанның посткеңестік орыс тілді әдебиеті. "Шабыт" халықаралық шығармашылық жастар фестивалінің лауреаттары. Қазақстанның орыс әдебиеті жазушылары мен ақындарының көркем мәтіндерінің тақырыптық және көркемдік ерекшелігін талдау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Заманауи орыс тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы

    Мақсаты: орыс тілінің жалпы жүйесінің ішкі жүйесі және оның жұмыс істеу ерекшеліктері ретінде орыс тілінің лексикалық деңгейінің жалпы заңдылықтарын игеру. Мазмұны: лексикология, пән және міндеттер, тілдің сөздік құрамын зерттеудің жүйелік-семасиологиялық және ономасиологиялық тәсілдері. Сөздің лексикалық мағынасы және оның құрылымы. Мәндердің типологиясы. Жүйелік қатынастардың түрлері. Орыс тілінің лексикалық деңгейін ұйымдастырудың жалпы заңдылықтарының негіздері және оның жұмыс істеу ерекшеліктері. Лексика мен фразеологизмдердегі жүйелік қатынастар. Лексиканың социолингвистикалық аспектісі. Лексикография.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық

    Мақсаты: Қаржылық әл ауқатқа жету үшін маңызы бар жеке және отбасылық қаржылық ресурстарды басқаруды, кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыруды дағдыларын оқыту. Мазмұны: Кәсіпкерлік: мәні, мазмұны қалыптасу шарттары. Кәсіпкерліктің ұйымдастыру-құқықтық түрлері. Кәсіпкерліктегі тәукелділік. Кәсіпкерліктегі бизнес-жоспарлау. Кәсіпкерлік келісімдерді ұйымдастыру. Кәсіпкерліктегі мәдениет және этика. Кәсіпкерлік қызметің қаржыландыру. Қаржылық сауаттылық түсінігі, мақсаттары мен міндеттері.Ақша,есеп айырысу және төлемдер. Жеке қаржы: кіріс,шығыс, бюджет. Салықтар және жеке тұлғаларға салық салу. Зейнетақылар және сақтандыру. Халыққа банктік қызмет көрсету. Жеке тұлғалардың банкроттығы және қаржылық тәуекелдер. Қаржылық пирамида және жеке қаржылық қауіпсіздік.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Заманауи орыс тілінің лексикасы мен фразеологиясындағы белсенді процестер

    Мақсаты: тілдің лексикалық-фразеологиялық жүйесі туралы идеяларды үнемі өзгеріп отыратын объект, сонымен бірге тұрақты және тұрақты объект ретінде дамыту. Мазмұны: Лексикология және фразеология. Тілдің лексикалық-фразеологиялық деңгейі біртұтас тіл жүйесінің құрамдас бөлігі ретінде. Дамудың сыртқы және ішкі факторлары. Қоғамдағы әлеуметтік-саяси процестер және сөздің лексикалық өзгерістері. Лексика қабаттарын сөздердің белсенді және пассивті Қоры арасында қайта бөлу процестері. Жаргон лексикасын қолдану ерекшеліктері. Шет тіліндегі лексиканы игеру жолдары. Шет тіліндегі лексиканы игеру шығындары.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Фольклор

    Мақсаты: фольклордың негізгі ұғымдары мен функцияларын қалыптастыру. Мазмұны: фольклор синтетикалық өнер, фольклор және әдебиет ретінде: ұқсастық, айырмашылық, байланыс. Фольклордың, мифологияның және ойлаудың ежелгі түрлерінің дамуының негізгі заңдылықтары. Халық шығармашылығының әлеуметтік-тұрмыстық табиғаты, фольклордың синкретизмі. Көркем дәстүр туралы түсінік. Фольклордағы ұжымдық және жеке, ауызша және өзгергіштік. Фольклордағы ұлттық және халықаралық. Әлем туралы фольклорлық идеялардың бірегейлігі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Экожүйе және құқық

    Мақсаты: Қоғамның тұрақты дамуына қол жеткізу үшін экономика, құқық, экология және тіршілік қауіпсіздігі, ғылыми зерттеу әдістері саласында интеграцияланған білімді қалыптастыру. Мазмұны: Адам мен табиғаттың қауіпсіз өзара іс-қимылының, экожүйелер мен биосфераның өнімділігінің негіздері. Қазақстанның тұрақты даму мақсаттары шеңберінде ресурстардың шектеулілігі жағдайындағы қоғамның кәсіпкерлік қызметі, бизнес пен ұлттық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін арттыру. Экологиялық мәселелер мен тұрақты даму принциптерін жүйелі түсіну. Қазақстандық құқықты, субъектілердің міндеттері мен кепілдіктерін білу, әлеуметтік прогресті қамтамасыз ету үшін қоғамдық қатынастарды мемлекеттік реттеуді білу және сақтау. Инклюзия – халықаралық заңнаманың стратегиясы. Жасанды интеллекттің құқықтық негіздері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Кәсіби бағытталған шетел тілі

    Мақсаты: ауызша және жазбаша сөйлеу дағдыларын, мәлімдемені грамматикалық тұжырымдау дағдыларын жетілдіру процесінде кәсіби коммуникативті шет тілі құзыреттілігінің базалық деңгейін қалыптастыру. Мазмұны: Жұмыс беруші және кәсіптік ұйымдар тарапынан заманауи маманға қойылатын талаптар қосымша және кәсіптік дайындыққа сәйкес әлеуметтік-педагогикалық факторларды талдауға негізделген. Салыстырмалы талдау жүргізу, байланыстырып сөйлеу дағдыларын дамыту, келесі тапсырмаларды орындай білу: объективті факторларға ғылыми көзқарас, салыстырмалы талдаулар жүргізу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Студенттердің ғылыми-зерттеу жұмыстары

    Мақсаты: студенттерді лингвистика және әдебиеттану саласындағы ғылыми-зерттеу қызметіне тереңдетіп даярлауды қамтамасыз ету, ғылыми зерттеу жүргізу және ресімдеу дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: ғылыми зерттеу механизмін зерттеу. Әдеби және лингвистикалық зерттеулердің негізгі өзекті бағыттарымен танысу. Ғылыми, анықтамалық әдебиеттермен және электрондық ресурстармен жұмыс. Ғылыми зерттеу жүргізу алгоритмі (міндеттерді қою, материалды жинау және талдау, зерттеу нәтижелерін сипаттау, дәйексөз келтіру, Пайдаланылған әдебиеттер тізімін ресімдеу, презентацияны ресімдеу және т.б.).

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Заманауи орыс тілінің сөзжасамы

    Мақсаты: Заманауи орыс тілінің морфемалық-сөзжасамдық жүйесін лингвистикалық дәстүрлер тұрғысынан да, қазіргі морфемия мен сөзжасамның жалпыға бірдей танылған жетістіктері тұрғысынан зерттеу. Мазмұны: ғылыми және оқу пәні ретінде заманауи орыс тілінің сөзжасамының пәні мен міндеттері. Сөзжасам тілдің ерекше ішкі жүйесі ретінде. Сөзжасам бөлімдерінің жалпы сипаттамасы. Морфемика. Морфема. Морф. Морфемалардың типологиясы. Асемантема. Сөз құрылымындағы тарихи өзгерістер. Сөзжасам. Туынды сөз және туынды қатынас. Сөзжасам әдістері. Сөзжасамның күрделі бірліктері. Мектеп пен университеттегі сөздің морфемалық және сөзжасамдық талдауы.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • XI-XVII және XVIII ғасырлардағы oрыс әдебиетінің тарихы

    Мақсаты: студенттердің ХІ-XVIII ғасырлардағы Ресейдегі тарихи-әдеби процестің заңдылықтары мен ерекшеліктерін типологиялық тұрғыдан да, жеке шығармашылық тағдырларда да түсіну. Мазмұны: ескі орыс әдебиетінің тарихы. Ескі орыс әдебиетінің негізгі ескерткіштері. "Игорь полкі туралы сөз" және оны әдебиеттанудағы түсіндіру нұсқалары. XVIII ғасырдағы Ресейдегі тарихи-мәдени жағдайдың ерекшеліктері. XVIII ғасырдағы орыс әдебиетінің бағыттары мен жанрлық ерекшелігі. Классицизм және ағарту дәуірі, сентиментализм. М.В. Ломоносов, И. Фонвизин, Н.М. Карамзин, А. Н. Радищев және т. б. шығармалары. Мектеп бағдарламасында зерттелген осы кезеңдегі орыс әдебиетінің жарқын өкілдерінің шығармаларының идеялық-көркемдік ерекшелігі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Әдебиет бойынша арнайы семинар

    Мақсаты: жазушылардың, драматургтердің, ақындардың мәтінін зерттеу негізінде көркем шығарманы кешенді зерттеудің әдіснамасы мен әдістемесі туралы білімді тереңдету (студенттердің таңдауы бойынша). Мазмұны: лирика, эпос және драма шығармаларындағы мазмұн мен форма жүйесін талдауға үйрету. Эпос пен драмадағы жанрды анықтау әдістері мен тәсілдері. Көркем шығарманың мазмұны мен формасы бойынша көркемдік өлшеміне сәйкестігін анықтау әдістері мен тәсілдері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Ежелгі Ресей мен Жаңа уақыттың әдебиет тарихы

    Мақсаты: болашақ филологтардың Ежелгі Ресей әдебиеті мен Жаңа уақыт әдебиетінің қалыптасуының әлеуметтік-тарихи тамыры туралы түсініктерін қалыптастыру. Мазмұны: тарихизм принципі: әдебиетті кезең-кезеңімен зерттеу. Ежелгі Ресей әдебиеті әдеби жазбаша шығармашылықтың ежелгі кезеңін қарастыратын тарихи-әдеби білім берудегі негізгі буын ретінде. XVIII ғасырдағы Ресейдегі тарихи-мәдени жағдайдың ерекшеліктері, әдеби процестің негізгі құбылыстары, 18 ғасырдағы классицизм мен сентиментализмнің қалыптасуы мен дамуы, Ағарту дәуірінің көркемдік жаңалықтары контекстіндегі жазушылардың ерекшеліктері мен шығармашылық тәсілі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Функционалды сөзжасам

    Мақсаты: сөзжасамның жүйелік және функционалды құбылыс ретінде тұтас көрінісін қалыптастыру. Мазмұны: жүйелік-құрылымдық және функционалдық тәсілдер тұрғысынан орыс әдеби тілінің тілдік бірліктері мен сөзжасам категорияларының сипаттамасы. Сөзжасам және номинация теориясы. Сөзжасам және тілдік ойын. Зат есімнің, сын есімнің, сан есімнің, есімдіктің, етістіктің, үстеудің, көмекші сөздердің сөзжасамы. Мәтінде жұмыс істейтін сөзжасам бірліктерін тілдік талдау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • XIXғ. орыс әдебиетінің прозасы мен поэзиясы

    Мақсаты: XIX ғасырдағы орыс әдебиетінің даму процесі және қазіргі филологтардың дүниетанымын, олардың ойлауының дүниетанымдық негіздерін, олардың сөзбен жұмыс істеу заңдары мен дәстүрлерін түсінуін қалыптастыратын білім ретінде ең көрнекті құбылыстар туралы идеяларды қалыптастыру. Мазмұны: ХІХ ғасырдың тарихи-әдеби процесі. XIX ғасырдың бірінші және екінші жартысындағы орыс әдебиетінің кезеңі. Осы кезеңдегі әдебиеттің ерекшелігі. Негізгі көркемдік бағыттар, ағымдар, әдістер мен стильдер, терминдер мен ұғымдар. Поэзия мен прозаның дамуына үлес қосқан ақындар мен жазушылардың шығармашылығы. Осы кезеңдегі әдебиеттің дамуына үлес қосқан орыс әдебиетінің көрнекті өкілдерінің шығармаларының идеялық-көркемдік ерекшелігі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Орыс тілі бойынша арнайы семинар

    Мақсаты: студенттерді лингвистика саласындағы ғылыми-зерттеу қызметіне тереңдетіп даярлауды қамтамасыз ету. Мазмұны: студенттерді қазіргі тіл білімінің негізгі принциптерімен таныстыру. Антропоцентризм принципіне негізделген сабақтас ғылыми пәндер. Лингвистиканың қазіргі бағыттары: мәдениетаралық коммуникация, лингвомәдениеттану, концептология, психолингвистика, социолингвистика, медиалингвистика және т.б. (таңдау бойынша 1-2 бағыт). Зерттелетін ғылыми бағыттардың негізгі түсініктері. Таңдалған бағыттар шеңберіндегі зерттеу әдістері. Тілдің сөйлеудегі жұмысының ерекшеліктері мен заңдылықтары.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • XIX ғасырдың орыс әдебиетінің тарихы

    Мақсаты: ХІХ ғасырдағы тарихи-әдеби процестің поэзиясы мен прозасының заңдылықтары мен ерекшеліктерін түсіну. Мазмұны: XIX ғасырдағы орыс әдебиетінің тарихы. XIX ғасырдағы орыс әдебиетінің бағыттары, стильдері мен жанрлық ерекшелігі. Романтизм және реализм. Орыс поэзиясының алтын ғасыры. А. С. Пушкиннің шығармашылығы: лирика, проза және драмалық шығармалар. М. Ю. Лермонтов және оның шығармашылық мұрасы. Әдеби сын және В. Г. Белинский. ХІХ ғасырдағы орыс әдебиетінің 2-ші және 3-ші үштен бір бөлігі. И.С. Тургенев, Н.А. Некрасов және XIX ғасырдағы реализмнің басқа өкілдері. Орыс әдебиетіндегі психология. Ф.М.Достоевский және Л.Н.Толстой. Мектеп бағдарламасында зерттелген осы кезеңдегі орыс әдебиетінің жарқын өкілдерінің шығармаларының идеялық-көркемдік ерекшелігі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Шетел әдебиетінің тарихы

    Мақсаты: студенттердің ежелгі дәуірден бүгінгі күнге дейінгі ЕуОНпа әдебиеті туралы білім жүйесін қалыптастыру. Мазмұны: шетел әдебиетінің даму кезеңдері. Ежелгі дәуірден бүгінгі күнге дейінгі шетел әдебиетінің жазушылары мен ақындары. Әр түрлі кезеңдерге жататын шығармалардың идеялық-көркемдік ерекшелігі. Көркемдік әдістерді қалыптастыру процестері. Ұлттық әдебиеттің бірегейлігі. Мектеп бағдарламасында көрсетілген шетел әдебиетінің ұлы есімдерінің шығармаларын талдау

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Интерактивті технологиялар және орыс әдебиетін оқыту әдістемесі

    Мақсаты: Әдебиетті оқытудың заманауи тәсілдері мен әдістері туралы білім жүйесін қалыптастыру, болашақ сөздік мұғалімнің кәсіби қасиеттерін қалыптастыру (белсенді өмірлік ұстаным, болашақ кәсібін құрметтеу, балаларға деген сүйіспеншілікті сезіну, олармен қарым-қатынас жасай білу). Мазмұны: интерактивті әдістер туралы түсінік, әдебиетті оқытуда интерактивті әдісті зерттеу мен қолданудың теориялық негіздері. Оқытудың интерактивті әдістерінің ерекшеліктері, әдебиетті оқытудың интерактивті әдістерінің дидактикалық принциптері, оның ішінде ЕББҚ (ерекше білім беру қажеттіліктері) бар балаларға. Әдебиетті оқытудағы цифрлық құралдар және жасанды интеллект. Отбасылық оқуды ұйымдастыру және ата-аналар мен балаларды осы процеске тарту әдістемесі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Әдебиетті оқытудың қазіргі әдістері

    Мақсаты: Әдебиетті оқытудың заманауи әдістері мен тәсілдерін меңгеру, оқу пәні ретінде әдебиеттің тәрбиелік функцияларын іс жүзінде жүзеге асыру. Мазмұны: әдебиетті оқыту әдістемесінің негізгі түсініктері мен категориялары. Мектептегі әдеби шығарманы зерттеу кезеңдері. Сабақ әдебиетті оқуды ұйымдастырудың, сөйлеуді дамытудың, сыныптан тыс оқудың негізгі формасы ретінде. Сандық ресурстар. Bilimland, Kundelik платформалары. Жасанды интеллект. Отбасылық оқу. ЕББҚ (ерекше білім беру қажеттіліктері) бар балаларды оқуға үйрету.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Орыс тілін оқытудың инновациялық әдістері

    Мақсаты: болашақ орыс мұғалімін инновациялық қызметке дайындау; жаңартылған бағдарлама жағдайында орыс тілін оқытуға инновациялық дайындықты қалыптастыру. Мазмұны: педагогикалық инновацияның объектісі, пәні, міндеттері. Педагогикалық инновацияның негізгі ұғымдары. Дәстүрлі және инновациялық білім берудің салыстырмалы сипаттамалары. Орыс тілін оқытудың инновациялық әдістері. Жаңартылған бағдарлама жағдайында, оның ішінде инклюзивті мектепте орыс тілін оқытудың ерекшеліктері

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Орыс тілін оқытудың заманауи технологиялары мен әдістері

    Мақсаты: орыс тілін оқытудың заманауи әдістері мен әдістерін меңгеру және білім алушылардың жетістіктерін бағалау. Мазмұны: орыс тілін оқыту әдістемесінің негізгі түсініктері мен категориялары. лингводидактикалық ғылымның жетекші бағыттары, оқытудың дәстүрлі және жаңа әдістері, заманауи оқытудың жаңа технологиялары, критериалды бағалау технологиясы. Формативті және жиынтық бағалау. Қашықтықтан оқыту технологияларын, цифрлық білім беру платформаларын, соның ішінде Bilimland, Kundelik, жасанды интеллектті пайдалана отырып, орыс тілін оқыту әдістемесі. Жаңа білім беру технологиялары мен оқушылардың жас ерекшеліктерін, сондай-ақ инклюзивті білім беру принциптерін қолдана отырып сабақтарды жоспарлау және өткізу.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Заманауи тіл білімінің әдістері

    Мақсаты: студенттерді лингвистика саласындағы ғылыми зерттеудің негізгі әдістерімен таныстыру. Мазмұны: зерттеу әдісі туралы түсінік. Зерттеудің жалпы ғылыми әдістері. Бақылау. Статистикалық әдістер. Мазмұнды талдау. Тілді зерттеу әдістері. Сипаттамалық әдіс. Компоненттік талдау әдісі. Салыстырмалы әдістер. Әлеуметтік лингвистикалық әдістер. Жауап алу және сауалнама. Эксперимент туралы түсінік. Мәтінді талдау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Әлемдік әдебиет

    Мақсаты: әлемдік классиканың көркем шығармаларының мәтіндерін формасы мен мазмұнының бірлігінде қарау, сондай-ақ оларды нақты тарихи және жалпыадамзаттық маңызы тұрғысынан талдау дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: әлемдік әдебиеттің даму кезеңдері. Ежелгі дәуірден қазіргі заманға дейінгі әлемдік әдебиеттің ұлы есімдері. Әлемдік әдебиет контекстіндегі ұлттық әдебиеттердің бірегейлігі. Әр түрлі дәуірлердегі, ұлттар мен кезеңдердегі көркем шығармалардың идеялық-көркемдік ерекшелігі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Орыс тілінің тарихы

    Мақсаты: жалпы шығыс славян кезеңінен бастап ұлттық орыс тілінің қалыптасу дәуіріне дейінгі орыс тіліндегі фонетикалық, грамматикалық және лексикалық өзгерістерді зерттеу, мәтінге тарихи түсініктеме беру қабілетін дамыту. Мазмұны: орыс тілінің тарихы оқу пәні және міндеттері ретінде. Басқа оқу пәндерімен байланыс. Орыс тілін тарихи зерттеу көздері. Орыс тілін тарихи зерттеу әдістері. Орыс тілінің тарихын кезеңдеу. Дамудың әртүрлі кезеңдеріндегі ежелгі орыс тіліндегі фонетикалық процестер. Тарихи морфология. Оның құлдырауының атауы мен ерекшеліктері. Етістік және оның категорияларын қалыптастыру. Тарихи синтаксис. Мәтінге тарихи түсініктеме. Тарихи лексикология.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Орыс тілінің тарихи грамматикасы

    Мақсаты: тілдің қалыптасуы мен дамуы туралы тарихи-лингвистикалық идеяны қалыптастыру. Мазмұны: пәннің мәні мен міндеттері. Тарихи грамматиканың басқа пәндермен байланысы. Орыс тілінің дамуын кезеңдеу. Ежелгі орыс тіліндегі сөйлеудің атаулы бөліктері. Зат есімді септеу және септеу түрлерін біріздендіру. Сын есім және оның қысқа және толық формалары. Есімдік. Сандардың атауларын қалыптастыру. Ежелгі орыс тіліндегі етістік және етістік формалары. Инфинитив және супин. Ежелгі орыс тіліндегі мезгіл. Түр санатын дамыту және оның мезгіл формалары жүйесіндегі көрінісі. Есімше және көсемше. Ежелгі орыс тіліндегі жәй және күрделі сөйлем.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Функционалды морфология

    Мақсаты: студенттерді лингвистикалық дәстүрлерді де, оның мазмұнына функционалды тәсілдерді де көрсететін морфология теориясымен қаруландыру. Мазмұны: лингвистикадағы функционализм. Жүйелік-құрылымдық және функционалдық тәсілдер тұрғысынан әдеби орыс тілінің сөздерінің грамматикалық таптары мен морфологиялық категорияларының сипаттамасы. Мәтіндегі зат есімдердің, сын есімдердің, санд есімдердің, есімдіктердің қызметі. Етістік және оның функционалдық ерекшеліктері. Функционалды-семантикалық өріс ұғымы. Мәтінде жұмыс істейтін морфологиялық бірліктерді талдау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • ΧΧ ғасырдағы орыс әдебиетінің тарихы

    Мақсаты: әдеби материалдарды нақты тарихи зерттеулерге сүйене отырып, кқркем әдебиеттің ерекшеліктерін сипаттау дағдыларын қалыптастыру және оның даму заңдылықтарын ашу Мазмұны: Көркем әдебиет өнер түрі, ұрпақтары мен жанрлары, ХХ ғасырдағы орыс әдебиетінің дамуының тарихи кезеңділігі ретінде. Әдеби бағыттар, стиль тенденциялары, жазушының жеке стилі, көркем және поэтикалық сөйлеу стилі. Орыс әдебиетінің дамуына айтарлықтай үлес қосқан жазушылар мен ақындардың көркем мәтіндерінің тақырыптық және көркемдік ерекшеліктерін талдау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • ХХ ғасырдағы орыс әдебиетінің негізгі бағыттары/

    Мақсаты: әдеби материалды тарихи-нақты зерттеуге сүйене отырып, көркем әдебиеттің ерекшеліктерін сипаттау және оның даму заңдылықтарын анықтау дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: көркем әдебиет өнер түрі, түрлері мен жанрлары, ХХ ғасырдағы орыс әдебиетінің дамуының тарихи кезеңділігі ретінде. Әдеби бағыттар, стиль тенденциялары, жазушының жеке стилі, көркем және поэтикалық сөйлеу стилі. Орыс әдебиетінің дамуына елеулі үлес қосқан жазушылар мен ақындардың көркем мәтіндерінің тақырыптық және көркемдік ерекшеліктерін талдау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Заманауи орыс тілі морфологиясы

    Мақсаты: теориялық білімді тереңдету және морфологияның жүйелік шартты құбылыс, орыс тілінің морфологиялық жүйесі ретіндегі тұтас идеясын қалыптастыру. Мазмұны: қазіргі күйіндегі орыс тілінің морфологиялық жүйесінің жүйелік сипаттамасы. Морфологияның негізгі ұғымдары. Сөйлеу бөліктерінің жүйесі және олардың жіктелу принциптері. Сөйлеудің атаулы бөліктері. Етістік және етістік формалары. Күй санатындағы үстеу және сөздер. Сөйлеудің қызметтік бөліктері. Модальды сөздер, одағай мен еліктеуәш сөздер. Сөздің морфологиялық талдауы. Орыстану саласындағы қазіргі жетістіктер мен лингвистикалық ілімдердің дамуын ескере отырып, орыс тілі морфологиясының негізгі мәселелері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Заманауи орыс тілінің стилистикасы

    Мақсаты: Заманауи орыс тілінің стилистикасы бойынша теориялық ақпаратты теориялық түсіну, жалпылау және жүйелеу. Мазмұны: стилистиканың пәні мен міндеттері. Стилистиканың негізгі ұғымдары мен категориялары. Стилистиканың лингвистикалық ғылыми пән ретінде қалыптасуы. Тілдің стилистикалық құрылымы. Тілдік бірліктердің стилистикалық маңызы. Мәтінді тұтас стилистикалық талдау.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әдебиет теориясы

    Мақсаты: әдебиеттанудың теориялық және әдіснамалық мәселелері туралы негізгі теориялық ұғымдар мен категорияларын, білімін тереңдету және кеңейту. Мазмұны: Заманауи әдебиеттану мәселелері. Мәтінді талдаудың теориялық-әдістемелік және әдістемелік негіздері. Әдебиеттің тарихи даму заңдылықтары әдеби бағыттары, түрлері мен стильдері. Мәтіннің әдістері, жанрлық формалары, жанрлары және жанрлық түрлері. Көркем шығарманы талдау әдістері мен тәсілдері. Көркем шығарма мен шығармашылықты дәстүрлі және жүйелі зерттеудің ұқсастықтары мен айырмашылықтары.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Салыстырмалы типология

    Мақсаты: типологиялық тіл білімінің әдістерін, орыс және қазақ тілдерін салыстырмалы сипаттау дағдыларын меңгеру. Мазмұны: лингвистикалық типологияның пәні, негізгі міндеттері, даму кезеңдері. тіл білімінің басқа салалары арасындағы салыстырмалы типологияның орны. Типологиялық талдау әдістері. Типологиялық, салыстырмалы және салыстырмалы тарихи әдістер. Әлем тілдерінің типологиялық классификациясы. Фонологиялық жүйелердің типологиясы. Негізгі еуропалық тілдердің лексикалық, сөзжасамдық және грамматикалық жүйелерінің типологиясы.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Сөйлеу стилистикасы мен мәдениеті

    Мақсаты: сөйлеу стилі мен мәдениеті туралы теориялық мәліметтерді түсіну, жалпылау және жүйелеу; осы негізде сөйлеу мәдениетінің стилистикалық біліктері мен дағдыларын қалыптастыру және жетілдіру, студенттің ауызша және жазбаша сөйлеу мәдениетін арттыру. Мазмұны: тіл стилистикасы; орфографиялық стилистика; синтаксистік стилистика; сөйлеу стилистикасы; функционалды стилистика; ауызекі сөйлеу стилі, ғылыми стиль, публицистикалық стиль, сөйлеу мәдениеті. Кіріспе, норма сөйлеу мәдениетінің орталық ұғымы ретінде. Айтылу нормалары. Лексикалық нормалар. Морфологиялық нормалар. Синтаксистік нормалар. Жақсы сөйлеу қасиеттері. Ғылыми және кәсіби сөйлеу мәдениеті.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Коммуникативті синтаксис

    Мақсаты: қазіргі әдеби орыс тілінің синтаксистік жүйесін коммуникативті аспект тұрғысынан зерттеу. Мазмұны: синтаксистік бірліктердің құрылымдық-семантикалық және коммуникативті аспектілері. Сөйлем және мәлімдеме. Орыс сөйлемінің өзекті бөлінуі. ПОНпозиция. Сөйлемдердің коммуникативті парадигмасы. Сөйлемдегі әртүрлі функционалды-семантикалық қатынастарды білдіру құралдары. Синтаксистік модальділік, сөз тәртібі мәселелері. Мәтіннің дискурс құраушы мүмкіндіктері. Қолданбалы мақсаттар үшін функционалды синтаксисті қолдану.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Заманауи орыс тілінің синтаксисі

    Мақсаты: лингвистикалық дәстүрлерді де, қазіргі синтаксис теориясының жалпыға бірдей танылған жетістіктерін де көрсететін қазіргі орыс тілінің синтаксистік жүйесі туралы идеяларды қалыптастыру. Мазмұны: Синтаксистің пәні мен міндеттері. Синтаксистің негізгі ұғымдары. Синтаксис бірліктері. Синтаксема туралы түсінік. Қазіргі орыс тіліндегі синтаксистік бірліктерді құру құралдары. Синтаксистік форма және синтаксистік мағына туралы түсінік. Синтаксистік бірліктерді зерттеу аспектілері. Сөз тіркестерінің типологиясы. Сөйлем және оның аспектілері. Сөйлем мүшелері. Сөйлем типологиясы. Күрделі сөйлем. Күрделі сөйлемнің типологиясы. Мектеп пен университеттегі сөз тіркестерін, сөйлемдерді және күрделі сөйлемдерді талдау. КСБ (күрделі синтаксисттік бірлік). Мәтін және дискурс.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Теориялық концепциялардың даму тарихы

    Мақсаты: әдебиеттанудағы негізгі теориялық ұғымдар мен категорияларды тереңдету және кеңейту. Мазмұны: әдебиет теориясының мақсаттары мен міндеттері. Қазіргі әдебиеттанудың тұжырымдамалық аппараты. Әдебиеттің тарихи даму заңдылықтары әдебиет тарихы мен теориясындағы негізгі бағыттар мен ұғымдар. Поэтика. Поэтика категориялары (мазмұны мен формасы, тақырыбы мен идеясы, жүйесі мен құрылымы, автордың бейнесі, көркемдік уақыты мен кеңістігі, сюжеті мен композициясы).

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ХХ-ХХІ ғасырлар тоғысындағы әдебиет

    Мақсаты: әдеби материалды тарихи-нақты зерттеуге сүйене отырып, көркем әдебиеттің ерекшеліктерін сипаттау және оның даму заңдылықтарын анықтау дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: орыс әдебиетінің ағымдары мен тенденциялары, жетекші ақындардың, жазушылардың, қазіргі заман драматургтерінің шығармашылығы, қазіргі әдеби-көркем сынның жағдайы. 1980 жылдардың екінші жартысындағы 21 ғасырдың басындағы орыс әдебиетінің қоғамдық-саяси контекстегі, көркем әдебиеттің өнердің басқа түрлерімен байланысындағы тарихи дамуының жалпы заңдылықтары.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Риторика және спичрайтинг негіздері

    Мақсаты: шешендік өнердің негіздерін, мұғалімге қажетті спичрайтингтің түрлері мен жанрлық үлгілерін меңгеру, сонымен қатар сөйлеудің педагогикалық мәдениетін дамыту және спичрайтинг мәтінін құрудың практикалық дағдыларын меңгеру. Мазмұны: Шешендік жазу: технологиядан кәсіпке дейін. Спичингтің жанрлық үлгілері. Speechwriting стратегиясы мен тактикасын таңдау. Спичрайтинг қызметінің ұйымдастырушылық негіздері. Мәтін мазмұны. Мәтіннің композициялық құрылысы. Мәтіннің тілдік дизайны. Бұқаралық коммуникация мәтіндерін риторикалық талдау. Көпшілік алдында ауызша сөйлеудің ерекшеліктері. Шешеннің бейнесі. Көпшілік алдында сөйлеу тәжірибесі. Пікірталас. Аргументтегі трюктар

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Мәтіннің лингвистикалық сараптамасы

    Мақсаты: мәтінге лингвистикалық сараптама жүргізуде білім мен дағдыларды дамыту. Мазмұны: Құқықтану, пәні және міндеттері. Қазақстан Республикасының сот-сараптама қызметі саласындағы заңнамалық және өзге де нормативтік құқықтық актілері. Тіл білімінің жалпы сипаттамасы емтихан. Арнайы мәтін ретіндегі лингвистикалық сараптаманың функционалдық-стилистикалық сипаттамасы. Лингвистикалық сараптаманың негізгі әдістері. Сараптамалардың әртүрлі түрлерінде жиі кездесетін құқықтық және тілдік құбылыстар. Сараптамалық қорытындыны жүргізу әдістемесі. Лингвистикалық сараптамадағы қорлауды анықтау. Құқықтық және лингвистикалық экстремизм. Нақты мәтіндерді талдау.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Заманауи әдеби үрдіс

    Мақсаты: әлемдік әдебиеттің дамуы контекстінде заманауи орыс әдеби процесі туралы жүйелі идеяны қалыптастыру; кең тарихи-саяси және мәдени-эстетикалық контексте соңғы үш онжылдықтағы әдеби өмірдің негізгі оқиғалары туралы. Мазмұны: көркем әдебиет өнер түрі, түрлері мен жанрлары, стильдердің пайда болуы мен дамуының тарихи табиғаты ретінде: әдеби стиль, стиль тенденциялары, жазушының жеке стилі, көркем және поэтикалық сөйлеу стилі. Мектеп бағдарламасында оқылған ХХ-ХХІ ғасырлар тоғысындағы орыс әдебиетінің көркем мәтіндерінің тақырыптық және көркемдік ерекшеліктерін талдау.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Көркем мәтінді лингвистикалық талдау

    Мақсаты: мәтіннің идеялық-тақырыптық және эстетикалық мазмұны берілетін тілдік құралдар жүйесін талдау дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: көркем мәтінді лингвистикалық талдаудың ерекшелігі. КМЛТ принциптері. Мәтіннің пайда болу факторлары. Мәтіндегі кілт сөздер. Сөздердің тақырыптық тобы мәтін құру факторы ретінде. КМЛТ әдістері.Көркем мәтіннің құрылымы мен семантикасы. Көркем мәтіннің бейнесі. Бейнелі сөздердің түрлері. Көркем сөйлеудің экспрессивтілігінің лексикалық құралдарын талдау.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Медиа сауаттылық және жасанды интеллектті қолдану

    Мақсаты: БАҚ ақпаратымен саналы және тиімді әрекеттесу үшін оқушылардың медиа сауаттылығын және сыни ойлауын дамыту. Мазмұны: Медиа сауаттылық және ЖИ. Қазіргі ақпараттық қоғамдағы медиа сауаттылықтың маңызы. AI дәуіріндегі цифрлық және киберқауіпсіздік негіздері. Ақпарат құралдарының әртүрлі түрлері мен жанрлары. БАҚ және қоғамдық пікір. Сыни тұрғыдан ойлау ақпаратты медиа сауатты тұтынудың негізі ретінде. Бұқаралық ақпарат құралдарындағы жалған ақпарат түрлері. Бұқаралық ақпарат құралдарындағы фактчекинг негіздері. Манипуляция және оған қатысты категориялар. Этикалық аспект. Конспирация теориялары, стереотиптер мен мифтер. БАҚ манипуляциясының тілдік механизмдері мен құралдары. Медиа сауаттылықты дамытуға арналған AI құралдары.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Іскерлік корреспонденция тілі

    Мақсаты: студенттерді іскерлік коммуникация мәтіндерін тілдік ұйымдастырудың ерекшеліктерімен, оларды құрастыру принциптерімен таныстыру. Мазмұны: Іскерлік байланыс. Іскерлік қарым-қатынастың ауызша және жазбаша түрлері. Іскерлік қарым-қатынас процесінде өзара түсіністік, коммуникативтік кедергілер. Іскерлік хат-хабар. Іскерлік хат алмасудың этикасы мен психологиясы. Іскерлік хат-хабарлардың жанрлары және оларды құрастыру принциптері. Іскерлік қағаздардың тілдік ерекшеліктері. Іскерлік хат-хабарлар мәтіндерінің ерекшеліктерін талдау.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Теориялық және қолданбалы лингвистика

    Мақсаты: қызметтің әртүрлі салаларында лингвистикалық деректерді қолданудың әртүрлі аспектілерін зерттейтін қазіргі теориялық және қолданбалы лингвистика саласындағы теориялық білім жүйесін қалыптастыру. Мазмұны: теориялық және қолданбалы лингвистикалық пәндердің негізгі мақсаттары мен міндеттері: Әлеуметтік лингвистика, когнитивті лингвистика, психолингвистика, лингвистикалық сараптама, компьютерлік лингвистика және т.б. Лингводидактикалық бағдарламалар: сараптамалық бағалау мәселелері. Квантитативті лингвистиканың бағдарламалық жасақтамасы. Мәтінді жиілікті талдау. Саяси лингвистика мен лингвокриминалистикадағы мазмұнды талдау. Лингвистикалық сараптама: түрлері мен қолдану салалары. Табиғи тілді автоматтандырылған талдау. Лингвистикалық мәліметтер базасы және іздеу жүйелері.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 6

Оқыту нәтижелері

  • Дидактикалық, зерттеушілік, ағартушылық, әлеуметтік-коммуникативтік міндеттерді анықтау және шешу үшін орыс тіл білімі мен әдебиеттану саласындағы білім мен білік жүйесін пайдалану.
  • Пәнаралық байланыстар мен инновациялық технологияларды пайдалана отырып, оның ішінде инклюзивті білім беру және функционалдық сауаттылықты дамыту жағдайында орыс тілі мен әдебиетін оқыту және бағалау саласында кәсіби (оқу-тәрбие және оқу-әдістемелік) қызметті жүзеге асыру.
  • Қазақстан Республикасының сот-сараптама қызметі саласындағы заңнамалық және өзге де нормативтік құқықтық актілерін білу негізінде лингвистикалық, стилистикалық және әдеби талдау, ауызша және жазбаша сөйлеу мәдениеті, медиа сауаттылық және әртүрлі ақпарат түрлерімен, соның ішінде AI арқылы жасалған ақпаратпен жұмыс істей білу дағдыларын көрсету, мәтінге лингвистикалық сараптама жүргізу.
  • Мәдениетаралық диалогқа қабілеттілігін көрсете отырып, кәсіби қызмет саласында ауызша және жазбаша коммуникацияда екінші (қазақ) және шет (ағылшын) тілдерін қолдану.
  • Кәсіби өзін-өзі жүзеге асыру, өз қажеттіліктерін анықтау, өмір бойы кәсіби үздіксіз білім алуды жоспарлау, қаржы мен уақыт ресурстарын басқару және сауатты бөлу мақсатында жеке даму траекториясын жоспарлау.
  • Заманауи ақпараттық, коммуникациялық және цифрлық технологияларды, оның ішінде жасанды интеллектті ғылыми-зерттеу және кәсіби қызметте, соның ішінде оқытуда қолдану.
  • Жаратылыстану, қоғамдық, әлеуметтік-экономикалық және психологиялық-педагогикалық білім негізінде ғылыми зерттеу әдістерін оқу, зерттеу және кәсіби қызметте қолдану, теориялық және эксперименттік зерттеудің статистикалық деректерін өңдеу әдістерін меңгеру.
  • Адамға, оның құқықтары мен бостандықтарына, салауатты өмір салтына, отанына және ел тарихына құндылық қатынасын көрсете отырып, құрмет пен жауапкершілік, адалдық пен әділеттілік негізінде кәсіби қызметті, оның ішінде педагогикалық қызметті адамгершілік-этикалық және құқықтық нормаларға сәйкес жүзеге асыру.
  • Әдеби процестің заңдылықтарын, шығармалардың көркемдік ерекшелігін және жалпы жазушының шығармашылығын анықтай отырып, ұлттық және әлемдік әдебиет жүйесіндегі әдебиеттің орнын анықтай отырып, фольклорлық немесе көркем мәтінді Салыстырмалы тарихи және типологиялық талдау әдістемесін меңгеру.
  • Сөйлеу шығармаларының әртүрлі стильдері мен жанрларын дайындау және редакциялау әдістері мен тәсілдерін қолдана отырып, мәтіндерді баспа алдында өңдеу және түзету, ауызша және жазбаша қарым-қатынас ережелерін білу, оның ішінде бұқаралық ақпарат құралдарында және бизнес саласында, тілдік фактілерді синхрониялық және диахронияда сипаттау.
  • Қоғамға қызмет ету, сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет және академиялық адалдық қағидаттарын сақтай отырып, кәсіби және кәсіпкерлік қызметте дербес шешімдер қабылдау.
  • Жеке және командада тиімді жұмыс жасау, емтихан тағайындайтын органдармен өзара әрекеттесу, өз көзқарасын дұрыс қорғау және кәсіби мәселелерді шешу үшін топтық жұмысты сәтті ұйымдастыру.
Top