Жаңа білім беру бағдарламасы

7M01705 Қазақ тілі мен әдебиеті в М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті

Пәндер

  • Басқару психологиясы

    Пән ұйымдарды басқарудың заманауи психологиялық заңдылықтарын, қағидаларын, басқару шешімдерін қабылдаудың психологиялық аспектілерін, командада жұмыс істеу қағидаларын зерттейді; пәнді оқыту нәтижесінде білім алушы жаңа ғылыми басқару парадигмасында ғылыми басқарудың заманауи тенденцияларын талдауға, персоналдың мінез-құлқын жобалауға, командалар құруға, тиімді қарым-қатынас жасауға, өзіндік рефлексияны жүзеге асыруға, тұлғааралық қарым-қатынастарды орнатуға және қолдауға қабілетті.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Әлеуметтік лингвистика

    Пән тілдік вариацияларды, тілге әсер ететін әлеуметтік факторларды (жасы, жынысы, әлеуметтік мәртебесі, этникалық қатыстылығы), әлеуметтік-лингвистикалық теорияларды зерделеуді, сондай-ақ тілдің әлеуметтік-мәдени аспектілерін, оның әртүрлі әлеуметтік топтардағы функцияларын және тілдік қоғамдастықтар арасындағы өзара әрекетті талдауға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пән парадигмалар модельдерін, ғылыми таным әдістері мен формаларын, пәнаралық принциптерін оқытады; пәнді оқу нәтижесінде білім алушы ғылыми-зерттеу жұмысы барысында туындайтын міндеттерді тұжырымдай және шеше алады; өзінің ғылыми ізденісінің нақты міндеттеріне сүйене отырып, зерттеудің оптамалды әдіснамасын таңдай алады, ғылыми зерттеу әдістерін және ұжымдық ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастыру әдістерін меңгерген.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Қазіргі қазақ лингвистикасының ғылыми парадигмалары

    Пән құрылымдық, функционалдық, когнитивтік және социолингвистикалық тәсілдерді қоса алғанда, қазіргі қазақ тілін үйренуде қолданылатын негізгі ғылыми парадигмалар мен теорияларды зерделеуге бағытталған. Қазақ тіл білімі тарихындағы қазіргі заманғы үрдістерді талдайды және оларды қолданады. Тілдік деректерді зерттеп,талдау әдістеріне шолу жасайды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Шет тілі (кәсіби)

    Пән мәдениетаралық-коммуникативтік құзыреттілікті қалыптастыруға, ауызша, жазбаша шетел тілін жетілдіруге бағытталған; пәнді оқу нәтижесінде бойынша академиялық адалдық ережелері бойынша білім алушы шет тілінде өз көзқарасын баяндай алады, оны әртүрлі есеп формаларына, хаттарға, ғылыми мақалаларға, баяндамаларға рәсімдей алады, шет тілінде аналитикалық мақалалармен жұмыс істей алады, дайындық бағыты бойынша ғылыми әдебиеттерді оқи алады, лингвистикалық төзімділікті қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Пән жоғары білім беруді дамытудың әлемдік үрдістерін, педагогикалық концепцияларды, білім беру стратегияларын, білім беру үрдістерін басқару заңдылықтарын оқытады; пәнді оқу нәтижесінде білім алушы оқытудың кредиттік технологиялары, оқытудың жаңа концепциялары бойынша білім беру үдерісін құрастыра алады, қашықтықтан оқытуды қоса, өз қызметінің нәтижелерін талдайды, өзін-өзі дамыту үшін жағдай жасайды, қажетті ақпаратты өз бетінше іздестіруді жүзеге асырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Академиялық жазылымның мәдениеті мен этикасы

    Пәнді оқу нәтижесінде білім алушы академиялық адалдық, ғылыми аргумент принциптерін біледі; жазбаша коммуникацияның қазіргі заманғы нормаларын ескере отырып академиялық мәтін жасайды; ақпаратты өңдеу мен түсіндірудің заманауи әдістерін қолдана отырып, дереккөздермен жұмыс істейді, өз көзқарасын алға тартады, негіздейді; академиялық жазбаша жұмысты бағалау критерийлері жүйелерімен жұмыс істейді; кәсіби құжаттарды сауатты жазу талаптарын ескере отырып мәтіндер құрастырады, мақалалар мен мәтіндер.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әдебиет тарихын дәуірлеудің теориялық негіздері

    Пән әдебиет тарихының негізгі даму бағыттарын, сыни көзқарастарын, өзіндік теориялық тұжырымдарын, шығармалардың табиғатын танып, өз бетінше теориялық тұрғыдан талдау құзыретін, ғылыми тәжірибелерді саралауды, көркемдік бағыттар мен әдістерді жүйелеуді қалыптастыруға, бүгінгі заман әдебиетінің рухани мұралын танудағы өзекті проблемалары мен зерттеу арналарына кеңірек талдау жасауға әр кезеңнің жаңа бағыттарын әдеби мұрамен сабақтастықта қарастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Лингвистикалық зерттеулер әдіснамасы

    Пән лингвистикалық зерттеулер әдіснамасының теориялық негіздерін қамтиды, оның ішінде тұжырымдамалар мен қағидаттар, ғылыми бақылаулардың нысандары, деректерді жинау әдістері, сондай-ақ үндестіру мен диахронияда әртүрлі тәсілдерді пайдалана алады, тілді зерттеудің дәстүрлі және заманауи әдістерін қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеуді ұйымдастыру әдістемесі

    Пән ғылыми зерттеу кезеңдерін, деректерді жинау және талдау әдістерін, гипотезаларды әзірлеуді, эксперименттерді жобалауды, ғылыми есептер мен мақалалар жазуды, сондай-ақ ғылыми ұжымдар мен жобаларды ұйымдастыру қағидаттарын зерделеуді қамтиды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Тіл мен ойлауды когнитивті тұрғыдан зерттеу

    Пән когнитивтік ғылымның негізгі ерекшеліктеріне, зерттеу нысанына, бағыттары мен ұғымдарына түсінік қалыптастырады, шетелдік ғалымдар үлесі көрсетіледі, когнитивтік ғылымдар деңгейінде анықталатын тіл мен ойлау қатынасын зерттеген ғылыми деректердің тарихын; тіл мен ойлаудың қатынасын зерттеген, когнитивизмнің қарқынды дамуына үлес қосқан ірі антикалық философтар мен қазіргі ғалымдардың тұжырымдарын; ментальді модельдердің негізгі әдістері мен құрылу тәсілдерін меңгертуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Миф, мәдениет және әдебиет

    Пән адамның мәдениеті, ойлау деңгейі және адамгершілік құндылықтары тұрғысынан қарастырады. Миф, мәдениет және әдебиет пәнінің мүмкіндіктері мен ерекшеліктерінің маңыздылығын, адамзаттың дүниетанымын, рухани және интеллектуалдық дамуын қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектепте оқытудың инновациялық әдістері мен технологиялары

    Пән заманауи ақпараттық технологиялар мен қашықтан оқыту әдістерін зерделейді, интерактивті оқыту әдістерін пайдалана отырып, педагогикалық қызметті жүзеге асыруға, цифрлық құралдар мен технологияларды пайдалануға, қоғамдағы және білім беру ортасындағы тұрақты өзгерістер жағдайында педагогикалық технологияларды жаңарту және қолдану қабілетіне бағытталған дағдыларды қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Кәсіптік пәндерді оқыту әдістемесі

    Пән білім алушыларға жеке тұлғаға бағытталған оқыту технологияларын және кәсіптік білім берудің заманауи тәсілдерін зерделеу арқылы педагогикалық құзыреттілікті арттыруға, педагогикалық дағдыларды дамытуға, заманауи және тиімді құралдарды пайдалану аркылы педагогикалық шеберлікті дамытуға, кәсіби пәндерді оқытудың дәстүрлі және заманауи әдістерін салыстыруға, педагогикалық кадрларды даярлаудағы әлемдік тәжірибедегі тенденцияларды тұжырымдауға, заманауи педагогикалық инновациялық үдерістерге баға беруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • 21 ғасырдың басындағы қазақ әдебиеті

    Пән 21 ғасырдың басындағы қазақ әдебиетінің негізгі тенденциялары мен бағыттарын қамтиды, білім алушыларда әлеуметтік, мәдени және саяси өзгерістердің әдеби процеске әсері туралы түсінік қалыптастырады. Пән аясында көркем шығармалар талданады, жаңа формалар мен жанрлар зерттеледі, сондай-ақ қазақ әдебиетінің жаһандық әдеби ағымдар мен өзара байланысы қарастырылады. Пән қазіргі шығармалары сыни тұрғыдан түсінуді жетілдіріп, әдеби мәтіндерді олардың тарихи және мәдени маңыздылығы тұрғыда таладуға дағдыланады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әдебиеттанудағы бағыттар мен мектептер

    Пән әдебиеттану ғылымындағы классицизм, сентиментализм, авангардизм, символизм, экзистенциализм т.б. бағыттар мен мәдени-тарихи мектеп, психологиялық мектеп, әлеуметтік мектеп, текстологиялық мектептердің тарихын, ғалымдардың қоғамдық көзқарастарын, әдебиеттанудағы мектептер мен бағыттардың негізін қалаған көрнекті әдебиеттанушылардың еңбектерімен таныстыруға, мектептер мен бағыттардың негізгі ерекшеліктерін айыруға,эстетикалық көзқарастар бірлігін, теориялық идеялардың даму заңдылықтарын, талдаудың әдіс-тәсілдерін қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі әдебиеттану ғылымындағы жаңа бағыттар

    Пән бүгінгі әдебиеттану ғылымының даму үдерістерін, шығармашылық ізденістер мен жаңа әдеби тенденцияларды, жаңа ғылыми бағыттарды тарихи-әлеуметтік жағдаймен сабақтастыра зерттеуді қалыптастыруға, әдебиеттің жаңа бағыттары модернистік, постмодернистік ағымдармен тығыз бірлікте қарастыруға, ХХІ ғасырдың басындағы жаңа қоғамдық дәуiрге аяқ басқан ұлттық әдебиеттің даму ерекшеліктерін айқындауға, әдебиеттің көркемдік табыстары мен жетістіктерін зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Прагмалингвистика

    Пән прагматикалық талдаудың негізгі ұғымдары мен теорияларын, соның ішінде сөйлеу актілері мен олардың функцияларын зерттейді. Тіл мен мәнмәтіннің, мәдени және әлеуметтік факторлардың өзара әрекетін талдау. Прагматикалық санаттарды талдау әдістерін меңгеруге және оларды әртүрлі жанрдағы мәтіндерде қолдануға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Мағжан мұрасы және әлем әдебиеті

    Пәнде Мағжан шығармаларының қазақ әдебиетінің дамуына ықпалы және олардың әлем әдебиеті ағымдарымен байланысы қарастырылады. Мағжан шығармаларында көтерілген философиялық және мәдени тақырыптарға ерекше назар аударылады, сондай-ақ оның ұлттық бірегейлікті қалыптастырудағы рөлі айқындалады. Пән қазақ әдеби дәстүрі мен әлемнің әдеби үдерістер арасындағы өзара байланысын тереңірек түсінуге мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Корпустық лингвистика

    Пән тілдің корпустарын пайдалана отырып, мәтіндік деректерді жинау, өңдеу және талдау әдістерін зерделеуді қамтиды. Білім алушы корпустардың тұжырымдамасымен, корпустардың типтерімен (мысалы, жазбаша, ауызша, мамандандырылған), сондай-ақ оларды өңдеуге арналған құралдармен танысады. Пән статистикалық әдістерге, талдауға арналған бағдарламалық қамтамасыз етуге, сондай-ақ тілдің лексикасын, грамматикасы мен стилін зерделеу үшін корпустық деректерді қолдануға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Мәтін дискурсы

    Пән мәтін мен дискурсты талдаудың негізгі түсініктері мен әдістерін, олардың құрылымы мен функционалдық ерекшеліктерін қамтиды. Дискурс теориясы, тіл мен контекст байланысы, сондай-ақ дискурстың түрлері (жазбаша, ауызша, медиалық және т.б.) зерделенеді. Мәтіннің когеренттілігі мен байланыстылығын талдау тәсілдері, сондай-ақ сөйлеу актілері мен коммуникативтік стратегиялар қаралады. Оқыту коммуникация мақсаттары мен аудиторияның ерекшеліктеріне қатысты мәтіндерді талдауға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әдебиеттану әдіснамасы

    Пән әдістер туралы ілім, олардын теориясын, зерттеу нысанын, белгілі бір білім жүйесіндегі ұғымдар, заңдылықтар жүйесін, мәліметтер мен жаңалықтардың бірізге келтіру тәсілдерінің жүйесін, ғылыми-танымдық іс-әрекеттің формасы мен әдістерін, әдістемелер бірлігі мен теориялық тұжырымдардың, әдіснамалық зерттеулер жүргізетін ғылыми дағдыларды қалыптастыруға, көркем мәтінге әдіснамалық тәсілдерді, әдістемелік сипаттағы ғылыми әдебиеттерді талдауға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Әртүрлі тілдік және мәдени ортада еркін қарым-қатынас жасау дағдыларын меңгеріп, өзінің кәсіби саласында ғылыми коммуникация мен халықаралық ынтымақтастықты жүзеге асыра отырып, өз ойын ауызша және жазбаша түрде дұрыс ресімдей алады.
  • Жаһандану және интернационалдандыру жағдайында отандық ғылымды дамытудың заманауи тенденциялары, бағыттары мен заңдылықтарын талдауды жүзеге асыра отырып, алынған зерттеу нәтижелерін дұрыс ресімдей отырып, ғылыми зерттеу әдістерін пайдалана отырып, гуманитарлық және әлеуметтік ғылымдар саласында зерттеулер жоспарлай және жүргізе алады, ғылыми зерттеу әдіснамасы саласындағы құзыреттерге ие.
  • Арнайы пәндерді оқытудың инновациялық тәсілдері, технологиялары мен әдістерін пайдалана отырып, жоғары мектепте педагогикалық процесті жүзеге асыра алады, педагогикалық қызметтің өзіндік рефлексиясын жүзеге асыра алады, ғылыми зерттеулердің теориялық-әдіснамалық негіздеріне сәйкес білім беру ортасының зерттеу қызметін жүзеге асыра алады. Білім беру процесін басқару контекстінде білім алушылардың танымдық іс-әрекетінің психологиялық заңдылықтарын терең түсінуге негізделген тиімді командалық өзара әрекет жасау, негізделген шешімдер қабылдау және дау жағдайларды сындарлы шешу қабілетін қамтитын интеграцияланған басқарушылық құзыреттіліктерін көрсете алады.
  • Пәндік саланы оқытуда инновациялық әдістер мен оқытудың технологиясын қолданады, тіл және әдебиет пәндерінің ерекшеліктері мен мазмұнын ескере отырып, әдіс-тәсілдерді таңдайды, ғылыми-зерттеуді ұйымдастыруда тілдік және әдеби зерттеу әдістерін тиімді қолдануға қабілетті
  • Лингвистикалық зерттеулердің негізгі әдістерін меңгереді, ғылыми-зерттеу жұмысын тұжырымдайды, зерттеу тәжірибесінде тілдік деректерге сапалық және сандық талдайды
  • Пәндер бойынша ғылыми еңбектерді, пікірлерді, көзқарастарды талдайды, когнитивтік лингвистикаға қатысты ұғымдарды, терминдерді қолданады, тіл мен қоғам арасындағы әртүрлі әлеуметтік контекстегі өзара әрекетті зерттеуге, түрлі жанрдағы және стильдегі мәтіндерді түсіндіруге қабілетті
  • Әдебиет, миф, әдебиеттану салаларындағы өзекті мәселелерді, зерттеулердің теориялық-методологиялық ерекшеліктерін, әдебиеттің қалыптасуынан бастап кейінгі даму жолдарын саралауға қабілетті
  • Қазақ әдебиетіндегі Мағжан және басқа да ақын-жазушылардың шығармаларын саралап, оның әлемдік әдебиетіндегі орнын айқындай отыра, білім алушыларға жеткізуде заманауи озық тәжірибелерді қолдануға қабілетті
  • Әдебиеттану ғылымындағы бағыттар мен мектептердің өзіндік ерекшеліктері мен қалыптасу негіздерін анықтауға, қазақ әдебиетінің тарихын жаңаша бағамдауға, жаңа қоғамдық дәуiр, жаңа тарихи кезеңде ұлттық әдебиеттің даму ерекшеліктерін жаңаша көзқараспен бағалауға қабілетті
  • Қазіргі кезеңдегі қазақ тілінің теориялары мен негізгі концептілерін меңгеріп, лингвистиканың түрлі саласындағы тілдік бірліктерді жинап, өңдеп, бағалап, соның негізінде зерттеу және аналитикалық дағдыларын жетілдіруге қабілетті
Top