6B01703 Қазақ және орыс тілінде білім беретін мекемелердегі қазақ тілі мен әдебиеті в Болашақ
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазақ және орыс тілінде білім беретін мекемелердегі қазақ тілі мен әдебиеті білім бағдарламасы бойынша оқу-білім процесін жетілдіруге, кәсіби және педагогикалық дағдыларды дамытуға, тілдік және әдеби үдерістерді талдау мен саралау саласындағы құзыреттіліктерді игеруге, заманауи концепциялар мен әдіс-тәсілдерді шығармашылықпен дәйектей білетін креативті тұлғалы маманды қалыптастыру; тіл және әдебиеттің заманауи тұжырымдамалары мен жетістіктерін, сонымен бірге қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың инновациялық тәсілдерін терең меңгеру.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Қазақша
-
ЖОО атауы «Bolashaq» академиясы
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B016 Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімдерін даярлау
-
ҰБТ-дағы пәндер Қазақ тілі және Қазақ әдебиеті
-
Білім беру саласы 6B01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B017 Тілдер және әдебиет бойынша мұғалімдерді даярлау
Пәндер
-
Тіл біліміне кіріспе
Тіл біліміне кіріспе пәні лингвистиканың ғылым ретінде танылуын, тіл білімінің ғылымдар арасында алатын орнын, басқа ғылым салаларымен байланысын, тіл білімінің зерттеу әдістерін қарастырады. Тілдің мәні мен қызметі жайлы, тілдің шығуы мен даму жайында, тілдің фонетика, лексика, грамматика, салалары жайында мәлімет береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ әдебиеттану ғылымының тарихы
Қазақ әдебиеттану ғылымының тарихы студенттерге көркем шығармашылықтың және әдебиеттің сөз өнері ретіндегі эстетикалық ерекшеліктерін, негізгі заңдылықтарын, әдебиеттің қоғамдық сана мен өнер түрі ретінде ерекшелігін оқытады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Ғылыми-педагогикалық зерттеулердің негіздері
Пәннің мақсаты: болашақ педагогтардың ғылыми-зерттеу мәдениетінің негіздерін қалыптастыру, ғылыми зерттеулер жүргізудің білімі мен технологияларын игерту. Мазмұны: ғылыми-педагогикалық зерттеуді ұйымдастырудың логикасы мен мәдениеті мәселелерін, зерттеу құрылымын, тұжырымдамалық аппараттын, зерттеудің әдіснамалық тәсілдерін, теориялық және эмпирикалық әдістерді, ақпаратты жинау және талдау, зерттеу нәтижелерін сынақтан өткізу және түсіндіру әдістерін қарастыруға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ жазуының тарихы
Қазақ жазуының тарихының мәселелерін қазіргі қазақ тілінің негізгі заңдылықтарымен салыстырады. Жазудың шығуы және даму кезеңдерімен танысады. Теориялық білімді іс жүзінде қолдана білу дағдыларын қалыптастыруда қажетті білім алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Әдебиеттануға кіріспе
«Әдебиеттануға кіріспе» пәнінде әдебиеттанудың болмысы мен бітімі (әдебиет туралы жалпы түсінік, әдебиеттану және оның даму кезеңдері, образ және образдылық); әдеби шығарманың сыры мен сипаты (әдебиеттегі мазмұн мен пішін, көркем әдебиеттің тілі, сөз сарасы); әдеби дамудың мағынасы мен мәні (әдебиеттегі тек пен түр, әдеби бет пен бағыт) толық сипатталады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Әлеуметтік лингвистика
Әлеуметтік лингвистика – тіл мен қоғамдық өмір деректеріндегі себептік байланыстарды зерттейтін тіл білімін меңгерту. Әлеуметтік тіл білімінің негізгі нысаны – тілдің фунционалды жағын қарастыру. Басты мәселесі – тілдің қоғамдық табиғатын, әлеуметтік лингвистиканың мәні, тілдің әлеуметтік қызметі, тілдік болмыстың негізгі формалары, тілдің әлеуметтік саралануын, тілдік қалып, тілдік жағдай, тіл саясаты, диглоссия, мультилингвизм, билингвизм, пиджинизация және креолизация процестері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Фольклор тарихы
Фольклор тарихы фольклористиканың өзіндік ерекшеліктерін, жиналып зерттелуін, фольклор тарихы мен жазба әдебиеті арасындағы байланысын, қазақ халық фольклорлық тарихын, диалектология, этнография жайлы білім негіздерін т.б. мәселелерді қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Экономика және құқық, кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық негіздері
Пәннің мақсаты экономика, құқық, кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық негіздерін меңгеруге, экономикалық және құқықтық жүйелердің жұмыс істеуінің негізгі қағидаттары туралы білімді қалыптастыруға, сондай-ақ кәсіпкерлік және қаржы саласында тиімді шешімдер қабылдау дағдыларын дамытуға бағытталған. Мазмұны: Пән кәсіпкерлік қызметті реттейтін экономикалық процестердің құқықтық нормалары мен негіздерін, сондай-ақ жеке және корпоративтік қаржыны тиімді басқаруға ықпал ететін негізгі қаржы құралдары мен әдістерін зерттеуді қамтиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақ тілі фонетикасы
Қазақ тілі фонетикасы – тіліміздің фонетика саласы бойынша жүйелi теориялық бiлiм береді. Алған бiлiмдерiн тәжiрибелiк дәрежеде пысықтап, толықтырып бекiтiп отырады. Фонетика туралы ғылыми-теориялық пән зерттелуге тиiстi мәселелеріне байланысты студенттердi ғылыми iзденiске баулуды өзiнiң мiндетi деп санайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Қазақ халық ауыз әдебиеті
Қазақ халық ауыз әдебиеті фольклор, халық даналығы, ауызша сөз өнері, халық поэзиясы ұғымдарынан түсінік береді. Фольклор табиғаты, өмір сүру заңдылықтары, фольклор және ұлт тарихы, фольклор жанрлары, классификациялау принциптерін саралайды. Тұрмыс-салт жырлары, лирикалық өлеңдер, халықтық проза түрлері, эпос, мақал-мәтелдер, жұмбақтар, балалар фольклоры т.б. мәселелерді қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақ тілі лексикологиясы
Қазақ тілі лексикологиясы пәнінде лексикологияның негізгі салалары: семасиология, этимология, ономастика және фразеология салалары өтіледі. Студенттерге жүйелі ғылыми-теориялық білім беріледі. Қазақ тілінің актив және пассив қабаттары терең ашылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Тұрақты даму, экология және тіршілік қауіпсіздігі негіздері
Пәннің мақсаты - білім алушыларда тұрақты даму, экология және қауіпсіз өмір сүру негіздері туралы тұтас түсінік қалыптастыру, салауатты және қауіпсіз өмір салты мәдениетін қалыптастыру. Мазмұны тұрақты даму, экология мәселелері, қоршаған ортаны қорғау, еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау, өртке қарсы қорғаныс негіздерін, жеке қауіпсіздік мәселелерін қоса алғанда, санитарлық нормаларды зерделеуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Педагогика
Пәнді игерудің мақсаты студенттердің педагогикалық іс-әрекетке, қажеттіліктерге және вариативті әлеуметтік-педагогикалық жағдайларда іс-қимыл стратегиясы мен тактикасын әзірлеу қабілетіне кешенді көзқарасын қалыптастыру болып табылады. Мазмұны: педагогиканы адам-ғасыр ғылымдары жүйесіндегі ғылым ретінде қарастыру, оның аксиологиялық негіздері; қазіргі мектеп оқушыларын тәрбиелеу мен оқытудың заңдылықтары мен принциптерін зерделеу негізінде тұлғаға бағытталған тәсілдің теориялық және әдіснамалық негіздемесі; педагогика ғылымын дамытудың қазіргі кезеңіндегі білім беру процесінің жай-күйін талдау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ежелгі дәуір әдебиеті
Ежелгі дәуір әдебиеті түркі тектес халықтардың ортақ мұрасы. Аталған пән қазақ елінің жеке мемлекет болып қалыптаспаған кезеңіндегі әдеби мұралардың тікелей қазақ халқына қатыстылығын ашып көрсетеді; тарихи кезең мен көркем шығарма арасын байланыстырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Психология
Пәннің мақсаты - студенттерде психикалық қызметтің жалпы заңдылықтары, негізгі категориялары, психологиялық ғылымның іргелі теориялары мен негізгі әдістері туралы білімнің тұтас жүйесін қалыптастыру, студенттерде адамның психикасы мен тұлғасы, адам психикасының шығармашылық табиғаты туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Мазмұны: психологиялық ғылымды дамытудың негізгі бағыттарымен танысу, психиканың танымдық, эмоционалды-ерікті, мотивациялық және реттеуші салаларын, жеке тұлға, қарым-қатынас және қызмет мәселелерін сипаттайтын тұжырымдамалық аппаратты игеру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі
Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі пәнінің ғылыми-теориялық негіздерін сараланады. Әдебиетті оқыту әдістемесінің тарихы, мектептегі әдебиет курсының мазмұны мен құрылысы, көркем шығарманы мектепте оқыту, көркем шығармамен жұмыс істеу кезеңдерін меңгереді. Әдебиет сабағының үлгілері мен түрлері, тәлімгердің білімін есепке алу және бағалау, әдебиет сабағының көрнекілігі, әдебиет бойынша сыныптан тыс оқу және сыныптан тыс жұмыстар, мемлекеттік педагогикалық сараптаманың мән-маңызы сынды негізгі мәселелерді қамтиды. Ал практикалық сабақтарда жылдық, күнтізбелік, тақырыптық сабақ жоспарларын құрып, сабақ өткізіп, талдауға дағдыланады. Дидактикалық материалдарды, әдістемелік ұсынымдарды әзірлеуге дағдыландыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің фразеологиясы мен семиосологиясы
Қазақ тілінің фразеологиясы мен семасиологиясы пәнін оқытудың мақсаты мен міндеттері. Лексикалық ұғымдар мен оларды меңгерту әдіс – тәсілдер жүйесі. Тілде байқалатын лексикалық қателер және оларды болдырмау жолдары. Тұрақты тіркестерді оқытудың мақсаты мен міндеттері. Фразеологияны меңгерту барысында ұлттық дүниетаным ерекшеліктері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Алтын Орда дәуіріндегі әдебиет
Алтын Орда дәуіріндегі әдеби мұралардың ерекшелігін көрсету жолдарын, сол дәуір әдебиеті негізінде тарихи кезеңді, көркем шығарма арасындағы байланысты, сондай-ақ көркем шығарма жасау жолындағы өзгерістерді танытады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Пәннің мақсаты студенттерде сыбайлас жемқорлықтың мәні мен себептерін түсінуді қалыптастыру, сондай-ақ өмірдің әртүрлі салаларында сыбайлас жемқорлық көріністеріне қарсы тұру үшін қажетті дағдылар мен білімді дамыту болып табылады. Пәннің мазмұны сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті тәрбиелеуге, азаматтық жауапкершілікті арттыруға, сондай-ақ жеке тұлға деңгейінде де, жалпы қоғам деңгейінде де сыбайлас жемқорлықтың алдын алу мен оған қарсы күрестің құқықтық реттеу негіздері мен тиімді әдістерін үйретуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ тілі морфологиясы
Қазақ тілі морфологиясы дербес сөздердің грамматикалық мағыналарын, грамматикалық сөз тұлғалардың қызметі мен қалыптасу, даму заңдылықтарын зерттейтін тіл ғылымының саласы. Пән қазақ тіліндегі грамматикалық мағыналар мен формалар туралы берілетін ғылыми теориялық білімді жүйелі жүргізудің негізгі бағыт-бағдарын қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Білім берудегі менеджмент
Пәнді игерудің мақсаты - болашақ мамандарды білім берудегі менеджменттің білімімен, қабілеттіліктерімен және дағдыларымен білім беру; педагогикалық менеджменттің ерекшеліктерімен таныстыру; жалпы педагогикалық және арнайы кәсіби құзыреттіліктерді қалыптастыру. Мазмұны: менеджмент теорияларының негізгі ұғымдарын, білім беру жүйелерін басқару әдістерін, қазіргі білім беру жүйесін басқару деңгейлерін, басқарудың негізгі психологиялық теорияларын және қызметті ынталандыруды зерттеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Халық ақындарының шығармашылығы
Халық ақындарының шығармашылығын зерттеу, оқып-үйренудің әдіснамалық, ғылыми және практикалық мәселелерін айқындайды. Ақындар шығармашылығы қазақ әдебиетінің тарихымен байланысты екенін, адам мен қоғам өміріндегі орны туралы көне дәуір мен қазіргі кезең ойшылдарының пікірлерін саралауды қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Көркем мәтінді лингвистикалық талдау
Көркем мәтінді лингвистикалық талдау – өзіндік талдау принциптерін, әдіс-тәсілдерін, аспектілерін айқындайды. Мәтінді лингвистикалық талдау көркем шығарма, ондағы тілдік құралдардың көркем мазмұнды бейнелеуге қатысын қарастырады. Көркем мәтінде қолданылған тілдік құралдардың мағынасын, мәнін, эстетикалық қызметін айқындайды, көркем шығарманы талдаудың жолдары мен әдістерін үйретеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Тілдік қатынас негіздері
Пән тілдік қатынас негіздерінің басты қағидаларын, ережелерін, тілдік қатынас негізінде адам мен адам арасындағы, ұлт арасындағы пікір алмасудың, сөйлесудің, түсінісудің негізгі бағыттары мен жолдарын, тілдік қатынас негіздерінің басты заңдылықтарын дұрыс таныту жолдарын меңгерту оқытады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Жасанды интеллект негіздері
Курстың мақсаты - білім алушыларға қазіргі әлемде жасанды интеллекттің мүмкіндіктері мен қолданылуы және оның әртүрлі қызмет салалары үшін маңызы туралы негізгі білім беру. Пәннің мазмұнына мыналар кіреді: нейрондық желілер: пайда болуы және негіздер; роботтардың физикалық құрылымы; жасанды эволюция, генетикалық алгоритмдер (кіріспе); классикалық жоспарлау және орындау; оқыту (кіріспе); іргелі мәселелер мен қиындықтар; жасанды интеллектті қолданумен байланысты этикалық мәселелер мен қиындықтарды талқылау; деректердің құпиялылығы, алгоритмдердің ашықтығы және қоғамға ықтимал әсер ету мәселелерін қарастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Бағалаудың өлшемдік технологиялары
Пәннің мақсаты критериалды бағалаудың технологиялық негіздері туралы білімді қалыптастыру және алған білімдерін оқытудың психологиялық-педагогикалық практикасында жүзеге асыру және мектеп оқушыларын тәрбиелеу. Мазмұны: пән оқушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың принциптері мен әдістерін зерттеуге бағытталған. Пәнді оқу барысында алынған білім, білік және дағдылар студенттерге білім беру үдерісіндегі бағалаудың орны мен рөлі, білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың негізгі тәсілдері, білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың қазіргі заманғы модельдері, білім алушыларды критериалды бағалау жүйесін ұйымдастыру, оны жүзеге асырудың әдістері, формалары мен құралдары сияқты мәселелерді бағдарлауға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Мәтінмен жұмыс
Мәтінмен жұмыс мәтінді лингвистикалық тұрғыдан сипаттайды. Мәтіннің мән-мағынасын тек лингвистикалық нақты бірліктермен ғана емес, солармен қатар сол кезеңдегі түрлі экстралингвистикалық факторлармен де байланыстырады. Мәтіннің барлық элементтері автордың ниетіне сай іріктеліп, таңдалып алынады да, адресатқа сол ниетке сәйкес, дәл, толық ақпар жететіндей түзілетінін әдіс-тәсілдер арқылы дағдыландырады. Тәжірибені тарату, зерттеу нысандарын меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесi
Пәнді игерудің мақсаты студенттерде оқушылармен тиімді тәрбие жұмысын ұйымдастыруға, қазіргі заманғы тәрбие әдістерін игеруге қажетті терең теориялық білім мен практикалық дағдыларды қалыптастыру, сондай-ақ осы әдістерді балалардың жеке қасиеттерін дамыту және оқу-тәрбие процесінің шеңберінде олардың әлеуметтік және адамгершілік бағдарларын қалыптастыру үшін қолдану мүмкіндігі болып табылады. Мазмұны: тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесінің пәні, міндеттері мен негізгі ұғымдары; мектептің, сыныптың тәрбие жүйесінің мәні, құрылымы және негізгі компоненттері; сыныптан тыс және мектептен тыс тәрбие жұмысының ерекшеліктері; сынып жетекшісінің міндеттері мен функциялары; психологиялық-педагогикалық диагностика, мақсаты мен міндеттері, сыныптан тыс тәрбие жұмысын жоспарлау және талдау; оқушылар ұжымын қалыптастыру әдістемесі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
XV-XIХ ғасырлардағы қазақ әдебиетінің тарихы
XV-XIХ ғасырлардағы қазақ әдебиетінің тарихы ақын-жыраулар поэзиясындағы азаттық, елдік, ерлік, теңсіздік тақырыптарының табиғатын айқындайды. Ақын-жыраулар мұрасы арқылы халқымыздың өмір-тұрмысына, сайын дала сырларына, ұлттық-рухани мұраттарға назар аударылады. Әдебиет пен ұлттық-рухани мұраттарға назар аудара білуге оқытады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Инклюзивті білім беру
Пәнді оқытудың мақсаты студенттердің инклюзивті білім берудің мәні, ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту және дамыту, психологиялық-педагогикалық негіздер, инклюзивті білім беру модельдері, технологиялары туралы білімдерін қалыптастыру болып табылады. Мазмұны: пәнге инклюзивті білім беру, ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту және дамыту негіздері бойынша теориялық материал; инклюзивті білім берудің ерекшеліктері; ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың психологиялық ерекшеліктерін қарастыру; инклюзивті білім беру жүйесінде қолданылатын психологиялық-педагогикалық модельдер мен технологиялар кіреді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Латын графикасына негізделген қазақ жазуы
Латын графикасына негізделген қазақ жазуы пәні емле тарихы мен заңдылықтарын, тіл біліміндегі аса маңызды мәселелерін қарастырады. Жаңа әліпбиге негізделген қазақ орфографиясы принциптерін білу саласында ғана емес, ғылымының саласында да қажет. Сауатты жазуға, қазақ жазуының өзіндік ерекшеліктерін сақтауға баулиды.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Түркология
Түркология – түркі тілдерінің тарихы, көне түркі тілі, қазіргі қыпшақ тілдері, түбіртану мәселесі. Түркі тілдерінің даму, қалыптасу кезеңдерін меңгеру. Қазақ халқы өзінің қоғамдық өмірі, тұрмыс-тіршілігі, қарекет-кәсібі, дүниетанымы мен наным-сенімі, қуаныш-қайғысы, арман-үміті және т.б. жайында сан алуан түрлі тасқа жазылған ескерткіштер, түркі халықтарының шежірелері, трактаттары, сөздіктер, т.б. біздің заманымызға жеткен. Мәні терең ежелгі дәуір әдебиет үлгілерін бағалы байлық ретінде сипатын танытып, студенттерге тағылым беру көзделеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
ХХ ғ. І жарты жылдығындағы қазақ әдебиетінің тарихы
ХХ ғ. І жарты жылдығындағы қазақ әдебиетінің тарихы пәні әдебиет өкілдерімен, олардың шығармаларымен таныстырады. Ақын-жазушы шеберлігін танытатын шығармалардың әдеби көркемдігі мен құрылысына тереңдеп үңіледі. Шығарманың жанры мен стиліне, тақырыбы мен сюжетіне, композициясы мен тіл көркемдігіне ерекше назар аударылады. Ғылыми пайымдаулар жасай білуге үйретеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Жай сөйлем синтаксисі
Қазақ грамматикасының ауқымды бөлігіне арналған бұл курс сөз тіркесінің теориялық мәселелері, сөйлем мүшелерінің грамматикалық сипаты және жай сөйлемнің құрылымдық типтерін меңгертуге бағытталған. Аталған мәселелердің зерттелуі, қазіргі уақытта орныққан заңдылықтары нормативтік деңгейден ғылыми-практикалық деңгейге дейін ұштастырыла келе, салғастырмалы грамматика негізінде баяндалады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ тілін оқыту әдістемесі
Қазақ тілін оқыту әдістемесі пәні мақсаты – қажетті кәсіптік теориялық білім мен тиісті практикалық машық-дағдыларды қалыптастыру. Студенттерге қазақ тілін оқыту процесінің ерекшеліктерін теориялық және практикалық тұрғыдан меңгерту. Кәсіби деңгейі жоғары, жан-жақты дамыған, білім нәрімен сусындаған, теориялық білімі терең, практикалық дағдысы қалыптасқан кәсіби білікті маман даярлау. Дидактикалық материалдарды, әдістемелік ұсынымдарды әзірлеуге дағдыландыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өлкетану
Пәннің мақсаты - студенттердің туған жері, оның тарихы, мәдениеті, табиғи және мәдени ерекшеліктері туралы білімдерін қалыптастыру, сонымен қатар жергілікті құбылыстар мен процестерді зерттеу дағдыларын дамыту. Пәннің мазмұны аймақтың мәдени мұрасын сақтау мен насихаттаудың маңыздылығын түсінуге, сондай-ақ студенттердің осы білімді білім беру, зерттеу және практикалық жұмыстарда қолдану қабілетін дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ лингвистикасындағы жаңа бағыттар
Функционалды тіл білімінің өркендеуіне орай тіл білімі ғылымында қалыптасқан жаңа бағыттар жөнінде жан-жақты мәлімет меңгереді. Қазақ лингвистикасында қалыптасқан бағыттар туралы ғылыми пайымдаулармен танысып, олар жөніндегі теориялық тұжырымдарды біледі. Қазіргі қалыптасып отырған жаңа бағыттарға байланысты әдебиеттерді оқуға және өздігінен ізденуге дағдыланады. Қазақ лингвистикасында қалыптасып отырған жаңа бағыттар жөнінде, атап айтқанда, психолингвистика, когнитивтік лингвистика, паралингвистика, этнолингвистика, прагмалингвистика туралы ой қорытуға құзыретті болады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Емле ережелері
Емле ережелері — қазақ тілінің жазба нормаларын белгілейтін, сөздер мен сөз тіркестерінің дұрыс жазылуын қамтамасыз ететін ережелердің жиынтығы. Бұл ережелер қазақ тілінің орфографиясын, яғни жазу нормаларын қалыптастырады, олардың жаңа заманға сай біліммен қаралуына жол ашады. Емле ережелері Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің, сондай-ақ басқа да тіл мамандарының тарапынан жасалған арнайы құжаттар мен оқулықтарда нақты жазылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Түркі тілдерінің салыстырмалы грамматикасы
Түркі тілдерінің салыстырмалы грамматикасы пәніндегі түркі тілдерінің жалпы сипатын, жеке түркі тілдерінің өзіндік ерекшеліктерін меңгеру. Түркі тілдерінің салыстырмалы грамматикасындағы ерекшеліктердің себебін білу. Түркі тілдерінің салыстырмалы грамматикасындағы қазіргі түркі тілдеріне тарихи-салыстырмалы зерттеу жүргізуіне дағдыландыру. Түркі тілдерінің салыстырмалы грамматикасына қатысты тілдік деректер арқылы ұқсастықтары мен айырмашылықтарының себебін білу, түркі тілдеріндегі мұралармен танысу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
ХХ ғ. 40-50 ж.ж. қазақ әдебиеті
ХХ ғ. 40-50 ж.ж. қазақ әдебиеті ғылымы қанатын кеңге жайып, терең де кемел зерттеулерге қол жеткізді. Осы тұста қазақ әдебиет зерттеу ғылымы белгілі бір арнаға түсіп, зертеудің ғылыми теориялық бағыт-бағдарын айқындай алды. Әдеби зерттеуде айрықша көңіл бөлінген нәрсенің бірі қазақ әдебиеті тарихын дәуірлеу мәселесі болды. Осы кезеңдегі қалыптасу жолын енді ғана бастаған қазақ әдебиеттану ғылымын бөліп қарастыру заңды құбылыс.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Тәуелсіздік жылдардан кейінгі әдебиет
Тәуелсіздік жылдардан кейінгі әдебиеті пәні әдебиетіміздің даму кезеңін, ерекшелігін, алатын орнын айқындай тани білуді қалыптастырады. Жанрлық нысандарын түсіндіру бойынша қазіргі кезде бар теориялық білімдермен ұштастырады. Өзекті мәселелеріндегі шығармашылық процесті, әдеби шығарманың көркемдігі, ХХ ғасырдың 90-жылдары шеңберіндегі қазақ әдебиетінің идеялық, философиялық, эстетикалық мәні, мазмұны туралы жүйелі түсінік береді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Синтаксистегі сыйыстыру
Синтаксистегі сыйыстыру — тіл біліміндегі термин, ол сөйлемнің құрылымында әртүрлі элементтердің өзара байланысы мен орнының өзгеруі, сондай-ақ сөздердің грамматикалық қатынастарындағы әр түрлі құбылыстарды түсіндіреді. Синтаксистік сыйыстыру сөйлемдер мен сөздердің өзара байланысы мен құрылымын оңтайландыру, әртүрлі мәндер мен мағыналар беретін синтаксистік құрылымдардың қолданылуына негізделеді. Бұл құбылыс қазақ тілінде жиі кездеседі, өйткені сөздердің тәртібі мен олардың арасындағы байланыс сөйлемнің мағынасына әсер етеді.Үнемдеу құбылысына түскен сөйлемдердің құрылымын ескере отырып, оның психолингвисткалық мән-жайларын түсіндіру ұсынылып отырған зерттеудің мақсаты болып табылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақ және орыс тілдерінің салыстырмалы грамматикасы
Қазақ және орыс тілдерінің салыстырмалы грамматикасы пәнінің мақсаты билингвизм аспектісінде – қазақ, орыс тілдерінің грамматикалық құрылысын, лексикалық, дыбыстық жүйесінің айырмашылығын ғана емес, ұқсастығын, әсерін атап өту. Орыс тілді аудиторияларда екі тілдегі өзгешеліктер мен ұқсастықтар қандай деген мәселені түйіндеу. Оқытудың салыстырмалы әдістері мен оқу жетістіктерін бағалау құралдарын қолдану, қазақ және орыс сыныптарында сабақ өткізудің тиімді жақтарын меңгеру. Заманауи оқыту технологияларын қолдану. Тиімді коммуникацияны жүзеге асыру, білім алушылардың тілдік құзыреттерін дамыту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Функционалды стилистика
Функционалды стилистика қандай да бір байланыс саласындағы коммуникативті міндетке тәуелді стильдердің пайда болуының алғы шарттары мен себептерін, өзіндік ерекшеліктерін меңгертеді. Стилистика ғылымындағы функционалды стильдердің концепциясын, негізгі бағыттарын, категорияларын, т.б. мәселелерін, негізгі заңдылықтарын дұрыс тани білуге үйретеді. Сөз және мағына жөнінде теориялық білімді іс жүзінде қолдана білу дағдыларын қалыптастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
ХХ ғ. ІІ жарты жылдығындағы қазақ әдебиетінің тарихы
ХХ ғ. ІІ жарты жылдығындағы қазақ әдебиетінің тарихы ұлттық әдебиеттегі көркемдік қуаты, парасат-пайымдауы терең шығармалардың қарастырады. Жанрлық, тақырыптық, тілдік-стильдік, ғылыми-танымдық ерекшеліктері, адам-табиғат қарым-қатынастарын жаңаша талдайды.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Әлем балалар әдебиеті
Әлем балалар әдебиеті пәні мақсаты – классиктер және олардың шығармашылығын меңгеру. Балалар әдебиеті тарихи сабақтастықпен даму жолдарының күрделі белестерін қазіргі әдебиеттану талабы тұрғысынан білу. Әдебиеттің көркемдік және тарихи ойлау жүйесіндегі өзара тығыз байланыс арналарының тарихи жад, тарихи сана қалыптастырудағы биік тұғырын айқындауға дағдылану. Қазақ әдебиетінің тарихынан, орыс әдебиеті тарихынан, әдебиет сынынан, тарихтан, шетел әдебиетінің тарихынан қажетті мағлұмат беру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Құрмалас сөйлем синтаксисі
Құрмалас сөйлемдердің зерттелу тарихы, классификациясы жайлы баяндай келе, негізгі критерийлері оқытылады. Құрмалас сөйлемді жай сөйлемнен, әсіресе күрделенген сөйлемдерден ажырату жолдары теориялық әрі практикалық тұрғыда меңгертіледі. Курсты оқытуда қазіргі қазақ тіліндегі синтаксистік парадигмалар басшылыққа алынады. Нормативтік деңгейдегі білім мен дағды ғылыми-теориялық деңгейге дейін жетілдіріледі. Курс барысында теориялық мәселелермен қоса практикалық фактілерге басымдық беріледі. Сөйлемнің синтаксистік құрылысындағы формалық аналогияны семантикалық жағынан айыра танытуға ден қойылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Абайтану
Абайтану арнайы курс ретінде еліміздің жоғарғы оқу орындарының қазақ тілі мен әдебиеті білім беру бағдарламаларында оқытылады. Абай өмірі мен шығармашылығын танудағы, мұрасын жариялаудағы алғашқы қадамдардан бастап кейінгі көркемдік дамуға өрісті ықпал еткен ақындық мектебінің дәстүр ұласуындағы маңызын саралау, ақындық айналасын қарастыру болып табылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақ балалар әдебиеті
«Қазақ балалар әдебиеті» пәні студенттерге теориялық және тәжірибелік тұрғыда білім беру; студенттердің халық ауыз әдебиеті пәнінен алған білімін қайталап еске түсіре отырып, бір ізге салу; қазақ балалар әдебиетінің даму тарихы, балаларға арналған алғашқы оқу құралдарының шығуы туралы; балалар әдебиетінің тәрбиелік мәні туралы; қазіргі заман балалар әдебиеті туралы мағлұмат беру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақ тілінің сөйлеу мәдениеті және стилистикасы
«Қазақ тілінің сөйлеу мәдениеті және стилистикасы» пәні көпшілік мойындаған тілдік дағдынының дұрыстығы, сөз шеберлігі арқылы талапқа сай көркемдегіш амал-тәсілдерін, қолданылу аясын реттейді. Тілдің фонетикалық, лексикалық, грамматикалық тәсілдерді қолдану принциптерін, сөйлеу процесінде тілді пайдаланудың заңдылықтарын қарастырады. Тілдік амал-тәсілдер мен стилистикалық мүмкіндіктер арқылы коммуникативті-прагматикалық, эстетикалық қызметті үйретеді. Тиімді коммуникацияны жүзеге асыру, білім алушылардың тілдік құзыреттерін дамыту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Мұхтартану
Мұхтартану жоғары оқу орындарының қазақ тілі мен әдебиеті білім беру бағдарламаларында оқытылатын ғылыми-теориялық пән. Оқытудың негізгі мақсаты – М.Әуезовтің алғашқы кездегі шығармашылығы мен жазушының кемел жасқа жеткендегі шығармашылығын жан-жақты таныту, қаламгерлік шеберлігін, сөз өнеріне көзқарасын, рухани байланысын ашып көрсету. Жазушы лабораториясының әр қырлылығын шығармалары, аудармалары, мақалалары арқылы таныту, оларды ғылыми теориялық жүйелікте, әдіснамалық байланыста таныстыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Оқушылардың физиологиялық дамуы
Пәннің мақсаты - адам ағзасының өсуі мен дамуының негізгі заңдылықтарын, оқушылардың әртүрлі кезеңдеріндегі орган жүйелерінің жұмыс істеу ерекшеліктерін игеру. Мазмұны: пән балалар мен жасөспірімдер денесінің анатомиялық және физиологиялық ерекшеліктерін, олардың қоршаған ортадағы даму заңдылықтарының негіздерін, соның ішінде онтогенездік даму кезеңінен бастап баланың даму ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақ және орыс тілдерінің салғастырмалы грамматикасы
Қазақ және орыс тілдерінің салғастырмалы грамматикасы екі тілдің жүйелік және құрылымдық ерекшеліктері, фонетикасы, сөзжасамы, морфологиясы, синтаксисі туралы жалпы мәлімет береді. Қазақ тілінің синтаксистік жүйесін, сөздердің байланысу тәсілдері мен түрлерін, сөз тіркесінің ерекшелігін, құрылымын, сөз тіркесінің басқа тілдік бірліктерден айырмашылығын қарастырады. Сабаққа дидактикалық материалдарды әзірлеу. Озық педагогикалық тәжірибелерді үйрену. Білім беру процесін жетілдіру бойынша озық зерттеулердің нәтижелерін зерделеу.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Аударматану лингвистикасы
Аталған курста аударманың тарихы, өз алдына жеке ғылыми пән ретінде қалыптасуы, түрлері, бұрынғы және қазіргі тәжірибеде орын алып жататын проблемалар және олардың себеп-салдары танымдық (когнитивтік) аспектіде меңгертіледі. Аударма мәтін құрау үшін билингвист болумен қатар лингвистика теориясы мен практикасын прагматикалық деңгейде білудің қажеттілігі баяндалады. Аударматану лингвистикасы отандық және шетелдік тілші-ғалымдардың аудармаға қатысты лингвистикалық тұжырымдарын негізгі тірек ретінде ұстанады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жалпы тіл білімі
Жалпы тіл білімі жүргізілетін тілдік пәндердің бәрінен кейін өтіледі. ББ бойынша алған білімдерін жинақтап, қорытындылау сипатында теориялық білімдерін жетілдіре, тереңдете түсуді көздейді. Жалпы тіл білімі пәнінде филолог-студенттің жалпы лингвистикалық дайындығын тереңдету, тіл білімі ғылымының қалыптасу және дамуын, лингвистикалық мектептердің қалыптасуы жолдарын, лингвистикалық бағыттардың мәнін ұғындыру, лингвистикалық талдау әдістерін қарастырады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Тарихи лексикология мәселелері
Тарихи лексикология мәселелері пәні жалпы тіл білімінің сүбелі де күрделі салаларының бірі, лексиканың пайда болуы мен даму заңдылықтарын зерделейді. Тарихи лексикология — тіл тарихын сол тілде сөйлеуші этностың басынан кешірген тарихи қоғамдық өміріндегі тілдік фактілердің шығу тегін, қалыптасу кезеңдерін, туыстас тілдердің қатарынан алатын орнын, басқа тілдерге қарым-қатынасын ғылыми-теориялық тұрғыдан зерттеуді мақсат етеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Қазақ және орыс мектептерінде тіл мен әдебиетті оқытудың инновациялық тәсілдері
Қазақ және орыс мектептерінде тіл мен әдебиетті оқытудың инновациялық тәсілдерімен оқытуды қолдану арқылы білім алушының қабілетін арттырып, ізденушілігін дамытып, құзыреттілігін қалыптастыру ең негізгі мақсат болып айқындалады. Жаңа әдістерді пайдалану арқылы сабақтарды жаңаша ұйымдастыру, оқытушының рөлі мен қызметінің артуына жағдай жасау, теориялық, ғылыми–педагогикалық және психологиялық зерттеулерге сүйену, тыңдаушылардың құзыреттілігін қалыптастыру, ақпараттық технологиялар мен инновациялық оқытуды ұйымдастыру – пәннің мақсаты болып табылады. Озық педагогикалық тәжірибелерді үйрену.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Мінез-құлықты қолданбалы талдау негіздері
Пәннің мақсаты – әлеуметтік маңызы бар мінез-құлықты өзгерту жөніндегі қазіргі заманғы мінез-құлық теорияларын меңгеру, сондай-ақ мінез-құлық пен қоршаған орта арасындағы объективті түрде байқауға болатын байланыстарға (тәуелділіктерге) бағытталған мінез-құлық қолданбалы анализін (МҚА) зерттеу. Пәннің мазмұны МҚА әдістерін зерттеуге арналған, олар мінез-құлық пен сыртқы оқиғалар арасындағы функционалды байланыстарды бағалаудан кейін ғана мінез-құлықты өзгерту үшін қолданылуы мүмкін. Оқу бағдарламасына мінез-құлықтық араласудың қолданбалы әдістері мен адамның мінез-құлқын қалыптастыратын және қолдайтын принциптерді зерттеуге бағытталған негізгі ғылыми зерттеулер енгізілген.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тарихи-салыстырмалы тіл білімі
Тарихи-салыстырмалы тіл білімі салыстырмалы-тарихи тәсіл негізінде туыс тілдердің дамуын, салыстырмалы-тарихи грамматика және этимологиялық сөздіктерді қарастырады. Салыстырмалы-тарихи тіл білімі синхрондық нормативті жүйеде жалпы тіл біліміне қарсы қойылады. Тіл білімінде жүйелі білім алуына бағыт беріп, туыстас тілдердің ерекшеліктерінен кең түрде мәлімет алуларына жағдай туғызады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Сөздікпен жұмыс
Сөздікпен жұмыс тілді, оның грамматикалық құрылысын меңгеру, өз пікірлерін айтуға, сұрауға, қорытынды жасауға, заттар мен құбылыстар арасындағы алуан түрлі байланыстарды аңғара білуге мүмкіндік береді. Жаңа сөздер үйренуге, бұрын білетін немесе түсінбейтін сөздердің мағынасын анықтайды. Сондай-ақ сөздік жұмысы сөйлем құрауға материал береді. Байланыстыра сөйлеу, әңгіме айту, шығарма жазу дағдысын дамытады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
ХХІ ғасырдағы қазақ әдебиеті
ХХІ ғасырдағы қазақ әдебиеті пәні мақсаты – XXI ғасырдың басында ел тәуелсіздігі жағдайындағы дамуға бет бұрған заманауи әдебиетіміздің даму сипатымен таныстыру. Саяси-әлеуметтік өзгерістердің әдеби дамуға әсеріне пайымдау беру. Әдебиетке жаңаша көзқарасты талдау. Тәуелсіз ел әдебиеті арқылы рухани өркендеуімізді жаһандық деңгейде танытуға бастау екенін оқыту.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шетелдегі қазақ әдебиеті
Шетелдегі қазақ әдебиеті атажұрттағы тұтас қазақ әдебиетінің бір тармағы екендігінен, шетелдегі қазақ диаспорасының қалыптасуы жайынан кең мағлұмат береді. Шет елдерде тұрып жатқан қандас бауырларымыздың көрнекті ақын-жазушыларының шығармаларымен жақын таныстырады. Қазақтың шет мемлекеттерге тарала қоныстануының сыр-сипатын, себеп-салдарын кең ауқымда түсіндіріп, өзекті мәселелердің ғылыми-теориялық болмысына тән белгі, сипаттарымен таныстырады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Аударма теориясы
«Аударма теориясы» курсы студенттердің ой-өрісін кеңейтіп, аудармашылық дағдыларды қалыптастырып; жалпы теориялық құрылым мен іс жүзіндегі аудармашылық тәжірибе арасындағы белгілі алшақтықты болдырмауға септігін тигізу. Аударма процесінде пайда болатын лексикалық, грамматикалық және стилистикалық қиыншылықтарды жеңіп шығу тәсілдерін меңгеру Аударылатын тілдік жүйелердің барлық деңгейлерінде кездесетін ұқсастықтар мен айырмашылықтарын ажырату.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби мұраны зерттеудің әдіснамалық мәселелері
Қазақ әдеби мұрасының әдіснамалық мәселелерін меңгеру. Қазақ әдеби мұрасының зерттелу тарихын білу. Қазақ әдеби мұрасы және ғылыми-зерттеушілік ой-пікірге дағдылану. Әдеби мұраны зерттеудің әдіснамалық мәселелеріне байланысты теориялық ой-пікірлерге, әдіснамалық тұжырымдарын қарастырады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ тілінің лексикографиясы
Қазақ тілінің лексикографиясы пәні мақсаты – ғылымның сөздік түзу принциптерін зерттеумен айналысатын саласымен, сөздік жасаудың теориясы, сөздік түзу ісі мен тілдегі сөздіктермен таныстыру. Студенттерге лексикографиялық жұмыстарды жүргізуді, сөздік жасауда лексикологияны және лексикографияның теориясымен практикасын ұштастыруды үйретеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Кәсіби бағытталған шетел тілі
Пәннің мақсаты-маманның кәсіби құзіреттілігінің деңгейін арттыру үшін болашақ мамандардың кәсіби қызметінің әртүрлі аспектілерін жүзеге асыруға мүмкіндік беретін Кәсіби шет тілінде сөйлеуді қалыптастыру. Мазмұны: білім берудің алдыңғы кезеңінде қол жеткізілген шет тілін меңгерудің бастапқы деңгейін қалыптастыру және арттыру және студенттермен кәсіби және ғылыми іс-әрекеттегі әлеуметтік-коммуникативтік міндеттерді шешу үшін, серіктестермен қарым-қатынас кезінде, сондай-ақ одан әрі өзін-өзі тәрбиелеу және коммуникативтік мәдениетті арттыру үшін қажетті және жеткілікті коммуникативтік құзыреттілік деңгейін меңгеруі.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ тілі мен әдебиетін орыс мектептерінде оқыту әдістемесі
Қазақ тілі мен әдебиетін орыс мектептерінде оқыту әдістемесінде тілді оқытудың формалары мен мазмұнын, міндеттерін шешуде, әдістемені анықтауда дидактикалық принциптерді басшылыққа алу – негіз болып айқындалады. Қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың мақсаты — қазақ тілін қатысымдық тұрғыда меңгерту, оқушыны өз ойын айқын, түсінікті жеткізуге үйрету, тілдік қабілеті дамыған дара тұлғаның дамуымен таныстыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың коммуникативтік танымдық әдісі
Қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың коммуникативтік-танымдық әдіс тіл үйренушінің ауызша және жазбаша түрде қарым-қатынас жасай алуы үшін қажетті коммуникативтік мүмкіндіктерін тудыруға бағытталады. Адам өмірінің түрлі саласына байланысты сөйлеуге үйретуге бағытталады. Сөйлеу мақсатына тиісті грамматикалық формалар мен синтаксистік құрылымдардың сөйлеуге қатысу шартын, меңгерген грамматика-лексикалық формаларды автоматты түрде қолдануға машықтандырады. Оқыту әдістері мен бағалау құралдарын анықтап, білім алушылардың ерекшеліктері мен қажеттіліктерін ескеру және сабақ жоспарларын жасауға бейімдеу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдебиетінің өзекті мәселелері
Ұлттық әдебиеттің түрлі жанрлардағы шеберлік мектебі осы кезеңде қалыптасты. Қазақ әдебиетінің даму кезеңдерін, олардың ерекшеліктерін, ақын-жазушылар мен олардың шығармашылығын, қаламгерлік даралықтарын, әдебиет дамуындағы алашақ орнын айқындай тани білуді қалыптастырады. Қазақ әдебиетінің өзекті мәселелерінің жанрлық нысандарын түсіндіру бойынша қазіргі кезде бар теориялық білімдермен таныстыруға меңгеру. Қазақ әдебиетінің өзекті мәселелеріндегі шығармашылық процесті, әдеби шығарманың көркемдігі, ХХ ғасырдың 90-жылдары шеңберіндегі қазақ әдебиетінің идеялық, философиялық, эстетикалық мәні, мазмұны туралы жүйелі түсінік беруді білу. Қазақ әдебиетінің өзекті мәселелері бойынша шығармашылық тұлғаның үлгісі туралы, рухани-эстетикалық үрдістері туралы түсінік қалыптастырады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдеби тілінің тарихы
Пәннің мақсаты: студенттерге қазақ әдеби тілінің тарихы, әдеби тілдің қалыптасуы, дамуы, қоғамдық ой-сананың кемелденуі, халықтың мәдени өрлеуі, көркем әдебиеттің кең өріс алуы туралы білімді тереңдету. Сондай-ақ таңдаулы сөз үлгілерін, жетістіктерін, жалпыға ортақ тілдік нормалардың қалыптасуына әсер ететін факторларды, әдеби тілдің негізгі тірегі қызметі жайында толық мағлұмат беру. ХV-ХІХ ғасырлардан бастау алатын қазақтың әдеби тілінің тілдік-көркемдік белгілерін, ауызша əдеби тілдің лексикалық, грамматикалық сипатын, қазақ поэзиясындағы стильдік-тілдік ерекшеліктерін танытатын үлгілермен таныстыру.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Шетел әдебиеті
Шетел әдебиеті әдеби кезеңнің тарихи-әлеуметтік жағдайына, тарихи оқиғаларына шолу жасап, әдебиеттің даму тенденциясын байланыстыра көрсетеді. Қайта өрлеу дәуірі мен классицизм әдебиеті өкілдерінің басты шығармаларынан бастау алады. Әлемдік әдебиеттің заңдылықтарын, оған әсер етуші факторларды анықтау мақсат етіледі. Осы уақыттағы көркем әдебиеттің өзінің алдындағы дәстүрлі үрдістерді негізге ала отырып, шетел әдебиетінің дамуын сол елдердегі әдеби бағыттар, ағымдар мен мектептердің генезисін, эволюциясын, сабақтастығын және алмасуын түсіндіреді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Әдебиет теориясы
Әдебиет теориясы пәні көркем әдебиет заңдылықтарын эстетика, психология, мәдениеттану, семиотика ғылымдарының жетістіктерімен бірлікте қарастырады. Оқыту барысында әдебиет теориясының ғылым ретінде қалыптасу кезеңдері, ғылыми мектептердің ерекшеліктері, өнер салалары мен әдебиеттің дара сипаттары, танымдық, әлеуметтік, көркемдік-эстетикалық қасиеттері жан-жақты ашылады. Әдеби үдеріс, стиль, көркемдік әдіс, жанрлар типологиясы толымды тұрғыда зерттеледі. Курстың мақсаты – студенттерді көркем әдебиеттің жаңалық, тектік сипаттарымен бірлікте поэтика, стиль, нысандық бейнелеу жүйесін танып, білуге бейімдеу; шығарманы комплексті талдауға үйрету.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Әдебиеттануға кіріспе, әдеби шығарма, сөз өнері, көркемдік категориялар жөнінде терең теориялық білім береді; қазақ әдебиетінің негізгі құндылықтарына сипаттама жасайды. Білім алушылардың оқудағы жетістіктеріне тұрақты мониторинг жүргізеді.
- Тіл білімінің, түркология және әдебиет теориясы (шығарманың көркем және стильдік тәсілдері мен әдістерін, жанрлары мен типтерін, т.б.) мәселелерін меңгергенін көрсетеді. Оқыту тәжірибесін жақсарту үшін бағалау нәтижелерін қолданады.
- Қазақ мәдениеті мен тілінің, Қазақстан халқының басқа да мәдениеттері мен тілдерінің, шет тілдерінің байлығын оқыту мен тәрбиелеу процесіне біріктіреді; сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет пен академиялық адалдықты сіңіреді; өзекті әлеуметтік-экономикалық және құқықтық жағдайларға бағдарлана отырып, экология, экономика, құқық және қаржылық сауаттылық саласындағы міндеттерді шешу үшін жасанды интеллект құралдары мен кәсіпкерлік білімді пайдалана отырып, білім алушылардың өмірі мен денсаулығын, оның ішінде цифрлық ортада қорғауды қамтамасыз етеді.
- Шет елдердегі қазақ әдебиетінің өкілдерімен танысады, қалыптасу кезеңдерін зерделеу бойынша әдістер мен тәсілдерді қалыптастырады, қазақ ауызша әдебиетін, балалар әдебиетінің көркемдік ерекшелігін, әдеби құндылықтарға жататын әдеби мұраны меңгереді; сөйлемдерді байланыстыра алады, әңгімелер айта алады, шығармалар жаза алады, тілді және оның грамматикалық құрылымын меңгереді.
- Латын графикасы негізінде қазақ жазуын меңгеру дағдыларын қалыптастырады. Әліпби түзу практикасы мен теориясын және орфография, емле ережелері мен аударма теориясын меңгереді. Оқыту тәжірибесін жақсарту үшін бағалау нәтижелерін қолданады.
- Инклюзивті білім беруде психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді жүзеге асырып, оқушылардың даму динамикасын оқыту мен тәрбиелеудің жеке бағдарламалары негізінде инклюзивті білім беру процесінде талдай біледі; білім беруді ұйымдастырудың педагогикалық процесін бақылап, мұғалімдердің жұмысын басқара біледі. Оқу бағдарламаларын, оның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушыларға арналған бағдарламаларды әзірлеуге және орындауға қатысады. Оқу нәтижесінде студент педагогика негіздерін, жалпы және жас ерекшелігі психологиясын терең меңгереді.
- Мәтіндерді талдаудың теориялық ұстанымдарын меңгеріп, стилистиканың теориялық негізін тілдің грамматикалық заңдылықтарын біледі; аглютинативті қазақ тілі мен флективті орыс тілінің құрылымындағы айырмашылықтарға байланысты ерекшеліктерін әр сала бойынша салыстыра зерттеп, ғылыми зерттеулердің әдістерін және академиялық хатты біледі және қолданады. Оқу әдістемесі мен оқыту технологияларының негіздерін меңгереді.
- Қазақ және орыс тілінде білім беретін мекемелерде теория мен практиканы ұштастыру және инновациялық әдіс-тәсілдер мен біліктіліктерді тиімді пайдалана біледі, қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың әдістемелік мәселелерін терең меңгереді. Оқыту мен тәрбиелеу мүмкіндіктерін кеңейту үшін оқу процесінде оқыту технологиялары мен білім беру ресурстарын, соның ішінде сандық технологиялар мен мазмұнды қолданады. Білім алушыларға мектепте және ұжымда бейімделуге үйретеді.
- Ұлттық әдебиетіміздің алғашқы өкілдерінен бастап, орта ғасырлардағы қазақ әдебиетінің көрнекті өкілдерінің шығармашылығын, ежелгі дәуір әдебиетінің идеялық-көркемдік жалғастығы мәселелері, жыраулар поэзиясының көркемдік негіздері, әдеби мұралардың тарихилық мәселелері ғылыми-теориялық тұрғыдан меңгереді. Білім алушылардың пән бойынша білімдерін, іскерліктері мен дағдыларын дамытады.
- Жалпы тіл білімінің мәселелерін білу, тіл мен мәдениеттің қатысын анықтау, мәдени-аралық коммуникациялық рөлін білуі. Қазақ тілінің фонетикалық нормасын, тілдік екпін ерекшелігін, морфемалық және синтаксистік құрылымын игереді. Оқыту тәжірибесін жақсарту үшін бағалау нәтижелерін қолданады.