7M01611 Ежелгі және орта ғасырлардағы Қазақстан в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Тарих құбылысына ғылыми көзқараспен қарайтын, ғылыми-зерттеу, оқу-әдістемелік және сараптамалық жұмыстармен айналысуға қабілетті, сапалы білім беру мазмұнын құруға және оқу процесін ұйымдастыруға қабілетті мамандарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M016 Тарих педагогтерін даярлау
-
Білім беру саласы 7M01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M016 Гуманитарлық пәндер бойынша педагогтарды даярлау
Пәндер
-
Ежелгі және ортағасырлық тарихтың деректану және тарихнамасы
Мақсаты: Қазақстанның көне және ортағасырлық тарихының дереккөздерін талдау және жүйелеу және осы кезең тарихнамасын әдістемелік талдау; Мазмұны: Тарихи деректердің түрлері және олардың тарихи зерттеу объектілері ретіндегі маңызы. Олардың теориялық және әдістемелік негіздері. Тарихи сананы қалыптастырудағы тарихи дереккөздердің рөлі. Ежелгі және ортағасырлық Қазақстан тарихына қатысты грек-рим, араб-парсы, шағатай, қытай, түрік мәтіндерін талдау. Қазақстанның көрсетілген кезеңіне байланысты арнайы зерттеулерді зерттеп, тарихи талдау жасау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ хандығының сыртқы саясаты
Мақсаты: XV-XVIII ғасырлардағы Қазақ хандығының сыртқы саясатындағы заңдылықтар мен ерекшеліктерді анықтау. Мазмұны: Қазақ хандығы және оның көршілері: мәселенің тарихнамасы және деректану. Тарихнамадағы қазақ-өзбек қатынастары. Тарихнамадағы қазақ-моғол қатынастары. Тарихнамадағы қазақ-ноғай қатынастары. Қазақ хандығы мен Ресей мемлекеті, қалмақтар, жоңғар хандығы арасындағы қарым-қатынас мәселесін зерттеудегі жаңа тәсілдер. Қазақ-қырғыз және қазақ-қарақалпақ қатынастары. Қазақ хандығы және Сефевидтік Иран: дереккөздерді салыстырмалы талдау. Қазақ хандарының дипломатиясы. Елшілер. Қазақ хандығының сыртқы саясатындағы тарихи тұлғалардың рөлі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
«Ғылымның тарихы мен философиясы» пәні ғылымның генезисімен таныстырады, оның даму кезеңдерін ежелгі дәуірден бастап қазіргі уақытқа дейін көрсетеді. Пәнде ғылымның классикалық, классикалық емес, постклассикалық емес ғылым кезеңдері қарастырылады. Жаратылыстану, әлеуметтік-гуманитарлық және техникалық ғылымдардың философиялық және әдіснамалдық мәселелері зерттеледі; позитивизм мен постпозитивизмнің негізгі идеялары мен тұжырымдары қарастырылады. Пән магистранттарда ғылыми-философиялық ойлау мәдениетін қалыптастыруға, әдіснамалдық дағдыларды жетілдіруге, тәуелсіз сыни және креативті ойлауды дамытуға бағытталған, соның арқасында жалпы әлемнің ғылыми бейнесін қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Шет тілі (кәсіби) пәні әртүрлі салалардағы кәсіби қызмет үшін қажетті тілдік дағдыларды дамытуға бағытталған. Курс нақты лексиканы, кәсіби терминдерді, сондай-ақ тілді Кәсіби коммуникация контекстінде практикалық қолдануды қамтиды. Студенттер кәсіби ортада қарым-қатынас дағдыларын үйренеді, соның ішінде іскери хаттар жазу, келіссөздер жүргізу, есептер мен презентациялар жасау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстанның археологиясы мен антропологиясы
Мақсаты: археологиялық және антропологиялық зерделеу әдістерін, олардың Қазақстанның өткенін білудегі, түсінудегі қажеттілігі мен тиімділігін зерттеу Мазмұны: Қазақстан археологиясындағы антропологияның рөлі мен әдістері. Қазақстанның археологиясы және пәнаралық зерттеулердегі антропологияның алатын орны. Археология ғылымында пәнаралық әдістерді қолдану және Қазақстан тарихында жиі туындайтын даулы тарихи кезеңдерді шешу. Қазақстан археологиясында антропологиялық зерттеулердің арқасында ежелгі дәуірден қазіргі заманға дейінгі құндылықтарын сипаттамасын анықтау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстан тарихын зерттеудің әдіснамасы
Мақсаты: тарихты түсіндірудің және түсінудің концепциясын, Қазақстан тарихы бойынша зерттеулерде пәнаралық тәсілдерді пайдаланудың әдіснамалық негіздері мен принциптерін зерттеу. Мазмұны: Өзекті мәселелерге шолу, тарихтың классикалық және қазіргі заманғы теориялары мен әдістерін талдау, бағалау және қолдану, ғылыми-зерттеу қызметі, оның кезеңдері, құрылымы, нақты зерттеу жобасында қолданылатын әдістердің жиынтығы туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Әлемдік тарихтың негізгі проблемалары және оларды зерттеудің негізгі әдіснамалық тәсілдері; ғылыми әдістерді жіктеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы пән ретінде болашақ мамандарды даярлау мен тәрбиелеудің теориялық және практикалық аспектілерін қамтиды. Ұсынылып отырған курс болашақ оқытушы ретінде магистрдің педагогикалық ұстанымын қалыптастыруға, педагогикалық қызметтің әртүрлі түрлеріне: кәсіптік-білім беру бағдарламалары мен оқу жоспарларын іске асыруға; заманауи білім беру технологияларын әзірлеуге және қолдануға, студенттердің дайындық деңгейіне және оқыту мақсаттарына байланысты оқытудың оңтайлы стратегиясын таңдауға бағытталған; Жоғары мектептегі ғылыми-зерттеу және оқу процестерінің өзара байланысын анықтау. Пән магистранттардың негізгі теориялық түсініктерін, психологиялық және педагогикалық заңдылықтар туралы білімдерін, адамның қызметінің механизмдерін және психикалық шындықтың мазмұнын игеруге бағытталған. Ғылыми психологиялық-педагогикалық зерттеулердің негізгі әдістерін, тұлғаның даму факторларын, оқытушы қызметінің психологиялық ерекшеліктерін, білім беру технологиялары мен педагогикалық коммуникациялардың негіздерінен білімді тереңдетеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстан парсы және шағатай деректерінде
Мақсаты: парсы және шағатай деректерін зерттеу; түсіндіру және оларды ғылыми талқылауларда қолдану. Мазмұны: Жазбаша дереккөздердің жіктелуі. Парсы деректеріндегі ортағасырлық Қазақстан тарихы. Шағатай деректеріндегі ортағасырлық Қазақстан тарихы. Түркі тайпаларының генеологиялық көздері. Парсы және шағатай деректерін жазып алу және талдау. Ортағасырлық Қазақстан тарихы бойынша парсы және шағатай деректерін пайдалана отырып эссе дайындау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстанның тарихи географиясы
Мақсаты: картадан әрбір тарихи кезеңнің әкімшілік-шаруашылық ерекшеліктерін көрсетіп, Қазақстан тарихындағы геосаяси өзгерістерге жан-жақты баға беру. Мазмұны: Тарихи географияның теориялық және әдіснамалық негіздері. Қазақстан тарихындағы географиялық фактор. Алғашқы көшпенділер шаруашылығының тарихи-географиялық сипаттамасы. Түркі тайпаларының қоныстануы және олардың мемлекеттерінің саяси территорияларының құрылуы. Қазақстан территориясындағы түркі топтарының шаруашылығы географиясының ерекшеліктері. Сауда жолдары мен байланыстарының географиясы. Дала қалаларының өзара әрекеттесуінің, орналасуының және дамуының географиялық ерекшеліктері. Түркі-моңғол ұлыстарының тарихи географиясы. Қазақстан территориясындағы постмонғол мемлекеттерінің саяси географиясы. Қазақ хандығының тарихи географиясы. Жаңа және қазіргі кезеңдегі Қазақстанның әкімшілік картасының өзгеру динамикасы. Қазақстан Республикасы: шекарасы, әкімшілік-аумақтық құрылымы және ЭҮП.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Түркі-моңғол мемлекеттерінің тарихы
Мақсаты: магистранттарда түркі-монғол мемлекеттерінің тарихын зерттеу ғылыми ізденістер дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Түркі-монғол мемлекеттері тарихын зерттеудегі методологиялық тәсілдер. Түркі-монғол мемлекеттері тарихының тарихнамасы. Түркі-монғол мемлекеттері тарихының деректемесі. Түркі-монғол кезеңіндегі этногенез мәселесінің зерттелуі. Түркі-монғол мемлекеттерінің Еуразиядағы саяси- және мәденигенездегі ролінің зерттелуі. Түркі-монғол мемлекеттерінің Қазақстан территориясында мемлекеттіліктің дамуындағы тарихи орны.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Педагог имиджін қалыптастыру психологиясы
Мақсаты: Педагог имиджін қалыптастырудың теориялық негіздерін, принциптері мен әдістерін меңгеру Мазмұны : Мұғалімнің ерекше имиджі. Педагогтардың өзінің имиджге көзқарасы. Педагог имиджінің формасы. Педагог имиджінің құрылымы. Имидждің құрылымдық компоненттері: жеке мінездемелер, тұлғалық, коммуникативтік, әрекеттік және сыртқы тәртіптік; сыртқы, процессуалдық және ішкі компоненттер. Имидж дербес көрінісі ретінде. Имидж және карьера. Оқыту нәтижесі ОН 7 Емтихан
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
ЖОО-да тарихты оқыту теориясы мен әдістемесі
Мақсаты: Педагогика ғылымының теориялық-әдістемелік негіздерін зерделеу және тарихты оқытудың негізгі әдістемелік дағдыларын меңгеру. Мазмұны: Қазақстан тарихы тарихи білім берудің заманауи жүйесінде. ЖОО-дағы тарих курсының құрылымы мен мазмұны. Қазақстан тарихын оқытудағы интербелсенді әдістер мен инновациялық технологиялар. ЖОО-да тарихты оқыту әдістерінің жіктелуі. Білім алушылардың өзіндік жұмысын ұйымдастыру. АКТ-ның тарихты оқытудағы кәсіби шеберлікті арттырудағы ролі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Орта ғасырлардағы ғылым мен мәдениет
Мақсаты: Орта ғасырлардағы мәдени және ғылыми жетістіктердің Ұлы Дала өркениетінің қалыптасуына қосқан үлесін бағалау. Мазмұны: Көне түркі жазба ескерткіштерінің ғылым мен мәдениеттің дамуындағы тарихи маңызы. Қазақ даласындағы ғылым мен мәдениеттің дамуындағы ислам өркениеті. Орта ғасыр ғалымдары. Ұлы Жібек жолындағы ғылым мен мәдениет. Қазақ хандығының рухани мәдениеті. Қазақстанның ортағасырлық тарихын зерттеудегі ортағасырлық деректер мен ғылыми еңбектердің тарихи маңызы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Магистрлік диссертация дайындаудың әдістемесі
Мақсаты: Магистрлік даярлық бағытында теориялық және практикалық білімдерді жүйелеу және бекіту, оларды нақты ғылыми мәселелерді шешуде қолдану; Мазмұны: Магистрлік диссертация білікті ғылыми жұмыс ретінде. Диссертацияны зерттеу әдістемесі. Диссертацияның мазмұны және оны көрсету ережелері. Таңдалған білім беру бағдарламасы аясындағы өзекті мәселені теориялық және/немесе практикалық өңдеу. Ғылым мен техниканың қазіргі теориялық, әдіснамалық және технологиялық жетістіктеріне негізделген өз бетінше зерттеу. Ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастыра білу, диссертацияны жоспарлау мен дайындауда практикалық дағдыларды меңгеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәдениет және өнер ескерткіштері
Мақсаты: мәдени ақыл-ой тарихын зерделеу, оның заңдылықтары мен ерекшеліктері және Қазақстан территориясындағы мәдениет ескерткіштері жөнінде түсінік қалыптастыру. Мазмұны: Глоттогенез түсінігі. Культурогенез ырғағы. Тарихқа дейінгі кезеңдегі адамның мәдениеті. Ерте палеолиттегі өнер мен діни түсініктердің қалыптасуы. Алғашқы қауымдық өнер ескерткіштеріндегі антропо және зооморфтық бейнелердің ерекшеліктері. Тас дәуіріндегі тілдің, рационалды білімнің дамуы, діни түсініктердің қайта құрылуы. Архитектуралық құрылыс жүйелері. Кесенелер. Сәндік қолданбалы өнер. Қолөнер. Дін және мәдениет. Исламның күшеюі. Ғылым мен білімнің дамуы. Тіл білімінің дамуы. Әдебиет.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Академиялық жазылым
Академиялық жазылым пәні тиімді коммуникация дағдыларын жетілдіруге бағытталған, идеяларды анық және ұйымдасқан түрде жеткізуге дағдыландырады. Сондай-ақ сыни ойлау мен аналитикалық дағдыларды дамытуға, ақпаратты бағалауға және негізгі зерттеу дағдыларын үйренуге ықпал етеді. Курстың мақсаты – жалпы академиялық жазылым дағдыларын зерттеу тұрғысынан жетілдіру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақстан ерте темір ғасырында
Мақсаты: Қазақстанның қоғамдық-саяси және экономикалық тарихын зерттеуде ерте темір дәуірі ескерткіштерінің ерекшеліктерін анықтау және негіздеу. Мазмұны: Қазақстанның ерте темір дәуіріндегі археологиялық ескерткіштердің классификациясы. Мәдени белгілерді анықтау және саралау. Ескерткіштер картасын құрастыру және басқа елдердегі ескерткіштермен байланысын анықтау. Ерте темір дәуірі ескерткіштеріне талдау жасай отырып, Қазақстанның қоғамдық-саяси және экономикалық тарихына эссе дайындау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақ хандығы тарихы
Мақсаты: Қазақ хандығының тарихи үдерістердегі орны мен рөлі туралы дереккөздерді жүйелеу және түсіндіру Мазмұны: Қазақ хандығы тарихының тарихнамасы. Қазақ хандығының тарихы мен мәдениетіне қатысты дереккөздер: жіктелуі, дереккөздердің ішкі және сыртқы сыны. Қазақ хандығының құрылу уақыты мен орны мәселесі: дереккөздер мен тарихнама. Қазақ хандарының сыртқы саяси қызметі: жазба деректерге салыстырмалы талдау жасау. Саяси-әкімшілік ұйымдағы сабақтастық мәселесі. Қазақ хандығының әлеуметтік-экономикалық құрылымы және мемлекет территориясы. XV-XVIII ғасырлардағы қазақ қоғамының мәдениеті мен діні. Қазақстан территориясындағы этникалық процестер және қазақтардың этногенезі. Қазақстан территориясындағы мемлекеттілік эволюциясындағы Қазақ хандығының рөлі мен орны мәселесі
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Түркі-қазақ өркениеті
Мақсаты: түркі-қазақ өркениеті туралы дерек көздерін салыстыру; көшпелілер өркениетінің сабақтастығын есептеңіз. Мазмұны: Түркі-қазақ өркениеті әлемдік өркениет контекстіндегі. «Көшпелілер өркениеті». Тарихи-өркениеттік сабақтастыққа негізделген көшпелі өмір салты. Түркі-қазақ өркениетінің әлемдік мәдениетке қосқан үлесі. Түркі-қазақ мәдениеті мен өркениетін зерттеудегі әдіснаманың заманауи мәселелері. Түркі-қазақ өркениетін зерттеудегі еуроцентризмнің мифтері мен стереотиптері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Жошы ұлысының тарихы
Мақсаты: Жошы Ұлысының (Алтын Орда) тарихы мен мәдениетінің белгілі тарихи дереккөздерін талдау; Ұлыс Жошы тарихындағы тұлғаның рөліне баға беру. Мазмұны: Жошы Ұлысының тарихы мен мәдениеті туралы дереккөздер мен тарихнама. Ұлыс Жошының білімі. Жошы Ұлысының халқының және территориясының этникалық құрамы. Ұлыс Жошының саяси тарихы. Ұлыс Жошы тарихындағы тұлғаның рөлі. Жошы Ұлысының саяси құрылымы мен билік жүйесі, шаруашылығы және рухани мәдениеті. Ұлыс Жошының мұрагер мемлекеттері. Ұлытаудағы Жошы хан кесенесі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Көне түркілер дүниетанымы
Мақсаты: тарихи ескерткіштер негізінде көне түркілер дүниетанымын зерделеу. Мазмұны: Көне түркілер жазбаларының тарихнамасы. Көне түркі ескерткіштерін оқу және интерпретациялау. Көне түрік мәтіндеріндегі билік жөніндегі түсініктер. Түркі дәуіріндегі нанымдар мен діндердің дамуы. Діндер мен рухани құндылықтардың Ұлы Жібек жолы бойында таралуы. Түркі құдайи пантеоны. Дуалистік дүниетаным. «Мәңгі ел» идеясы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Оқыту нәтижелері
- ежелгі және орта ғасырлардағы Қазақстан тарихының өзекті мәселелерін, этнодемографиялық және миграциялық процесстердің тарихи, экономикалық және құқықтық даму логикасын көрсете алады.
- шетел тілін білетінін және түсінетінін көрсете алады, мамандыққа қатысты шет тіліндегі әдебиетті оқу, жазба түсіру бойынша білігі мен дағдысын тәжірибеде қолдана алады, академиялық жазу және шет тілінде ауызша қарым-қатынас жасау дағдысын меңгереді.
- заманауи педагогикалық антропология, психология саласындағы білімді игереді, кәсіби білікті педагогтар тәжірибесін зерделеу, тарату және қолдану білігі мен дағдысын меңгереді, басқару процесінің психологиялық заңдылықтарын біледі.
- педагогикалық интеграция теориясы, тарихи пәндерді оқыту әдістемесі, педагогикалық жобалау және тарихи білім беруде медиа-контенттерді қолдану бойынша біліктерді меңгереді, педагогикалық мәселелерді шешуде түрлі пәндерден алған білімдерін пайдалану, әлеуметтік серіктестікке және педагогикалық ынтымақтастыққа қабілетті болу дағдыларын меңгереді.
- педагогикалық қызметті жүргізуге жоғары құлшыныспен кіріседі және өз бетімен білімін жетілдіруге, өзін-өзі тануға тырысады.
- ежелгі және орта ғасырлардағы Қазақстанның тарихи дамуының тұтастығы мен үздіксіздігін сипаттайтын негізгі оқиғаларға, құбылыстар мен процестерге, олардың себеп-салдарлық байланыстарына талдау жасайды, әдіснамалық тәсілдерді, принциптерді меңгереді және ғылыми-зерттеу жұмысында жалпы ғылыми және арнаулы тарихи әдістерді қолданады.
- жалпы адамзат мәдениетінің жетістіктерін ұлттық ерекшеліктер негізінде тануды меңгереді, өз халқының мәдениетін және әлем мәдениетінің алуан түрлілігін бағалайды, рухани келісім және төзімділік идеяларын құрметтейді.
- оқу және тәрбие процесстерін ұйымдастырады, педагогикалық процессті жоспарлайды және басқарады, педагогикалық қызмет қорытындыларына диагностика жасайды, болжау және түзету дағдыларын меңгереді.
- басшылық және көшбасшылық қабілеттерді қалыптастырады: сыни ойлау, шығармашылық ұстаным, инновациялық тәсілдерді жасақтау және түрлі жағдайларда шешім қабылдай алу дағдыларын меңгереді.
- тарихи деректермен жұмыс әдістерін, тәсілдерін қолданады, ғылыми зерттеуде мұрағаттық-ақпараттық технологияларды пайдаланады, түрлі тарихнамалық мектептер концепцияларын сыни тұрғыда қарастырады, шетел тарихнамасы теорияларын меңгереді.