7M01502 Биология в Шымкент университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Биология ғылымдарының қазіргі заманғы бағыттары мен биологияны оқыту әдістемесі саласында терең теориялық және практикалық білімі бар, ғылыми-практикалық және педагогикалық салаларда алған құзыреттерін қолдануға қабілетті, ұйымдастырушылық жұмыс және басқару қызметі дағдыларын меңгерген педагог-биологтарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Қазақша
-
ЖОО атауы Шымкент университеті
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M014 Биология педагогтерін даярлау (қазақ, орыс, ағылшын тілдері)
-
Білім беру саласы 7M01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M015 Жаратылыстану пәндері бойынша педагогтарды даярлау
Пәндер
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: кәсіби қызметті табысты жүргізу үшін қажетті негізгі коммуникативтік біліктер мен дағдыларды дамыту және пысықтау; халықаралық кәсіби ортаға интеграциялау; кәсіби шет тілін мәдениетаралық, ғылыми және кәсіби қарым-қатынас құралы ретінде пайдалану. Пән кәсіби саладағы коммуникация терминологиясын, сондай-ақ мәтінді аудару кезіндегі грамматикалық құрылымдар мен лексикалық ережелерді зерттеуге бағытталған. Пәнді оқу кезінде грамматикалық материал, арнайы лексика, терминологиялық материал; кәсіби салада оқу, сөйлеу, тыңдау және жазу қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектеп педагогикасын оқыту әдістері мен технологиялары
Жоғары оқу орындарында қолданылатын оқытудың заманауи әдістері білім алушыардың сыни ойлауын дамытуға, өз бетінше ізденуге және практикалық дағдыларды меңгертеді. Оқыту әдістері зерттеу қабілеттерін дамытуға және шығармашылық ойлауды жетілдіруді қалыптастыртады. Оқытудың инновациялық технологияларының тиімділігі білім беру сапасына, оқу үдерісіне енгізілген әдістер мен технологиялардың білім алушылардың дағдыларына әсерін сипаттайды
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
Пәннің мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау дағдыларын меңгеру; ғылыми ізденіс әдістемесін меңгеру; теориялық және эксперименттік ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру; ғылыми зерттеу нәтижелерін ресімдеу дағдыларын меңгеру; теориялық және эксперименттік зерттеулердің әдістерін көрсету; эксперимент нәтижелерін өңдеу. Пәнді оқу барысында: ғылым дамуының негізгі кезеңдері; ғылыми зерттеулердің мәні мен ұйымдастырылуы, олардың түрлері; ғылыми зерттеулерді жоспарлау негіздері; ЖОО-да ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау; ғылыми зерттеу тақырыбын негіздеу критерийлері; ақпарат көздерінің түрлері; ғылыми-зерттеу жұмысының құрылымы; ғылыми ізденістің мазмұны; теориялық және эксперименттік ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру; ғылыми зерттеу нәтижелерін ресімдеу қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Жоғары мектептің педагогика мен психологиясы
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясының әдіснамалық және теориялық-тұжырымдамалық негіздерін меңгертеді. Жоғары мектептің педагогика және психологиялық заңдылықтарын қолдантады. Жоғары білім беру саласында педагогикалық және психологиялық қызметті жүзеге асыртады. Жоғары мектептің оқу сапасын диагностикалау жолдарын меңгертеді. Жоғары оқу орны оқытушысының кәсіби құзыреттілігін және педагогикалық шеберлігін қалыптастыртады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты: білімнің, қызметтің және әлеуметтік институттың ерекше түрі ретінде ғылымның негізгі ерекшеліктерін білу; ғылым дамуының негізгі тарихи кезеңдерін және ғылыми әдістің түрін білу; ғылым дамуының қазіргі кезеңінде туындайтын негізгі дүниетанымдық және әдіснамалық мәселелерді бағдарлай білу; ғылым философиясының терминологиялық аппаратын меңгеру; логикалық талдау әдістері мен тәсілдерін меңгеру. Пән теориялық негіздерді зерттеуге; шетелдік және отандық ғылыми әдіскерлердің бастапқы дереккөздерінің, классикалық еңбектерінің талдауға; тәуелсіз және сыни ойлауға ықпал етуге, ойлаудың кеңдігі сияқты қасиеттерді қалыптастыруға; ғылымның тарихи кезеңдерін, қоғам, мәдениет, адам туралы ғылымның қалыптасу тарихын зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі биологиялық білім берудің әдіснамалық мәселелері
Пәннің мақсаты: лекциялық және практикалық сабақтарға материалдар дайындаудың әдістемелік заңдылықтары мен биологиялық пәндерді оқыту мен оқудың педагогикалық процесін талдауға жүйелі көзқарасты меңгеру; дидактикалық міндеттерді және оларды шешу жолдарын анықтау тәсілдері; жоғары мектепте дербес кәсіби педагогикалық қызметті табысты жүзеге асыру. Пәнді оқу барысында: білім берудің заманауи мәселелері, зерттеудің жаңа әдістері, биология саласындағы білім беру стандарттары мен бағдарламалары; педагогикалық қызметті жобалаудың ерекшеліктері мен негіздері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Жоғарғы оқу орнынан кейінгі білім беруде биологияны оқыту әдістемесі
Пәннің мақсаты: ЖОО-да биологияны оқыту әдістемесін меңгеру; биологиялық білім мазмұнының ерекшеліктері туралы білімді меңгеру; ЖОО-да оқыту әдістері мен технологияларын пайдалана отырып инновацияларды анықтай білу; жоғары оқу орындарында биологиялық пәндерді зерделеу реттілігі туралы білімді меңгеру; жаратылыстану ғылымдары жүйесіндегі биология ғылымдарының орнын нақты анықтай білу; ЖОО-да биологиялық пәндерді оқытуда қолданылатын әртүрлі әдістемелерді меңгеру. Пәнді оқу барысында: ЖОО-дағы биологиялық білім мазмұнының ерекшеліктері; ЖОО-дағы оқыту нысандары; ЖОО-дағы оқыту әдістері мен технологиялары; биологиялық білім беруде қолданылатын педагогикалық технологиялардың алуан түрлілігі; ЖОО-дағы биологиялық пәндерді зерделеу кезінде қолданылатын әдістемелер қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Инновациялық зерттеу әдістері және коммерцияландыру
Пәннің мақсаты: магистранттардың кәсіби міндеттерін іске асыру кезінде ғылыми-зерттеу жұмыстарын өз бетінше және сауатты коммерцияландыруды жүзеге асыру, әдіснамалық (зерттеу) құзыреттілігін дамыту. Пәнді оқу барысында: зерттеудің инновациялық әдістері мен коммерцияландырудың алғышарттары туралы мәселелер, сондай-ақ оларды білім беру контекстінде жүзеге асыру жолдары қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Биологиядағы қолданбалы зерттеу әдістері
Пәннің мақсаты: эмпирикалық зерттеулер жүргізу, биологиядағы зерттеудің әдістемелік негіздері саласында біліктер мен дағдыларды дамыту. Пәнді оқу барысында: ғылыми әдебиеттермен жұмыс жасау біліктері мен дағдыларын қалыптастыру; зерттеу жоспарын құру; гипотеза құру; зерттеуді жобалаудың эксперименттік әдістерін қоса алғанда, экспериментті әзірлеу және жүргізу кезінде проблемалық мәселелерді талдау; сауалнамалар, ашық сұхбаттар мен бақылаулар; ғылыми зерттеудің негізгі түрлерін анықтау және негіздеу қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Биологиядағы диалогтық оқыту
Пәннің мақсаты: биология сабақтарында проблемалық-диалогтік оқыту технологиясын білу және пайдалану; когнитивті (танымдық) және құндылыққа бағдарланған оқу мақсаттарын, оларға қол жеткізу деңгейін бақылау нысандарын, әдістерін анықтай білу; жанжалды жағдайларды шешу және шешім қабылдауды талап ететін проблемалар бойынша ауызша және жазбаша пікірталастар ұйымдастыра отырып, диалог мәдениетін қалыптастыра білу; биологияның қазіргі заманғы проблемаларына бағдарлай білу қабілеті; кәсіби қызметте іргелі биологиялық ұғымдарды пайдалана білу. Пәнді оқу барысында: коммуникациялардың диалогтық формалары;биология сабақтарында проблемалық-диалогтық оқыту технологиясы; биологиялық білім берудің ғылыми, құндылық, эстетикалық және практикалық компоненттері; биологиядағы оқытудың стратегиялық, тақырыптық және нақты мақсаттары; биологияны оқытудың заманауи технологиялары; биология бойынша қосымша білім беру саласындағы жұмысты ұйымдастыру қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Биологиялық білім берудегі сандық контент
Пәннің мақсаты: ақпараттық-коммуникациялық технологияларды (АКТ) қолдана отырып, білім беру процесінде электрондық ресурстарды пайдалана отырып, цифрлық контент негізінде био-қызмет міндеттерін шешу қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу барысында: оқу-тәрбие процесінде АКТ қолдану, заманауи аппаратураны, ақпаратты жинауға, сақтауға, өңдеуге және талдауға арналған есептеу кешендерін, оқытудың ҚОТ-технологияларын пайдалана отырып, жобалауды, далалық және зертханалық зерттеулерді орындау, ғаламдық желілерде ақпаратты іздеу, зерттеу нәтижелерін компьютерлік өңдеу қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Теориялық биологияның таңдаулы тараулары
Пәннің мақсаты: теориялық биология заңдары туралы білімді меңгеру; теориялық биологияның теориялық негіздері мен модельдерін қолдана білу; теориялық биологияның заманауи мәселелері туралы практикалық білімді меңгеру; кәсіби салада Г.Н.Чернова мен Уоддингтон заңдарын қолдану. Пәнді оқу барысында: теориялық биология заңдары (Г.Н. Чернов); органикалық әлем жүйесі; қайта құрылған эволюция; негізгі биологиялық ұғымдар; теориялық биологияның аксиомалары; ақпарат теориясы, биологиялық құбылыстардың ақпараттық шарттылық заңы немесе Уоддингтон заңы; теориялық биологияның әдіснамалық негіздері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Биологияны оқытуда жасанды интеллекті қолдану
Пәннің мақсаты: болашақ педагог-биологтарды даярлауға баса назар аудара отырып, білім беру процесінде жасанды интеллектті (АИ) тиімді қолдану. Пәнді оқу барысында: биологияны оқытуда оқытуды жекелендіруді, бейімделген бағалауды және AI-қолдау көрсетілетін білім беру платформаларын дамытуды қоса алғанда, білім берудегі AI интеграциясының әртүрлі аспектілері; оқу процесіне AI енгізуге байланысты негізгі артықшылықтар мен қиындықтарды анықтау қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Биологияны оқытуда нейрондық жүйелерді қолдану
Пәннің мақсаты: биологиядағы деректерді зерттеу үшін нейрондық желілерді енгізу және қолдану алгоритмдерін зерттеу. Пәнді оқу кезінде: биологиялық нейрондық желілерді – тірі ағзаның жүйке жасушаларының желілерін ұйымдастыру принципі бойынша құрылған бағдарламалық немесе аппараттық іске асыру; мида болып жатқан процестерді зерттеу және осы процестерді модельдеуге тырысу; оқыту алгоритмдері мен оңтайландыру әдістері, беттік ерекшеліктерден терең түсініктер алу үшін терең оқыту әдістері қарастырылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Молекулалық иммунология
Пәннің мақсаты: адамның иммундық жүйесінің құрылымы мен функциялары, иммунитеттің түрлері, иммундық жауапты реттеу туралы білімді меңгеру; иммундық жауаптың дамуы мен реттелу механизмдері туралы талдамалық жұмысты жүргізе білу; иммунитет реакцияларының химиялық, биохимиялық және молекулалық-биологиялық негіздері туралы білімді меңгеру; ғылыми және практикалық өмірде иммунитет туралы білімді пайдалануға мүмкіндік беретін дағдыларды меңгеру. Пәнді оқу барысында: антигендер; антигенді танитын рецепторлар; адамның иммундық жүйесінің функциялары; антиденелерге арналған жасушалық рецепторлар; иммундық жауаптың даму және реттеу механизмдері; цитокиндер; иммунитет реакцияларының химиялық, биохимиялық және молекулалық-биологиялық негіздері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Физиологияның заманауи мәселелері
Пәннің мақсаты: тірі организмдердің және олардың жеке жүйелерінің, органдарының, тіндері мен жасушаларының жұмыс істеу заңдылықтары туралы білімді меңгеру; ағза функцияларын талдау үшін мінез-құлық, физиологиялық, биохимиялық, генетикалық, молекулярлық-биологиялық тәсілдерді пайдалана білу; Зертханалық жағдайларда биологиялық объектілермен және заманауи аппаратурамен жұмыс істеудің қазіргі заманғы эксперименттік әдістерін қолдану; тірі организмдердің, олардың жеке жүйелерінің, тіндер мен жасушалар органдарының функционалдық жағдайын талдау дағдыларын меңгеру; қазіргі заманғы аппаратураның көмегімен далалық және зертханалық жағдайларда биологиялық объектілермен жұмыс істеудің қазіргі заманғы эксперименттік әдістерін меңгеру. Пәнді оқу барысында: физиологияның қазіргі даму кезеңдері; жүрек-тамыр жүйесі физиологиясы; нутрициологияның қазіргі даму кезеңі; зат алмасу физиологиясы; ақуыз алмасуының физиологиясы мен патофизиологиясы; май алмасуының физиологиясы мен патофизиологиясы; зат алмасуды зерттеу әдістері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Биологияны оқыту әдістемесіндегі инновациялық технологиялар
Пәннің мақсаты: заманауи оқыту технологияларының жіктелуін және оларды биологияны оқытуда қолдану әдістемесін білу; оқытудың инновациялық технологияларының талаптарына сәйкес биологияны оқытудың перспективалық және тақырыптық жоспарын әзірлеу мүмкіндігі; биологияны оқытуда инновациялық технологияларды бейімдеуді меңгеру; кәсіби-педагогикалық қызмет процесінде инновациялық технологияларды қолдану қабілеті. Пәнді оқу барысында: педагогикалық қызмет саласындағы заманауи инновациялық технологиялар; оқытудың заманауи технологияларының жіктелуі; нәтижелі оқыту технологиясы; шоғырландыра оқыту технологиясы; модульдік оқыту технологиясы қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Мектепте және ЖОО-да биологиялық пәндерді оқытудың заманауи инновациялық үрдістері
Пәннің мақсаты: білім берудегі инновациялық қызмет саласындағы магистранттардың кәсіби даярлық деңгейін арттыру. Пәнді оқу барысында: жоғары оқу орны мен мектепте биологиялық пәндерді оқытудың инновациялық үрдістері туралы; инновациялық процесті педагогикалық модельдеу әдістері туралы; оқытудың оңтайлы стратегиялары туралы; инновациялық технологияларды пайдалана отырып, білім беру процесі туралы мәселелер қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Биотехнология және нанотехнология
Пәннің мақсаты: жеке биомолекулаларды манипуляциялау технологияларын игеру арқылы биотехнологияда, инженерияда, медицинада және фармацияда қолданудың ғылыми тәсілі, биомолекулалар мен нанобөлшектер арасындағы интерфейс беткейлерінің даму ерекшеліктерін анықтау. Пәнді оқу барысында: эксперименттік зерттеу әдістерін қолдана отырып, биомолекулалардың репликациясы, био-нанотехнологиялардың жұмыс істеу принциптері туралы теориялар мен мәліметтердің негізділігі, биологияның теориялық заңдылықтарының үйлесімі қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Биоресурстарды ұтымды пайдаланудың ғылыми аспектілері
Пәннің мақсаты: Қазақстанның биологиялық ресурстарын тиімді пайдаланудың негізгі проблемаларын білу. Пәнді оқу барысында: биоресурстардың құрамы мен әртүрлілігі; биологиялық ресурстарды ұтымды пайдалану жөніндегі іс-шараларды әзірлеу үшін ресурстық бағалау; биоресурстарды қорғау және ұтымды пайдалану жөніндегі іс-шараларды негіздеу үшін Қазақстан Республикасының негізгі заңнамалары қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Биотехнологияның заманауи әдістері мен мәселелері
Пәннің мақсаты: іргелі және қолданбалы биотехнологиялық ғылым саласындағы заманауи әдістер мен жетістіктер туралы білімді меңгеру, магистранттардың биотехнология саласындағы заманауи проблемалар туралы түсініктерін қалыптастыруды қамтамасыз ету. Пәнді оқу барысында: қазіргі заманғы биотехнология мәселелері; молекулярлық биология мен биотехнологияның жетістіктеріне негізделген генетикалық түрлендірілген организмдер мен өнімдерді алу мен пайдаланудың жаңа технологиялары; биотехнологияда қолданылатын заманауи аналитикалық әдістер мен биоинженерия негіздері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Биологияны оқытуда пәнаралық байланыстарды қолдану әдістемесі
Пәннің мақсаты: магистранттарда биологияны оқыту процесін тиімді жүзеге асыруды, оның басқа ғылымдармен пәнаралық байланыстарын пайдалану мен есепке алуды қамтамасыз ететін әдістемелік білім жүйесі, қызмет тәсілдері және шығармашылық тәжірибе туралы тұтас жүйелік идеяны қалыптастыру; биологияны оқытуда пәнаралық білімді интеграциялау; биологияның пәнаралық аспектілерінің жаңа жетістіктерін бағалау және түсіндіру Пәнді оқу барысында: биологияны оқытуда пәнаралық байланыстарды іске асыру әдістемесі; биология оқытушысы үшін пәнаралық байланыстарды пайдаланудың маңызы; биология бойынша пәнаралық жобаларды әзірлеу мен іске асырудың әдістемелік аспектілері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Қоршаған орта және биологиялық әртүрлілікті сақтау
Пәннің мақсаты: биологиялық әртүрлілікті сақтау және табиғатты ұтымды пайдалану саласында дербес зерттеулер жүргізу үшін алған білімдерін практикада қолдану; Қазақстанның өсімдіктер мен жануарлар дүниесінің әртүрлілігі туралы білімді меңгеру; экожүйелердің тұрақтылығын зерделеу бойынша мониторингтік зерттеулер жүргізу қағидаттарын білу; өсімдіктер мен жануарлар дүниесінің әртүрлілігі мен жай-күйін талдау дағдыларын меңгеру. Пәнді оқу барысында: биоәртүрліліктің және қоршаған табиғи ортаның қазіргі жағдайы; экожүйелердің тұрақтылығын зерделеу және биоәртүрлілікті сақтау бойынша мониторингтік зерттеулер жүргізу қағидаттары; биоәртүрліліктің өзгеруінің жалпы тенденциялары мен қатері; экожүйелердің тұрақтылығын зерделеу және биоәртүрлілікті сақтау бойынша мониторинг жүргізу; биоәртүрлілікті теңгерімді пайдаланудың Ұлттық стратегиясын зерделеу; заңнамалық құқықтың теориялық негіздерін нығайту қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Қазіргі қоғамдағы тарихи-философиялық және рухани процестер туралы білімді; ғылыми-зерттеу жұмысы барысында туындайтын міндеттерді шешу тәсілдерін қолдану
- Көптілділік жағдайында әдеби, іскерлік жазбаша және ауызша сөйлеуді, көпшілік алдында сөйлеу дағдыларын меңгеру; пайымдау мен айтылым логикасын талдау
- Оқытудың теорияларын, белсенді әдістері мен инновациялық технологияларын меңгеру. Жоғары мектепте оқыту әдістері арқылы білім алушылардың мотивациясын дамыту. Жоғары білім беру саласында педагогикалық жоспарлауды жүзеге асыру
- Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясының теориялық негіздерін меңгеру. Жоғары білім берудің заманауи тенденцияларын анықтау. Жоғары мектепте педагогикалық және психологиялық қарым-қатынасты, педагоикалық шеберлікті жүзеге асыру
- Білім алушылармен жұмыс істей алады; биология саласында білім, ілімдер мен дағдыларды қалыптастыру үшін оқытудың әртүрлі әдістерін қолданады; оқу-тәрбие процесін жоспарлайды
- Тұтас жүйелі ғылыми дүниетаным негізінде биология, жаратылыстану және оқыту әдістемесі саласында кешенді зерттеулерді жобалау және жүзеге асыру
- Ғылыми зерттеулерді жоспарлау, ұйымдастыру және жүргізудің заманауи әдістемелерін меңгеру; биология үшін маңызды жаңа ғылыми фактілерді алуға мүмкіндік беретін биология саласында заманауи эксперименттік зерттеулер жүргізу дағдыларын қолдана білу; зерттеу нәтижелерін практикалық педагогикалық қызметке енгізу әдістері; зерттеу нәтижелерін коммерцияландыру тетіктері
- Оқу процесінде және биологияны электрондық оқытуда ақпараттық-іздестіру міндеттерін шешу үшін ақпаратты іздеудің заманауи технологияларын практикада қолдану; компьютерлік техника мен жасанды интеллектті пайдалануға негізделген биологияны оқытудың заманауи әдістерін меңгеру
- Білім беру ұйымдарында биология және жаратылыстану пәндерін оқыту кезінде биологияның заманауи зерттеулерінің нәтижелерін және ғылым жетістіктерін жалпылау және қолдану
- Биологиялық процестерді молекулалық-биологиялық деңгейде зерттеудің, сондай-ақ қоршаған ортаның биоәртүрлілігін сақтау үшін биоресурстарды ұтымды пайдаланудың заманауи әдістерін қолдану