7M01551 Биология в Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Ғылыми-педагогикалық бағыт бойынша "Биология" білім беру бағдарламасының мақсаты заманауи ғылыми және практикалық мәселелерді тұжырымдай және шеше алатын, педагогикалық (соның ішінде ЖОО-да), ғылыми-зерттеу және басқару қызметін табысты жүзеге асыра алатын жоғары білікті биология мұғалімін дайындау болып табылады.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M014 Биология педагогтерін даярлау (қазақ, орыс, ағылшын тілдері)
-
Білім беру саласы 7M01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M015 Жаратылыстану пәндері бойынша педагогтарды даярлау
Пәндер
-
Функционалдық биология
Пән биологиялық жүйелердің құрылымы мен қызметін талдау үшін әртүрлі әдістерді қолдану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Тәжірибелік сабақтар барысында магистранттар әртүрлі ағзалар мен физиологиялық жүйелердің көрсеткіштерін зерттеп, талдайды, сондай-ақ заманауи зертханалық жабдықтар мен электрондық деректер базасын пайдалана отырып, микроскопиялық талдау әдістерімен алынған деректерді өңдейді. Курстың мазмұны биомодельдеу мен бионанотехнология элементтерімен толықтырылған, бұл білім алушыларға биологиялық жүйелерді молекулалық және жасушалық деңгейде зерттеудің заманауи әдістерін әзірлеуге және қолдануға, сондай-ақ биологиялық процестерді визуализациялау және болжау үшін цифрлық модельдерді пайдалануға мүмкіндік береді. Магистранттар өз бетінше жұмыс істеу барысында функционалдық талдау, биомодельдеу және бионанотехнология әдістерін біріктіретін зерттеу жобасын орындайды. Қорытынды бағалау жобаны қорғау түрінде жүргізіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 10
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пән магистранттарда заманауи ғылыми жетістіктерді сыни талдау, ғылым тарихы мен философиясы саласындағы білімді пайдалана отырып, ғылыми дүниетаным негізінде кешенді зерттеулерді жобалау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Практикалық сабақтар кезінде магистранттар жекелеген ғылымдар мен ғылыми теориялардың философиялық мәселелері, ғылыми зерттеу мәселелері туралы пікірталастарға қатысады, философия мен әдіснаманың қазіргі тұжырымдамалық бейнесі туралы зерттеудің өзекті тақырыптары бойынша өздігінен жиналған деректерді интерпретациялауды қолдана отырып зерттеу очерктерін жазады. Өздік жұмыс барысында білім алушылар ғылыми зерттеу мәселелері туралы мен ғылым генезисі туралы идеяларды талдау арқылы жағдайяттық мәселелер мен кейстерді шешеді,. Кейс тапсырмаларын шешу барысында магистранттар оның жетістіктері негізінде ғылым эволюциясының тарихи процесі мен әртүрлі философиялық мектептердің қалыптасуы арасындағы тығыз байланыс саласындағы қажетті білім мен дағдыларды алады. Бұл оқыту технологиялары магистранттарға идеялық деңгейде ғылыми білімнің қалыптасу тарихының гносеологиялық аспектілерін және оның жеке тұлға мен жалпы қоғамның дамуына әсерін анықтауға мүмкіндік береді. Емтихан эссені ашық қорғау форматында қарастырылған
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Генетиканың өзекті мәселері
Дисциплина болашақ магистр-лердің биологиялық ақпаратты жи-нау, сақтау, өңдеу, талдау және беру кезінде ақпараттық технологиялар-ды пайдалану дағдыларын қалы-птастыруға, сондай-ақ алынған құзыреттерді кәсіби қызметте жаңа міндеттерді қою және шешу үшін қолдануға бағытталған. Практика-лық сабақтар әртүрлі дерекқорлар-дан нуклеотидтік тізбектерді іздеуді, сұраныстар құруды және деректерді жеке компьютерге көшіруді, фило-генетикалық ағаштар мен кладо-граммалар құрастыруды, қазіргі за-манғы биоинформатикалық әдістерді қолдана отырып, популя-циялардың генетикалық құрылы-мын талдауды қамтиды. Маги-странттардың өздік жұмысы нук-леотидтік тізбектер мен олардың популяциялық таралуын талдау бойынша жобаларды орындауды, файлдарды өңдеуді және кладо-граммалар құруды көздейді. Итог-тық бақылау жобаны қорғау түрінде өткізіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Шетел тілі (кәсіби)
Курс магистранттердің мәдениетаралық қарым-қатынас стратегияларын меңгеруі және В2, С1 тіл деңгейінде ана және шет тілі мәдениеті саласындағы білімдері арқылы қол жеткізілетін мәдениетаралық құзыреттілікті дамытуға бағытталған. Магистранттар өздерінің ана және шетел мәдениетіндегі құндылық бағдарлар жүйесін жіктейді. Олар симуляциялық келіссөздерге, презентацияларға қатысу және кәсіби контексте нақты жағдайларды зерттеу арқылы мәдени нюанстарды және әдет-ғұрыптардың өзара байланысын түсінуге, кәсіби терминологияны білуге негізделген коммуникативтік құзыреттілігін дамытады. Пән сөйлеу әрекетінің түрлері бойынша аралас емтиханмен аяқталады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Биологиялық жіктеудің принциптері мен әдістері
Пән болашақ магистрлердің биоло-гиялық әртүрлілікті анықтау және жіктеу бойынша кешенді дағдыла-рын қалыптастыруға, сондай-ақ биологиялық процестерді зертте-удің заманауи әдістемелік тәсілдерін түсінуге бағытталған. Тәжірибелік сабақтар келесі іс-әрекеттерді қамтиды: организмдерді анықтау; морфологиялық белгілерін зерттеу үшін бинокуляр мен микроскоппен жұмыс жасау; таксономия, эволюция, экология және ғылым методологиясы мәселелері бойынша пікірталастар мен конференциялар өткізу; баяндама дайындау және оны ұсыну. Магистранттардың өздік жұмысы мыналарды қамтиды: өсімдіктер мен жануарларды жіктеу үшін иллюстрацияланған анықтамалықтарды пайдалану; зерттелетін объектілердің суреттері мен цифрлық бейнелерін компьютерлік бағдарламалар көмегімен жасау; биологиялық прогресс мәселелері бойынша эссе жазу және топтық жобаларға қатысу. Қорытынды бақылау биологиялық әртүрлілікті заманауи әдістемелік тәсілдер негізінде талдауды қамтитын зерттеу жобасын қорғау түрінде өткізіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 10
-
Ғылыми-зерттеу жұмысының әдіснамасы және академиялық жазу сауаттылығы
Курс ЖОО-да жобалау-зерттеу жұмысын жүзеге асыру және ұйымдастыру үшін қажетті ғылыми және ғылыми-техникалық құжаттаманы ресімдеу бойынша іскерліктер мен дағдыларды дамытуға бағытталған. Курс магистранттардың зерттеу жүргізуінің және білім алушылардың зерттеулерін ұйымдастырудың теориялық негіздерін қамтиды. Практикалық сабақтар кезінде магистранттар қайталама дереккөздерге сілтеме жасау дағдыларын дамытады, халықаралық деректер базасында жұмыс істейді, плагиатқа қарсы түрлі бағдарламаларды пайдаланады, зерттеу эсселерін жазады, баяндамалар, ғылыми журналдарға мақалалар, конференциялар мен семинарларда тезистерді дайындайды, студенттерге дайындық бағыттары бойынша жобалар тақырыбын әзірлейді, жобалар кезеңдерінің сипаттамаларын жасайды, білім алушылардың зерттеу қызметін ұйымдастыруға диплом жұмыстарын кеңес беруге қатысу арқылы үйренеді. Магистранттар ЖОО студенттерінің ғылыми жобалар конкурстарын ұйымдастыруға қатысады. Өздік жұмыс шеңберінде білім алушылар жоба бойынша топтық жұмысқа қатысады, зерттеу нәтижелерін талдайды және таныстырады. Қорытынды бақылау топтық жобаны қорғау түрінде жүргізіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Эмбриология
Курс болашақ магистрлерге микроскопиялық техникамен жұмыс істеу дағдыларын әр түрлі үлкейту және микротехника әдістерін игеру үшін жасушалардың, тіндердің және эмбрион мүшелерінің даму заңдылықтары туралы заманауи түсінік алу үшін қажет. Практикалық сабақтарда магистранттарға ұрықтандыру, бөлшектену, гаструляция және гистогенез процестері туралы практикалық білім алуға мүмкіндік беретін тұрақты микропрепараттары бар, сондай-ақ оқушылардың өздері орындаған уақытша зертханада заманауи жабдықта эксперименттік зерттеулер ұсынылады. Өзіндік жұмыс аясында білім алушылар эмбриология бойынша алған білімдерін қолдана отырып, шағын топтарда ситуациялық мәселелерді шешеді, жобаны орындайды. Қорытынды бағалау жобаны қорғау түрінде жүргізіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Табиғатты пайдаланудың экологиялық негіздері
Курс экологиялық қауіпсіздіктің құқықтық мәселелері бойынша кәсіби қызметтің барлық аспектілерін, соның ішінде табиғатты ұтымды пайдалану принциптері мен әдістерін, экологиялық реттеу әдістерін қамтиды. Практикалық сабақтар кезінде шағын топтардағы магистранттар даулы мәселелер бойынша пікірталастарға қатысады, проблемалық экологиялық жағдайларды шешеді, табиғаттағы және қаладағы адамның мінез-құлқын реттейтін экологиялық жадынамаларды, сондай-ақ қорғалатын өсімдіктер мен жануарларға арналған экопаспорттарды жасауға қатысады, экологиялық тақырыптар бойынша баяндамалар мен хабарламалар дайындайды. Өздік жұмыс аясында білім алушылар қалалық инфрақұрылымды экологияландыру бойынша жобасын орындайды. Қорытынды бағалау экология саласында жұмыс істейтін практик-мамандарды шақыра отырып, жобаны қорғау нысанында жүргізіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Экосистемалық экология
Курс магистранттарға экологиялық деректерді статистикалық өңдеу дағдыларын қалыптастыру, экологиялық процестердің заңдылықтарын анықтау, популяциялық және биоценотикалық жүйелердің экологиялық жағдайы мен динамикасын талдау үшін қажет. Практикалық сабақтарда білім алушылар экологияның даулы мәселелері бойынша пікірталастарға қатысады, экологиялық тақырыптағы түрлі ситуациялық міндеттерді шешеді. Өздік жұмыс шеңберінде магистранттар экожүйелердегі функционалдық байланыстарға антропогендік әсерді азайту жөніндегі жобаны дайындау бойынша шағын топтарда жұмыс істейді. Қорытынды бағалау экология саласында жұмыс істейтін практик-мамандарды шақыра отырып, жобаны қорғау нысанында жүргізіледі
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жоғары мектеп педагогикасы
Пән магистранттардың жоғары мектеп педагогикасы саласындағы кәсіби құзыреттілігін қалыптастыруға, жоғары мектеп педагогикасын дамыту туралы жүйелі түсінік қалыптастыруға, заманауи білім беру жүйелерінің алдында тұрған мәселелерді ұғынуға, жоғары білімнің заманауи тәжірибелерін іске асыру тәжірибесін игеруге бағытталған. Теория мен практиканы интеграциялау практикалық сабақтар арқылы мүмкін болады, оның барысында магистранттар алған білімдерін нақты білім беру жағдайларында қолдана алады. Өздік жұмыс шеңберінде магистранттар жобалау қызметін іске асыру арқылы ЖОО білім беру жүйесінің әдістемелік мәселелері бойынша зерттеу жүргізеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Жаратылыстану-ғылыми мұражайтану
Курс жаратылыстану-ғылыми музейтану саласында құзыреттілікті қалыптастырудың барлық аспектілерін қамтиды. Мұражай заттары мен экспонаттар түріндегі биологиялық объектілерді сақтау, тану және сақтау процестерін зерттейді. Мұражай қызметінің негізгі бағыттарында теориялық білім алу және практикалық дағдыларды қалыптастыру міндеттерін шешеді. Практикалық сабақтарда студенттер экологиялық-биологиялық ғылымдарды оқытудың инновациялық технологиялары мен әдістемелерін жобалау перспективасымен жаратылыстану-ғылыми мұражайлар базасында мәдени-ағартушылық экскурсияларды әзірлеу және іске асыру әдістемесін меңгереді. Өздік жұмыс аясында студенттер жаратылыстану мұражайлары базасында білім беру жобаларын жүзеге асырады. Қорытынды бақылау жоба түрінде жүргізіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Палеонтология негіздері және мұражай ісі
Курс жойылып кеткен организмдердің қазба қалдықтарымен және олардың тіршілік іздерімен ғылыми жұмысты жүзеге асыру және ұйымдастыру үшін қажетті іскерліктер мен дағдыларды дамытуға бағытталған. Курс барысында қазба организмдердің түрлік құрамы, олардың морфологиясы мен өзгергіштігі зерттеледі, түрдің өмір сүру уақыты мен ауқымы анықталады, ежелгі организмдердің тіршілік етуін және олардың қоршаған ортамен байланысын анықтайды, оларды сипаттау және кейіннен мұражайлар мен мұражай коллекцияларында таныстыру мақсатында систематика мен эволюция мәселелерін шешеді. Практикалық сабақтар кезінде студенттер палеонтологиялық материалды сипаттаумен жұмыс істеу, камералық өңдеу, өлшеу, шифрлау және инвентарлық кітапта тіркеу, экспонатқа дайындау, этикетаж, экскурсияға дайындау дағдыларын дамытады. Студенттер мектеп оқушыларына арналған экскурсияларды әзірлеуге және өткізуге қатысады. Өздік жұмыс шеңберінде білім алушылар мұражайларға, табиғат ескерткіштеріне барады және білім беру экскурсияларын әзірлейді. Қорытынды бақылау әзірленген экскурсияның немесе жобаның презентациясы түрінде жүргізіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Эволюциялық биология
Пән эволюцияның заманауи теори-ялары мен механизмдерін, түр түзілуін, бейімделуді және популя-циялардың генетикалық өз-гергіштігін зерттеуге бағытталған. Табиғи сұрыпталу, гендер дрейфі, гендердің горизонталды тасымалы және олардың биомедицинада, эко-логияда, биоинформатикада қолда-нылуы қарастырылады. Практикалық сабақтарда филогенетикалық талдау, эволюциялық процестерді модельдеу, қазба қалдықтарын зерттеу және эволюциялық оқиғаларды қайта құру үшін биоинформатикалық әдістер қолданылады. Магистранттар зерттеу жобаларын орындап, ғылыми эсселер жазады, пікірталастар мен конференцияларға қатысады. Қорытынды аттестация — жобаны қорғау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ұлпалардың функционалды морфологиясы
Пән жасушалардың қызмет етуі мен дамуын, олардың көбеюін, хромо-сом морфологиясын және диффе-ренциация механизмдерін биологи-ялық талдау әдістерін меңгеруге бағытталған. Ол жасушалар мен тіндерді культивирлеу әдістерін зерттеуді қамтиды, бұл өсу, проли-ферация және жасушалардың in vitro өзара әрекеттесу процестерін зерттеуге мүмкіндік береді.Практикалық сабақтарда магистранттар гистологиялық жабдықтармен жұмыс істейді, тұрақты микропрепараттар дайындайды, стерильді жұмыс техникасын меңгереді, жасуша культурасын өсіру әдістерін үйренеді, сондай-ақ тіндер мен жасушалық дақылдардың морфологиясын цифрлық технологияларды қолдана отырып талдайды. Өздік жұмыс барысында студенттер жобалар орындайды, зерттеу эсселерін жазады, баяндамалар дайындап, конференцияларға қатысады. Қорытынды аттестация жобаны қорғау түрінде өткізіледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Микробиология мен биотехнологияның заманауи мәселелері
Пән болашақ магистрлердің асептикалық жағдайда микроорганизмдермен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Практикалық сабақтарда магистранттар қоректік ортаны дайындау, ашыту, өнімді бөлу, тазарту және препараттардың тауарлық түрлерін алу технологияларын меңгереді. Биотехнологиялық өндірістерге экскурсиялар жүргізіледі. Магистранттар микробиология мен биотехнологияның өзекті мәселелері бойынша кейс-тапсырмаларды шешеді. Өздік жұмыс шеңберінде магистранттар жоба бойынша топтық жұмысқа қатысады, зерттеу нәтижелерін талдайды және ұсынады, зерттеу нәтижелерін талқылауға қатысады. Қорытынды бақылау жоба нысанында жүргізіледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пән болашақ магистрлердің басқару дағдыларын қалыптастыруға бағытталған, ұйымдастырушылық мәселелерді талдау және басқару функцияларын жүзеге асыру іскерліктерін игеруге ықпал етеді. Практикалық сабақтар шеңберінде магистранттар түрлі тақырыптар бойынша пікірталастар мен пікірсайыстарға қатысады, дөңгелек үстелдерге қатысуды ұйымдастырады, бұл стандартты емес жағдайларда ұйымдастырушылық-басқарушылық шешімдерді табуға және олар үшін жауапкершілікті қабылдауға мүмкіндік береді. Өздік жұмыс барысында білім алушылар басқару психологиясының өзекті мәселелеріне баяндамалар мен зерттеу эсселерін жазады. Белсенді оқыту әдістері, сыни ойлау технологиялары, проблемалық оқыту, кейс-технологиялар, АКТ технологиялары, "төңкерілген сынып" әдістемесі, шығармашылық жұмыс қолданылатын болады. Пән портфолионы қорғау түріндегі емтиханмен аяқталады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Молекулярлық-генетикалық зерттеулердің заманауи әдістері
Пән молекулалық-генетикалық зерттеулердің негізгі әдістерімен жұмыс істеу дағдыларын қалыпта-стыруға бағытталған, бұл биологи-ялық объектілердің молекулалық-генетикалық және жасушалық ұйымы туралы заманауи түсінік алуға мүмкіндік береді. Ерекше назар генетикалық модификация-ланған организмдерді (ГМО) тал-дауға, оларды жасауға, анықтау әдістеріне және қауіпсіздігін бағалауға бөлінеді. Практикалық сабақтарда магистранттар биоинформатикалық технологияларды қолданып алынған нәтижелерді зерттеп, талдайды, молекулалық-генетикалық әдістерді пайдалана отырып, мамандандырылған зертханада тәжірибелер жүргізеді (ДНҚ бөліп алу, ПТР жүргізу, электрофорез әдістерін қолдану), сондай-ақ ГМО анықтау әдістерін меңгереді. Өздік жұмыс барысында магистранттар молекулалық-генетикалық зерттеулердің алынған деректерін компьютерлік бағдарламалар көмегімен талдайды, жобамен жұмыс істейді. Қорытынды бағалау жобаны қорғау түрінде өткізіледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Зерттеу контекстінде идеяларды әзірлеу және қолдану кезінде Биология саласындағы алдыңғы қатарлы білімге негізделген тірі жүйелердің жұмыс істеу мен даму заңдылықтарын түсінуді және дамып келе жатқан білімдерді көрсетеді.
- Білім алушылармен жұмыс істей алады, білім, білік, дағды мен құзыреттілікті қалыптастыру үшін оқытудың әртүрлі әдістерін қолдана алады, оқу-тәрбие процесін жоспарлай алады
- Биология мен педагогикаға байланысты пәнаралық салалар шеңберіндегі жаңа немесе таныс емес жағдайлар мен контекстегі мәселелерді шешеді.
- Ғылыми зерттеулер контексінде идеяларды дамыту үшін биология және педагогика бойынша білімді қолданады
- Ғылыми-зерттеу қызметінің дағдылары мен біліктерін, ғылыми материалдарды жинау және түсіндіру, психологиялық-педагогикалық зерттеулердің нәтижелерін өңдеу дағдыларын меңгереді.
- Білімді түсіндіреді, күрделі мәселелерді шешеді және осы пікірлер мен білімдерді қолдану үшін этикалық және әлеуметтік жауапкершілікті ескере отырып, толық емес немесе шектеулі ақпарат негізінде шешім қабылдайды.
- Ақпаратты, идеяларды, қорытындыларды, проблемалар мен шешімдерді және олардың негіздемесін білім беру саласындағы мамандар мен маман еместерге нақты және анық хабарлайды.
- Кәсіби қызмет дағдыларын жетілдіру үшін оқуды өз бетінше жалғастырады.