7M01515 География в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Географияны оқыту саласында білікті, әртүрлі кәсіби және өмірлік жағдаяттарды шеше алатын, кәсіби қызметті жүзеге асыруда жоғары әлеуметтік және азаматтық жауапкершілікке ие педагог кадрларды даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M015 География педагогтерін даярлау
-
Білім беру саласы 7M01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M015 Жаратылыстану пәндері бойынша педагогтарды даярлау
Пәндер
-
Географиялық орта құрылымы және даму заңдылықтары
Географиялық орта – заманауи географияның басты ұғымдарының бірі. Кеңістік пен уақыт дамуындағы ашық динамикалық жүйе. Қоғам дамуының материалдық базасы. Географиялық ортаның функционалды түрленуі. Табиғи-географиялық орта және қоғамның өзара әрекеттесуі – маңызды әдіснамалық мәселе.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Шет тілі (кәсіби) пәні әртүрлі салалардағы кәсіби қызмет үшін қажетті тілдік дағдыларды дамытуға бағытталған. Курс нақты лексиканы, кәсіби терминдерді, сондай-ақ тілді Кәсіби коммуникация контекстінде практикалық қолдануды қамтиды. Студенттер кәсіби ортада қарым-қатынас дағдыларын үйренеді, соның ішінде іскери хаттар жазу, келіссөздер жүргізу, есептер мен презентациялар жасау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жердің дамуы және географиялық заңдылықтар
Мақсаты: Жердің даму заңдылықтары туралы білімді меңгеру. Мазмұны: Жердің қалыптасу тарихы және негізгі теориялар мен болжамдар. Географиялық қабықтың қалыптасуы мен дамуы. Географиялық қабықтың дифференциациясы. Ландшафт құрушы процестер. Жердің қалыптасуы мен дамуы туралы қазіргі көзқарастар. Жердің географиялық даму заңдылықтарының себеп-cалдарлары. Қалыптастырылатын құзыреттер: Жердің қалыптасу мәселелері бойынша өз көзқарасын беру, Жердің географиялық заңдылықтарының себептері мен салдарларын түсіндіру және түсіну.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы пән ретінде болашақ мамандарды даярлау мен тәрбиелеудің теориялық және практикалық аспектілерін қамтиды. Ұсынылып отырған курс болашақ оқытушы ретінде магистрдің педагогикалық ұстанымын қалыптастыруға, педагогикалық қызметтің әртүрлі түрлеріне: кәсіптік-білім беру бағдарламалары мен оқу жоспарларын іске асыруға; заманауи білім беру технологияларын әзірлеуге және қолдануға, студенттердің дайындық деңгейіне және оқыту мақсаттарына байланысты оқытудың оңтайлы стратегиясын таңдауға бағытталған; Жоғары мектептегі ғылыми-зерттеу және оқу процестерінің өзара байланысын анықтау. Пән магистранттардың негізгі теориялық түсініктерін, психологиялық және педагогикалық заңдылықтар туралы білімдерін, адамның қызметінің механизмдерін және психикалық шындықтың мазмұнын игеруге бағытталған. Ғылыми психологиялық-педагогикалық зерттеулердің негізгі әдістерін, тұлғаның даму факторларын, оқытушы қызметінің психологиялық ерекшеліктерін, білім беру технологиялары мен педагогикалық коммуникациялардың негіздерінен білімді тереңдетеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Географиялық зерттеулердің теориясы мен практикасы
Ғылыми зерттеудің негізгі ұғымдары. Географиялық зерттеулердің әдіснамалық негіздері. Табиғи және табиғи-антропогендік геожүйелер зерттеу нысаны ретінде. Физикалық-географиялық зерттеулер әдістерінің жіктелуі. Зерттеудің ландшафтық әдістері. Зерттеудің ұйымдастыру сұлбасы. Зерттеудің ландшафтық-геохимиялық, ландшафтық-геофизикалық әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
Мақсаты: магистранттарды ғылыми-әдістемелік зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау саласындағы әдістемелік білімдерді меңгерту Мазмұны: Ғылыми зерттеудің әдіснамалық принциптері мен әдістері. Зерттеу үдерісі кезеңдерінің құрылымы мен мазмұны. Магистрлік диссертацияны дайындау әдістемесі. Маңызды проблемалар бойынша бәсекеге қабілетті шешімдерді жоспарлау, зерттеу нәтижелерін іске асыру түрлері мен салалары Құзыреттіліктер: кешенді зерттеулерді орындау реттілігін бағдарламалау
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
«Ғылымның тарихы мен философиясы» пәні ғылымның генезисімен таныстырады, оның даму кезеңдерін ежелгі дәуірден бастап қазіргі уақытқа дейін көрсетеді. Пәнде ғылымның классикалық, классикалық емес, постклассикалық емес ғылым кезеңдері қарастырылады. Жаратылыстану, әлеуметтік-гуманитарлық және техникалық ғылымдардың философиялық және әдіснамалдық мәселелері зерттеледі; позитивизм мен постпозитивизмнің негізгі идеялары мен тұжырымдары қарастырылады. Пән магистранттарда ғылыми-философиялық ойлау мәдениетін қалыптастыруға, әдіснамалдық дағдыларды жетілдіруге, тәуелсіз сыни және креативті ойлауды дамытуға бағытталған, соның арқасында жалпы әлемнің ғылыми бейнесін қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Географиядағы ғаламдану үрдістері
Мақсаты: жалпы ғаламдық процестер мен құбылыстардың кеңістік көрінуін зерделеу. Мазмұны: Жаһанданудың әлеуметтік-философиялық талдауы. Жаһандану және қазіргі әлем. Табиғатты қорғаудың жаһандануы. Жаһанданудың экологияға әсері. Жаһандану үдерісін анықтайтын аспектілер. Жаһандану үрдісінің қоғамдық-географиялық аспектілері. Экономикалық аспект. Ақпараттық аспект. Әлеуметтік аспект. Саяси-географиялық аспект. Этникалық және демографиялық аспект. Мәдени-идеологиялық аспект. Қалыптастырылатын құзыреттер: географиялық глобалистиканың әртүрлі жағдайлық мәселелерін болжау және анықтау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Географиядағы статистикалық әдістер
Мазмұны. Статистикалық әдіс - табиғи және әлеуметтік-экономикалық құбылыстарды сипаттайтын әдістер жиынтығы. Статистикалық көрсеткіштердің түрлері. Сапалық және сандық талдаудың әдістемелік тәсілдері. Статистикалық материалдармен жұмыс. Статистикалық көрсеткіштердің географиялық аспектілері. Географияны оқытудағы статистикалық материалдар. Қалыптастырушы құзыреттер: табиғи және әлеуметтік-экономикалық құбылыстарды анықтаудың статистикалық әдістерін біледі; статистикалық бақылаулар жүргізе алады; зерттеу нәтижелерін қорытындылау үшін статистикалық деректерді талдайды; географияны оқытуда және зерттеу жұмысында статистикалық материалдарды қолданады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Географиялық білім беру мазмұнын жобалау және инновациялық технологиялар
Мақсаты: жаңартылған географиялық білім беру мазмұны жағдайында географияны оқыту және географиядан заманауи білім беру технологияларын зерделеу және игеру. Мазмұны: Географиялық мазмұнды іріктеу мен құрастырудың әдістемелік негіздері. Мектептегі географиялық білім мазмұнын іріктеу және құрылымдау. Қазіргі мектептегі білім мазмұнының модельдері. Географиялық білім беру моделін жүзеге асыру. Мектеп география курсының мазмұнын құру ұстанымдары. Географияны оқыту мақсаттарының жүйесі. Географиялық тұжырым негізінде күтілетін нәтижелер. Критериалды бағалау жүйесі. Білім берудегі заманауи инновациялық технологиялар. Кәсіптік білім берудегі инновациялық технологиялар мен оқыту әдістері. Қалыптастырылатын құзыреттер: географияны оқыту бойынша инновациялық педагогикалық тәжірибелерді зерделеу және қорытындылау; географияны оқытуда инновациялық технологияларды қолдануға дайын болу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Табиғи-техногендік жүйелердің геоэкологиялық процестерінің даму тенденциялары
Қоршаған орта нысандарының экологиялық жағдайын зерттеудің заманауи әдіс-тәсілдері. Табиғи-техногендік жүйелерді геоэкологиялық бағалаудың негізгі ұстанымдарының сипаттамасы. Табиғи және техногендік ландшафт жүйелеріндегі ластаушы заттардың көші-қоны. Табиғи-техногендік жүйелердегі геоэкологиялық процестер және олардың даму тенденциясы. Атмосфераның, гидросфераның, педосфераның, биосфераның геоэкологиялық мәселелері. Ғаламдық экологиялық проблемалар және олардың даму тенденциясы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Геоэкология және табиғатты пайдалану негіздері
Мақсаты: геоэкологияның негізгі заңдары, геоэкологиялық жағдайлардың ерекшеліктері және геоэкологиялық процестердің сипаты туралы түсінік беру. Мазмұны: Табиғи-техногендік жүйелер. Заттардың техногендік көші-қоны және геожүйелердің өзін-өзі тазарту қабілеті. Урбанизацияның геоэкологиялық аспектілері. Энергетиканың геоэкологиялық аспектілері. Өнеркәсіптің геоэкологиялық аспектілері. Көліктің геоэкологиялық аспектілері. Ауыл шаруашылығының геоэкологиялық аспектілері. Қазақстанның табиғи-техногендік жүйелерінің геоэкологиялық аспектілері. Қазақстан аумағының экологиялық аудандастыру. Табиғатты тиімді пайдалану қағидаттары. Табиғатты пайдаланудың қоршаған ортаға тигізетін кері әсерін азайтудың жолдары. Қалыптастырылатын құзыреттер: табиғи-техногендік жүйелердің геоэкологиялық аспектілерін бағалайды және табиғат пайдалануды оңтайландыру туралы ұсыныстар даярлайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазіргі әлемдік ғаламдану
Глобалистика ғылыми пән ретінде. Жаһандану – жалпы ғаламдық процестер мен құбылыстардың кеңістік көрінісі. Қазіргі әлемнің жаһандану үрдісінің теориялық аспектілері. Қазіргі әлемдегі жаһандану үдерістері. Жаһандық мәселелерінің әрекеттік фактілері мен себептері. Жаһанданудың артықшылықтары мен кемшіліктері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тұрақты дамудың географиялық аспектілері
Тұрақты даму идеялары мен мақсаттары. Тұрақты дамудың негізгі тұжырымдамалары мен ұстанымдары. Тұрақты даму - әлеуметтік-экономикалық даму міндеттерін қамтамасыз ету және қоршаған ортаның қолайлы жағдайын сақтау. Географиялық білім беруде тұрақты даму идеясын жүзеге асыру. Тұрақты даму және Қазақстан. Қалыптастырылатын құзыреттер: тұрақты даму идеялары мен мақсаттарын біледі және түсінеді; өмірлік жағдайларда тұрақты даму ұстанмыдарын қолданады; проблемаларды шешу үшін тұрақты даму мақсаттарын талдайды; географиялық білім беруде тұрақты даму мақсаттарын қолданады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жобаларды басқару
Мақсаты: білім беру жүйелерін жобалық басқарудың ерекшеліктерін зерделеу және игеру. Мазмұны: Жоба және жобаны басқару. Жобаларды басқару жүйесі. Жобаның басталуы. Жоспарлау. Орындау және бақылау. Жобаны аяқтау. Жобаларды басқару қызметтері. Білім берудегі заманауи жобалық менеджмент. Жоба менеджментінің негізгі түсініктері, оларды түсіндіру және білім беру саласында қолдану. Білім беру жүйелерін жобалық басқарудың ерекшеліктері. Білім беру мекемелеріндегі жобалық басқару. Білім беру жүйелерін басқарудағы жобалық басқарудың әдістері мен құралдары. Қалыптастырылатын құзыреттер: жобалық басқарудың ерекшеліктерін меңгереді және білім беру жүйелерін басқарудағы жобалық менеджменттің әдістері мен құралдарын зерделейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Аймақтың стратегиялық дамуының геоэкономикалық аспектілері
Геоэкономикалық аспектілер. Жаһандық Стратегиялық даму. Аймақтың даму стратегиясының теориялық бағыттары. Аймақтың даму стратегиясын модельдеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Әлемдік геосаясат
Әлемдік геосаясаттың тарихы. Әлемдік геосаясаттың әдіснамасы, әдістері, тәсілдері мен парадигмалары. Әлемдік геосаясаттың қолданбалы маңызы. Әлемдік геосаясаттың маңызы. Қазіргі геосаяси теориялар мен мектептер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Академиялық жазылым
Академиялық жазылым пәні тиімді коммуникация дағдыларын жетілдіруге бағытталған, идеяларды анық және ұйымдасқан түрде жеткізуге дағдыландырады. Сондай-ақ сыни ойлау мен аналитикалық дағдыларды дамытуға, ақпаратты бағалауға және негізгі зерттеу дағдыларын үйренуге ықпал етеді. Курстың мақсаты – жалпы академиялық жазылым дағдыларын зерттеу тұрғысынан жетілдіру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді картографиялық тұрғыдан қамтамасыз ету
Мақсаты: мәліметтерді картографиялаудың негізгі ұстанымдары, ғылыми зерттеулерді орындау барысында картографиялаудың болашағы мен дағдысы туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Ғылыми зерттеулерді картографиялық қамтамасыз етудің концепциясы мен әдіснамасы. Географиялық талдаудың картографиялық әдістері мен тәсілдерін дамытудың қазіргі тенденциялары. Жергілікті жердің сандық моделін құрудағы картографиялық ақпаратты жобалаудың және әзірлеудің қазіргі заманғы әдістемесі. Картографиялық талдау мақсатында әзірленген танымал бағдарламалық өнімдер. Қалыптастырылатын құзыреттер: ғылыми және қолданбалы міндеттерді шешу үшін картографиялық шығармаларды жасай білу және қолдана білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Геосаясат және геокикілжің
Мақсаты: қазіргі саяси зерттеулердің өзекті мәселелерін түсіндіру. Мазмұны: Геосаясат пен геоконфликтологияның генезисі мен эволюциясы. Геосаясат және геоконфликтология пәні және олардың құрылымы. Қазіргі саяси-географиялық зерттеулердің өзекті бағыттары. Геосаясаттың негізгі тәсілдері. Аумақтың морфологиялық ерекшеліктері және мемлекеттер модельдері. Әлем елдерінің геосаяси жағдайы. Қазақстанның геосаяси жағдайын кешенді бағалау. Қалыптастырылатын құзыреттер: геосаясат пен геоконфликтологияның генезисі мен эволюциясын біледі, Қазақстанның геосаяси жағдайын бағалай алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақстанның геоэкономикасы және стратегиялық дамуы
Мақсаты: мемлекеттік саясат пен басқаруға құрылымдық талдау жүргізу, шет елдік және отандық әлеуметтік-экономикалық үдерістерге салыстырмалы талдау жасау. Мазмұны: геоэкономикалық ғылымдағы кеңістік идеялары. Теориялық және қолданбалы геоэкономика тәсілдері. Әлемдік табыс және геоэкономикалық рента. Геоэкономикалық жүйелердің түсінігі және негізгі белгілері. Геоэкономикалық атласты құру мәселелері және функционалдық мақсаты. Қазақстанның геоэкономикалық қарқыны. Қалыптастырылатын құзыреттер: зерттеу концепцияларын талдай алу және әртүрлі жағдайлардың талдауы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- білім алушылардың бірлескен және жеке оқу-тәрбие қызметін ұйымдастыруды жобалайды және олардың іске асырылуын ғылыми-әдістемелік қамтамасыз етуді даярлайды;
- жаңа идеяларды тудырады және географиялық білім беруді дамытудың қазіргі заманғы үрдістерін сыни бағалайды;
- географиямен байланысты пәнаралық салалар шеңберінде білімді қолданады, жаңа немесе таныс емес жағдаяттарда мәселелерді шешеді;
- географиялық ақпаратты талдайды және мемлекеттік, орыс және шет тілдерінде сәйкесінше тұжырымдар мен қорытындыларды сауатты тұжырымдайды;
- географиялық білім берудің мақсат-міндеттеріне жауап беретін педагогикалық технологиялар мен техникалық құралдарды таңдайды және оларды географияны оқытуда қолданады;
- зерттеу және практикалық міндеттерді шешу үшін білімді болжау және жоспарлау мен синтездеу әдістерін практикада қолданады;
- білімді кіріктіреді, этикалық және ақпарат негізінде әлеуметтік жауапкершілікті ескере отырып пайымдау жасай алады;
- кәсіби-педагогикалық қызметте зерттеудің жаңа әдістерін меңгереді, географиялық ғылым жетістіктерін шығармашылықпен қолданады және ҒЗЖ нәтижелерін қорытындылай алады;
- педагогикалық үрдістің барлық қатысушыларының рухани-зияткерлік әлеуетін дамытуға арналған жасампаз, шығармашылық бастамалар үшін қоғамдық мекемелермен «білім алушы-педагог-отбасы» жүйесінде өзара әрекет жасайды;
- заманауи ақпараттық технологияларды қолдана отырып ақпараттық-аналитикалық және ақпараттық-библиографиялық жұмыстарды жүргізеді, сондай-ақ білім беру үдерісінде заманауи ақпараттық технологияларды пайдаланады;
- жобалық басқарудың ерекшеліктерін меңгереді және білім беру жүйелерін басқарудағы жобалық менеджменттің әдістері мен құралдарын зерделейді.