7M03118 Денсаулық психологиясы және психотерапия негіздері в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Бейімделмеген мінез-құлық үлгілерін диагностикалау, психокоррекциялау және психотерапиялау үшін қажетті білімі мен дағдылары бар; салауатты өмір салтын оңтайландыру технологияларын меңгерген психикалық және психологиялық денсаулық сақтау саласындағы әлеуметтік ғылымдар магистрлерін даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M066 Психология
-
Білім беру саласы 7M03 Әлеуметтік ғылымдар, журналистика және ақпарат
-
Дайындық бағыты 7M031 Әлеуметтік ғылымдар
Пәндер
-
Ғылымның философиясы мен әдістемесі: психологиялық білімнің когнитивті негіздері
Психологиялық білімді қалыптастырудың когнитивті алғышарттарына баса назар аудара отырып, ғылыми танымның негізгі философиялық және әдіснамалық принциптері. Ғылыми танымның когнитивті механизмдері (қабылдау, ойлау, түйсігі, интерпретация); ғылыми білімді құрудағы тілдің, тұжырымдамалық схемалар мен психикалық модельдердің рөлі; гуманитарлық және жаратылыстану тәсілдерінің тоғысындағы ғылым ретінде психологияның әдістемесі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жеке тұлғаның бұзылуының диагностикасы және психотерапиясы
Қалыпты және патология кезіндегі жеке тұлғаның этиологиясы, шарттары мен даму механизмдері, құрылымы мен динамикасы. Жеке тұлғаның бұзылу класының диагностикасы және психотерапиясы. Психоаналитикалық диагностика мен психотерапияның негізгі модельдері. Тұлғаның бұзылуының жіктелуі. Жеке тұлғалық бұзылыстары бар балалар мен жасөспірімдерге психологтың психопрофилактикалық және психокоррекциялық көмегі. Тұлғаның жеке табиғи бұзылыс сипатындағы биологиялық және әлеуметтік қатынасы. Тұлғаның бұзылу проблемасы және жеке тәжірибе мен психопатологияның ерекшеліктері. Білім беру ұйымдарындағы балалар мен жасөспірімдердегі жүйке-психиатриялық аурулардың психопрофилактикасының міндеттері мен принциптері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Мақсаты: магистранттарда кәсіби салада шет тілінде коммуникация дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: магистранттардың кәсіби саласына сәйкес тілдің терминологиясы мен ерекшеліктерін зерделеу, сондай-ақ кәсіби қажеттіліктерді ескере отырып жазу, ауызша сөйлеу, тыңдау және оқу дағдыларын дамыту. Құзыреттері: 1. Шет тілінде кәсіби лексика мен грамматиканы меңгеру. 2. Кәсіби сипаттағы мәтіндерді құрастыру және түсіну қабілеті. 3. Кәсіби ортадағы ауызша қарым-қатынас дағдылары. 4. Кәсіби деңгейде ана тілінде сөйлейтіндерге мәдени бейімделу және өзара әрекеттесу мүмкіндігі. 5. Кәсіби құжаттамамен және ақпаратпен жұмыс істеу үшін шет тілін қолдана білу. 6. Алған білімдері мен дағдыларын іс жүзінде кәсіби қызметте қолдану мүмкіндігі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Адам мінез-құлқының аффективті және когнитивті негіздері
Адам мінез-құлқының когнитивті және аффективті негіздерін зерттеудің өзектілігі. Мінез-құлықты аффективті реттеу. Аффект және таным. Эмоциялар мен эмоционалды жағдайларға әсер етудің когнитивті корреляциялары. Психологиялық тәжірибе мен мінез-құлықтағы таным мен эмоциялардың өзара тәуелділігі. Қабылдаудың, зейіннің, оқудың, есте сақтаудың, мәнмәтіндік бағалау мен біржақтылықтың, эмоционалды реттеудің, шығармашылық ойлаудың, саналы және бейсаналық өңдеу мен мәселелерді шешудің интерактивті әсері. Нейропсихоаналитикалық теориялар мен танымдық тәжірибенің күрделілігі туралы теориялар. Адамның логикалық және рационалды мінез-құлқындағы танымдық процестер. Эмоционалды мінез-құлықты анықтайтын аффективті процестер. Белгісіздік жағдайында өмірлік мәселелерді шешуге басым тәсілді анықтау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Адам мінез-құлқының биологиялық және әлеуметтік негіздері
Жеке тұлғаның дамуының био-әлеуметтік-психологиялық концепциясы. Адам мінез-құлқындағы тұқым қуалау және орта әсері. Мінез-құлық нейробиологиясы. Мотивацияланған мінез-құлықтың, эмоциялардың, оқытудың, жадтың, танымның және психикалық бұзылыстардың биологиялық негіздері. Гуморальдық факторлардың психика мен мінез-құлықтағы өзгерістерге әсері. Агрессивті, девиантты, тәуелді мінез-құлықтың биологиялық шарттылығы. Мінез-құлық психогенетикасы. Жаппай қозғалыстар психологиясы. Адам мінез-құлқының биологиялық және әлеуметтік негіздерінің бірлігі. Стресс, депрессия, өмірлік ритмдер және гормондардың адам мінез-құлқындағы рөлі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі заманғы психологиялық ғылымның әдіснамасы
Ғылым әдіснамасы және психологияның әдіснамалық мәселелері. Ғылыми зерттеулерді жүргізудің әдіснамалық принциптері. Психологиядағы өзекті мәселелер. Психологиядағы эмпирикалық зерттеулердің әдістері мен әдістемесі. Зерттеудің жалпы ғылыми және эмпирикалық әдістері. Психологиядағы математикалық және статистикалық әдістердің маңызы. Психологиялық экспериментті ұйымдастыру. Ғылыми психологиялық зерттеуге қойылатын негізгі талаптар. Эксперименттік ғылыми психологиялық зерттеу барысында алынған деректерді өңдеудің статистикалық әдістері. Эксперименттік психологиялық зерттеулердегі компьютерлік технологиялар
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
«Ғылымның тарихы мен философиясы» пәні ғылымның генезисімен таныстырады, оның даму кезеңдерін ежелгі дәуірден бастап қазіргі уақытқа дейін көрсетеді. Пәнде ғылымның классикалық, классикалық емес, постклассикалық емес ғылым кезеңдері қарастырылады. Жаратылыстану, әлеуметтік-гуманитарлық және техникалық ғылымдардың философиялық және әдіснамалдық мәселелері зерттеледі; позитивизм мен постпозитивизмнің негізгі идеялары мен тұжырымдары қарастырылады. Пән магистранттарда ғылыми-философиялық ойлау мәдениетін қалыптастыруға, әдіснамалдық дағдыларды жетілдіруге, тәуелсіз сыни және креативті ойлауды дамытуға бағытталған, соның арқасында жалпы әлемнің ғылыми бейнесін қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Психологиялық зерттеулердегі сандық әдістеме
Қазіргі психологиялық ғылымда қолданылатын сандық құралдар, Технологиялар және аналитикалық тәсілдер. Психологиялық деректерді жинау, өңдеу және түсіндіру үшін цифрлық платформаларды қолданудың теориялық және практикалық аспектілері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы пән ретінде болашақ мамандарды даярлау мен тәрбиелеудің теориялық және практикалық аспектілерін қамтиды. Ұсынылып отырған курс болашақ оқытушы ретінде магистрдің педагогикалық ұстанымын қалыптастыруға, педагогикалық қызметтің әртүрлі түрлеріне: кәсіптік-білім беру бағдарламалары мен оқу жоспарларын іске асыруға; заманауи білім беру технологияларын әзірлеуге және қолдануға, студенттердің дайындық деңгейіне және оқыту мақсаттарына байланысты оқытудың оңтайлы стратегиясын таңдауға бағытталған; Жоғары мектептегі ғылыми-зерттеу және оқу процестерінің өзара байланысын анықтау. Пән магистранттардың негізгі теориялық түсініктерін, психологиялық және педагогикалық заңдылықтар туралы білімдерін, адамның қызметінің механизмдерін және психикалық шындықтың мазмұнын игеруге бағытталған. Ғылыми психологиялық-педагогикалық зерттеулердің негізгі әдістерін, тұлғаның даму факторларын, оқытушы қызметінің психологиялық ерекшеліктерін, білім беру технологиялары мен педагогикалық коммуникациялардың негіздерінен білімді тереңдетеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Денсаулық пен салауаттылық психологиясы
Психологиялық денсаулық механизмдерінің, стреске төзімділік факторларының, өзін-өзі реттеу стратегияларының және субъективті әл-ауқатын арттыру жолдарының тұтас көрінісі. Денсаулықты сақтаудағы өмір салтының, мотивацияның, жеке ресурстардың, әлеуметтік қолдаудың және когнитивтік қатынастың рөліне ерекше назар аударылады. Денсаулық пен әл-ауқатты түсінудің теориялық тәсілдері; Психосоматикалық байланыстар және стресс-модуляциялаушы факторлар; Тіршілік, төзімділік және зейін ұғымдары; Денсаулық сақтау саласындағы психологиялық алдын алу және араласу; Тұлғаның позитивті қызмет ету және өмір сапасы психологиясы. Курс әртүрлі кәсіби және әлеуметтік жағдайларда денсаулықты нығайтуға және әл-ауқат деңгейін арттыруға бағытталған психологиялық қолдау бағдарламаларын әзірлеуге және жүзеге асыруға қабілетті мамандарды дайындауға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Клиникалық психология
Психикалық бұзылулар, психикалық даму ерекшеліктері, клиникалық-психологиялық диагностика және араласу әдістері туралы түсінік. Психикалық бұзылулардың биопсихоәлеуметтік себептері, қазіргі классификациялары (ICD, DSM), психотерапия мен психокоррекцияның негізгі әдістері, сонымен қатар әртүрлі санаттағы клиенттермен (балалар, жасөспірімдер, ересектер, қарттар) жұмыс істеу ерекшеліктері зерттеледі. Психопатологияның психологиялық аспектілері; Клиникалық сұхбат, бақылау және психологиялық тестілеу әдістері; Клиникалық психолог жұмысының этикасы мен кәсіби стандарттары; Курс психикалық денсаулық, білім беру, денсаулық сақтау және әлеуметтік қолдау салаларында жұмыс істеуге қабілетті мамандарды дайындауға негіз болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Психотравматикалық оқиғалар жағдайында психологиялық сүйемелдеу
Өткір стресстік және травматикалық оқиғалардан аман қалған адамдарға психологиялық көмек көрсетудің теориялық негіздері, әдістері мен технологиялары. Психотравматикалық оқиғалардың түсінігі мен типологиясы (апаттар, зорлық-зомбылық, шығындар, әскери әрекеттер және т. б.); жарақатқа психологиялық реакциялар: жедел стресс, ПТСД, дағдарыстық жағдайлар; психотравманы диагностикалау және дезадаптация деңгейін бағалау әдістері; психологиялық сүйемелдеудің кезеңдері мен формалары: дағдарыстық кеңес беру, дебрифинг, когнитивті-мінез-құлық және денеге бағытталған терапия; Әр түрлі мақсатты топтарды сүйемелдеу: балалар, жасөспірімдер, ересектер, тәуекел мамандары.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Нейропсихология және психосоматика
Мақсаты: курс ми процестері, психикалық күйлер және соматикалық Денсаулық арасындағы байланысты зерттеуге бағытталған. Магистранттар нейропсихологиялық механизмдердің психикалық және физикалық денсаулыққа қалай әсер ететіні туралы терең білім алады, сонымен қатар бұл білімді іс жүзінде қолдануды үйренеді. Мазмұны: нейропсихология мен психосоматикаға кіріспе. Мидағы жоғары жүйке қызметінің функцияларын локализациялау. А. Р. Лурия Теориясы. Жүйке жүйесінің анатомиясы және физиологиясы. Психикалық функциялардың ми механизмдері. Нейропсихологиялық диагностика. Психосоматикалық бұзылулардың ерекшеліктері. Психосоматикалық аурулардың түрлері. Стресс және оның психика мен соматикаға әсері. Психосоматикалық бұзылулардың психотерапиясы. Кейс-стади және клиникалық жағдайларды талдау. Құзыреттіліктер: адам миының электрлік белсенділігінің әртүрлі түрлерінің функционалдық маңыздылығын және қалыпты және патологиядағы ритақтардың пайда болу ерекшеліктерін білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтау психологиясындағы бақылау және психокоррекция
Мақсаты бұл курсты игеру магистранттарға тәжірибелі психологтардың бақылауымен диагностикалық, кеңестік және психокоррекциялық жұмыстарда өз күштерін сынап көруге мүмкіндік береді. Мазмұны: бақылау және қадағалау туралы түсінік. Қадағалау процесін ұйымдастыру. Жетекшінің рөлі мен тұлғасы. Топтық бақылау. Қадағалау процесін жүзеге асырудағы қиындықтар мен қателіктер Құзіреттіліктер: өзін-өзі жетілдіру, әлеуметтік өзара іс-қимыл және қарым-қатынас үшін психологиялық көмек көрсете алады және алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Дағдарыс психологиясы және психологиялық жауап беру стратегиялары
Дағдарыс жағдайларының психологиялық аспектілері, жеке тұлғаның төтенше өмірлік жағдайларға бейімделу механизмдері және дағдарыс жағдайында кәсіби көмекке көзқарастар. Психологиялық дағдарыс ұғымы: түрлері, фазалары, себептері (жас, ситуациялық, экзистенциалды, травматикалық); жеке тұлғаның дағдарысқа эмоционалды-когнитивті және мінез-құлық реакциялары; жеке ресурстар және психологиялық тұрақтылық механизмдері (күресу стратегиялары, резиленттілік, өмірлік маңызды бағдарлар); Психологиялық жауап беру стратегиялары: дағдарыстық кеңес беру, қысқа мерзімді терапия, жоғалтумен жұмыс, суицидтік дағдарыс; жедел көмек көрсетудің этикалық аспектілері мен ерекшеліктері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Кризистік және экстремалды жағдайларда психологиялық көмек
Мақсаты: дағдарыс және төтенше жағдайлар кезінде психологиялық көмек көрсетудің практикалық дағдыларын игеру. Мазмұны: Дағдарыстық кеңес беру әдістері. Психологиялық қолдау және дағдарыс жағдайындағы психотерапияның түрлері. Жасына байланысты дағдарыстармен, күйіп қалумен, нормативтік және нормативті емес отбасылық дағдарыстармен психологиялық көмек. Ұсынылатын психотерапия. Құзіреттіліктер: төтенше және дағдарыстық жағдайларды анықтай алады; адамның психикалық жағдайын бағалау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Академиялық жазылым
Академиялық жазылым пәні тиімді коммуникация дағдыларын жетілдіруге бағытталған, идеяларды анық және ұйымдасқан түрде жеткізуге дағдыландырады. Сондай-ақ сыни ойлау мен аналитикалық дағдыларды дамытуға, ақпаратты бағалауға және негізгі зерттеу дағдыларын үйренуге ықпал етеді. Курстың мақсаты – жалпы академиялық жазылым дағдыларын зерттеу тұрғысынан жетілдіру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Когнитивті мінез-құлық психотерапиясының негіздері
Ойлау тәсілінің салдары ретінде эмоционалды күйлер. А. Эллис бойынша РЭПТ. А. Бектің CBT. CBT шеңберіндегі психотерапиялық процестің кезеңдері. Реконструктивті тренинг. Су тасқыны және имплозия әдісі. Парадоксалды ниет әдісі. Функционалды жаттығулар әдісі. Ынталандыруды бақылау әдісі. SMART технологиясы. Құзыреттіліктер: мақсатты аудиториямен когнитивті-мінез-құлық психотерапиясын іс жүзінде жүзеге асыруға қабілетті.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Балалық және жасөспірім кезіндегі психикалық дамудың бұзылуы
Аномальды даму заңдылықтары. Дизонтогенез психологиясының теориялық және әдіснамалық мәселелері. Даму бұзылыстарының пайда болуына ықпал ететін жетекші факторлар. Аномальды даму психологиясының педагогикадағы, психологиядағы және медицинадағы орны мен маңыздылығы. Психикалық дамымау түрлерінің классификациясы. Ақыл-ойы дамымаған балалар мен жасөспірімдердегі гностикалық, эмоционалды-ерік процестері және тұлғалық ерекшеліктері. Мінез-құлқында ауытқуы бар балалар мен жасөспірімдердің клиникалық-психологиялық сипаттамалары. Эмоционалды бұзылыстары бар балалар мен жасөспірімдердің клиникалық-психологиялық сипаттамалары. Мінез-құлқында ауытқуы бар балалар және жасөспірімдермен түзету жұмыстарының негізгі бағыттары.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Балалар мен жасөспірімдердің клиникалық психологиясы
Балалар мен жасөспірімдердегі психикалық дамудың, психикалық бұзылулардың және шекаралық жағдайлардың ерекшеліктері, сондай-ақ клиникалық-психологиялық тәжірибеде диагностика, түзету және алдын алу әдістері. Онтогенездегі психикалық дамудың нормалары мен ауытқулары; балалар мен жасөспірімдердің бұзылыстарының этиологиясы, патогенезі және клиникалық-психологиялық сипаттамасы (мазасыздық, мінез-құлық, аффективті, даму бұзылыстары және т. б.); психикалық бұзылулар көріністерінің жас ерекшелігі; деректерді психодиагностика және түсіндіру әдістері (бақылау, тестілеу, сұхбат); дамуында ауытқулары бар балаларды психологиялық түзету және сүйемелдеу, отбасымен және білім беру ортасымен өзара іс-қимыл.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Патопсихология және патопсихологиялық диагностика мен экспертиза бойынша практикум
Мақсаты: магистранттарға клиникалық психологияның маңызды практикалық бағыттарының бірі ретінде патопсихология саласындағы теориялық білімдер жүйесін беру, патопсихологиялық зерттеулерді ұйымдастыру және жүргізу дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Патопсихологиялық синдромдар. Патопсихологияның әдістері. Әртүрлі жас санатындағы субъектілермен патопсихологиялық зерттеуді құру принциптері. Когнитивті бұзылулардың патопсихологиялық семиотикасы. Эмоционалды-еріктік сфераның бұзылуы. Патопсихологиядағы тұлғаның бұзылуы. Сапалық талдау және патопсихологиялық зерттеулердің стратегиялары. Бақылау және әңгімелесу әдістері. Патопсихологиялық зерттеудің хаттамасы мен әдістері. Патопсихологиялық синдромологияның жалпы аспектілері. Құзыреттіліктер: денсаулық психологиясы және психотерапия саласындағы мәселенің жай-күйін талдау үшін жеке тұлғалардың, топтардың, ұйымдардың дамуына психологиялық болжам жасау; сонымен қатар тәуелді және аномалды мінез-құлық, оның негізінде ол қауіпті жағдайлардың динамикасын және адам денсаулығының жай-күйін болжайды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- клиникалық психологтың теориялық және практикалық білімін білім беру және медициналық мекемелерде қолдана білу; стандартты емес жағдайларда әрекет ете алу, қабылдаған шешімдер үшін әлеуметтік және этикалық жауапкершілік көтеру; психологиялық қызметтердің жұмысын ұйымдастыру және үйлестіру қабілеті.
- адам денсаулығының бұзылуының қауіп факторларына психологиялық диагностика жүргізу; әлеуметтік-психологиялық сараптама мен болжамның математикалық әдістерін жүргізуге және меңгеруге қабілетті;
- жеке тұлғаны дамыту бойынша психологиялық болжам жасау және адамдардың психикалық және психологиялық денсаулығын қамтамасыз ететін психологиялық кеңес беру және психологиялық түзету және психотерапиялық жұмыстарды жүргізу; клиенттің қажеттіліктеріне бейімделген әртүрлі кеңес беру әдістері мен әдістерін меңгеру.
- психикалық және психологиялық денсаулықтың, девиантты, тәуелді және асоциалды мінез-құлықтың ауытқуына әкелетін тәуекел факторларын айқындау; осы негізде тәуекел жағдайлары мен адамның денсаулығының жай-күйінің динамикасын болжау.
- психологиялық интервенция бағдарламаларын (тренинг, психокоррекция, психотерапия, психологиялық кеңес беру) әзірлеу; адамның миының әртүрлі электрлік белсенділіктерінің функционалдық маңыздылығын және қалыпты мен патологиялық жағдайдағы ырғақ генерациясының ерекшеліктерін білу.
- клиникалық психология саласындағы психологиялық зерттеудің дизайны мен бағдарламасын жасау, психологиялық деректерді психопрофилактикалық іс-шараларға барабар әдістер мен технологиялармен дәлелдеу, талдау, сипаттау, негіздеу және ұсыну, психологиялық деректерді өңдеуде статистикалық әдістерді қолдану;
- сараптамалық клиникалық-психологиялық зерттеуді анықтау үшін қажетті ақпаратты анықтау және талдау, психологиялық араласу мақсаттары үшін, өз бетінше немесе әріптестерімен бірлесіп, нозологиялық және жеке-психологиялық сипаттамаларды ескере отырып, араласу бағдарламаларын әзірлеу мүмкіндігі;
- сараптамалық қызметтің негізгі түрлері туралы білімге ие болу, шекаралық жағдайларды және психосоматикалық бұзылыстарды анықтау және олармен жұмыс істеу; клиенттермен жұмыс жасауда психотерапиялық технологияларды меңгеру.